וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגע הטרור מאשים: "אם הייתי מחבל, כבר הייתי מקבל יותר"

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 14:12

בני סלמן מחיפה רצה בסך הכל לבקר את אמא, אבל נקלע למארב של פורעים, בשיא המהומות שפרצו בעת מבצע "שומר החומות". סלמן שרד, אך לא האמין שהמכות שספג יהיו רק הקדמה למכה הכואבת באמת, זו שהוא מקבל ממדינת ישראל

בווידאו: מהומות בחיפה - נהג דרס מפגין יהודי בוואדי ניסנאס, עימותים בין יהודים לערבים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

אם אתה גר בעיר מעורבת וחלילה המצב הביטחוני מתחמם, פורצות מהומות ואתה נקלע למארב של פורעים עוינים שתוקפים אותך במוטות ובבעיטות, מוטב לך לברוח לפני שהם פוגעים בך או לחילופין (סליחה) למות מהפגיעות, כי אם תשרוד תגלה שהנכות הפיסית והנפשית, ההחלמה האיטית והכאבים הנוראיים מהם אתה סובל, הם רק המבוא להתמודדות האמתית - ההתמודדות עם הרשויות בישראל.

המקרה של בני סלמן, שנפצע קשה לפני כשנה באירועי "שומר החומות", הן עוד דוגמא לאטימות אותה חווים נפגעי פעולות האיבה, שנקלעו לתופת בגלל היותם (לפחות במקרה של סלמן, היו גם מקרים הפוכים אם כי מעטים יותר) יהודים.

סלמן, שנכותו הזמנית פגה והוא הגיש ערעור על אחוזי הנכות הנמוכים שנקבעו לו, אמור להתקיים בשלושת החודשים הקרובים מ-500 שקל לחודש, שנותנת לו מדינת ישראל, עד להחלטת ועדת הערר.

ב- 13 במאי 2021, בשיא המהומות שפרצו בערים המעורבות, נסע סלמן נהג מונית בן 47, במטרונית בחיפה כדי לבקר את אמו. כשירד ממנה במחלף אלנבי והלך לכיוון ביתו, הותקף על ידי קבוצה של ערבים, הוכה קשות, איבד את ההכרה והתוקפים, שחשבו בטעות שהוא מת, גלגלו אותו לשיחים בחורשה שלצד הדרך.

כשהתעורר בתוך שלולית גדולה של דם, הצליח לדדות לעבר מבנה סמוך, דפק על הדלת, איבד שוב את הכרתו והובהל לחדר ההלם ברמב"ם.

בני סלמן, תושב חיפה שהותקף בידי צעירים ערבים בעיר במהלך המהומות שאירעו במבצע "שומר החומות". באדיבות המשפחה
בני סלמן מאושפז בבית החולים לאחר שנפצע בהתפרעות/באדיבות המשפחה

"מרגיש לא טוב שאמא שלי עוזרת לי"

אחרי שלושה שבועות שוחרר מבית החולים לבית אמו, שם הוא נמצא מאז. סלמן הוכר כנפגע פעולות איבה על ידי משרד הביטחון ולמרות הפגיעות הקשות והטראומה הנפשית ממנה הוא סובל, נקבעו לו 46% נכות זמניים, שזיכו אותו בקצבה חודשית בגובה 3,000 שקלים.

תוקף הנכות הזמנית פג לפני חודש ובעקבות ערר שהגיש על גובה אחוזי הנכות, קיבל מפרעה של 1,500 שקלים לשלושת החודשים הקרובים, מה שאומר שיצטרך להתקיים מ - 500 שקלים בחודש עד להחלטת וועדת הערר.

"אני עדיין מנסה לחזור לחיים, אבל זו בעיה", אמר בראיון לרדיו צפון 104.5. "יש לי פגיעות קשות. עברתי ניתוח בעיניים ובאף לא מזמן, לפני כמה חודשים, עוד ניתוח בלסת. כואב לי לדבר ולאכול, אני מרגיש זרמים בכל האזור של הפה, אני מרגיש עייף, קשה לי לנשום, עשו לי נזק עצום. אני מרגיש לא טוב שאמא שלי לידי ועוזרת לי.

"אני במצב טראומתי קשה, לא עובד כבר שנה. נקבעו לי 46% נכות זמניים, שהזמניות הסתיימה לפני חודש. יש לי בעיה בצלעות שנשברו, בלסת, בעיה לאכול, טראומה, אני לא אוכל, לא ישן, נבהל, מרטיב בלילה לפעמים, בטיפול אצל פסיכיאטר. יש לי כאבים באף, יש לי כאב שאני נושם, קנאקים כשאני אוכל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנות ערביי ישראל, חיפה, 11 במאי 2021. יואב איתיאל
הפגנה של אזרחים ערבים בחיפה, שהתקיימה יומיים לפני מקרה התקיפה של סלמן/יואב איתיאל

"מזל שהמשכנתא קטנה, אז יש לי מספיק בשביל לאכול"

למה נקבעו רק 46% אחוזי נכות, איך הגיעו לזה?
"אני לא יודע. אולי כי אני לא בצד של המחבלים, כי אם הייתי מחבל הייתי מקבל יותר. אני מוכר כנפגע פעולות איבה. בחנו את התיק שלי בביטח לאומי ואמרו שאקבל בעתיד אחוזים גבוהים, אז בינתיים נתנו לי 1500 לשלושה חודשים, 500 שקלים לחודש כבר שנה אני לא עובד ואני לא יכול לעבוד. אני לא יוצא מהבית. כשאני יוצא החוצה ומקבל סחרחורת. רק לטיפולים.

"פה ושם אמא עוזרת, פה ושם אני אוכל לחם עם חומוס. מישהו סיפר לי שכמחבל, אם הייתי אומר שאני מפרנס היחידי - המדינה הייתה ממנת לי משכורת. אני צריך לרוץ מוועדה לוועדה ולעבור בדיקות כואבות שם כדי לקבל 3,000 שקל. מזל שהמשכנתא שלי קטנה, אז הסכום הזה מספיק לי כדי לאכול בנוסף פרוסה עם אבוקדו.

עד עכשיו עם ה- 46% לפחות קיבלתי 3,000 שקלים, יכולתי לחיות. מאז שהגשתי ערעור אז אני לא מקבל כלום. אני אגיש נגד אלה שתקפו אותי תביעת נזיקין שתגמור אותם. אני צריך שגזר הדין בכתב האישום של המדינה יהיה חלוט ואז אוכל לתבוע אותם".

בהמשך לדברי סלמן יש לציין כי ההליך המשפטי נגד חמשת תוקפיו מתנהל בבית המשפט המחוזי בחיפה, כשבין סעיפי האישום: מעשה טרור בכוונה מחמירה, ומעשה של פזיזות בנסיבות של גזענות.

וגם אם יחזירו, אפשר להתקיים מ- 3,000 שקלים?
"אפשר לשרוד איכשהו".

מביטוח לאומי נמסר בתגובה: "הביטוח הלאומי מכיר במר סלמן כנפגע איבה והוא מקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו בהתאם למצבו הרפואי. בנוסף לתשלומי הגמלה, שולמו גם במקביל גם מענקי ציוד ביתי, תשלום עבור רכישת תרופות, טיפולים רפואיים ועוד. בהתאם לבקשתו ובתיאום עמו, תתקיים ועדה רפואית נוספת בשבועות הקרובים כל מנת לקבוע את המשך זכאותו . עד אז שולמה לו מקדמה לחשבון הבנק כדי לוודא שיש לו סיוע גם בתקופת המעבר".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully