וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקניונים החדשים: חנויות מתחלפות, חוגים ושופינג בהתאמה אישית

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 17:17

הקניונים ומרכזי הקניות ספגו מכה כאשר הגבלות ממשלתיות מנעו מהצרכנים ביקור פיזי וזרזו עוד יותר את הזליגה לרכישות מקוונות. כעת, מציגים הקניונים בישראל מתיחת פנים לחווית הקנייה. בדקנו מאילו חידושים כבר ניתן ליהנות

הקניונים ומרכזי הקניות, שספגו מכה קשה בשנתיים של מגיפת הקורונה, הבינו כי על מנת להתקדם ולהתאים את עצמם לשינויי התקופה, יש צורך להעביר את חווית הקנייה מתיחת פנים.

לפי סוכנות הכלכלה הבינלאומית, ICRA, הקניונים צפויים להתאושש כלכלית בשנה הקרובה, עם עלייה צפויה של 75% ברווחים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ובכל זאת, ברור לכל שקהל הקונים למוד האונליין כבר מצפה לחוויה שונה.

בחודשים האחרונים, שמים הקניונים יותר דגש על החוויה, משלבים באופן היברידי בין אונליין לאופליין, מציעים אפליקציות לצריכה מותאמת אישית ואפילו מספקים חוגים יומיים ללא תשלום, כל זאת לשם יצירת חווית קניות ייחודית וחדשנית התואמת את השינויים בהרגלי הצריכה.

יצאנו לבדוק מאילו מן המגמות הללו כבר ניתן ליהנות בישראל.

מתחם פלי פארק קניון רננים 1000 מטר. יח"צ,
מתחם פליי פארק, קניון רננים 1000 מטר/יח"צ

האלגוריתם שיכיר אתכם

השינויים בהרגלי הצריכה והקניות ברשת הביאו לרף ציפיות חדש מצד צרכנים המצפים שממש כמו האלגוריתם ברשת, מרחב הקניות שלהם 'יכיר אותם' ויותאם לצרכיהם.

לכן גם בקניונים פועלים ליצירת גרסאות של חווית קנייה מותאמת אישית. כך למשל, אפליקציות הקניונים המעודדות מתן פידבק, לומדות בעזרתו להכיר את הרגלי הצריכה שלנו, לעקוב אחר רכישות, ולהתאים מוצרים ומבצעים לצרכי הלקוח.

קניות אונליין. ShutterStock
קניו היברידי מאפשר רכישה אונליין ואיסוף מהחנות/ShutterStock

קנו עכשיו, שלמו אחר כך

הרגלי הצריכה השתנו בשנים האחרונות ורבים התרגלו לנוחות הרכישה באונליין, אך עם הנוחות הזו מגיעה גם חסרון - זמן ההמתנה לקבלת המשלוח.

על מנת לעודד את הצרכנים לשוב לקנות באופן פיזי, מציעים קניונים שיטת תשלום חדשה - "קנה עכשיו, שלם אחר כך". שיטת תשלום זו מאפשרת מאין הלוואה לתווך קצר, ללא ריבית, שניתנת מחוץ למסגרות אשראי מסורתיות.

עם שיטת התשלום החדשה, הצרכנים יכולים לפצל את התשלום לארבעה (או יותר) וללא צורך להמתין לחבילה בדואר.

גיל סתיו מנכ"ל בלנדר ישראל מסר: "שיטת התשלום של קנה עכשיו שלם אח"כ נפוצה מאוד בעולם ולאחרונה מקבלת תנופה משמעותית גם בישראל. השיטה מאפשרת תשלום בפריסת תשלומים רחבה, בהוראת קבע מחוץ למסגרת האשראי. למעשה, באמצעות הטכנולוגיה של בלנדר ולאחר אישור התשלום המתבצע באופן מיידי, סכום העסקה מועבר ישירות אל בית העסק והלקוח משלם בפריסת תשלומים ישירות לבלנדר (דרך חשבון הבנק) כאשר התהליך כולו אורך 17 שניות בלבד.

כפתור התשלום של בלנדר נמצא כיום בלמעלה מ-1500 אתרי אי קומרס בישראל, כאשר אפשרות התשלום בבלנדר מתקבלת גם בחנויות הפיזיות של הרשתות עמן קיים השת"פ. הלקוח הישראלי משתמש באפשרות תשלום זו בעיקר כאשר הוא נתקל בהוצאה גדולה ולא צפויה כמו מכשיר חשמל יקר, סדרת טיפולים קומסטיים/רפואיים, סלולר, כלי רכב וכו".

גיהוץ כרטיס אשראי. ShutterStock
קונים עכשיו - משלמים אחר כך: שיטת תשלום חדשה בקניונים/ShutterStock

מדריך מקוון לטיול בקניון

מפות ומדריכים במסכי מגע בקניונים הפכו לדבר שבשגרה במרכזי קניות רבים, אך תופתעו לגלות כמה הטכנולוגיה התפתחה לאחרונה.

קניונים רבים החליפו את הקיוסק הדיגיטלי המסורתי בטכנולוגיית קיוסק אינטראקטיבית שמטרתה לשפר את חווית הצרכן, על ידי התקנת מסכי מגע ברחבי הקניונים.

למבקרים יש אפשרות למצוא כל חנות בכמה לחיצות בלבד, ללמוד על שעות פתיחת החנויות ועל המבצעים הקיימים, ובנוסף להשתתף בחוויה אינטראקטיבית נושאת פרסים.

הפנים החדשות של הקניונים החל מקניות בהתאמה אישית ועד לתשלום רק לאחר הקניה, קניון שער הצפון. okn,
הפנים החדשות של הקניונים, החל מקניות בהתאמה אישית ועד לתשלום רק לאחר הקניה. קניון שער הצפון/okn

פארקים מקורים ומקוריים בתוך הקניונים

מתוך הרצון לספק חוויה לצרכן, מציגים הקניונים מודל בילוי חדש שמורכב מחוויות ולא רק מקניות. בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה למשל, ניתן להנות מחוגים יומיים - בהם בישול, נגרות ויצירה, ללא תשלום.

בקניון רננים ברעננה נפתח לא מכבר פארק "פליי פארק" מקורה המציע 1000 מ"ר של משחקים ומתקנים לילדים בטווח גילאים רחב בהם: קירות טיפוס, מגה קיר, ג'ימבורי, טרמפולינות, מסלולי נינג'ה, בריכות כדורים ומתחם משחקי וידאו.

בקניונים נוספים מתקיימות פעילויות העשרה וכיף לשם השלמת חווית הקנייה ללקוחות או ליצירת נוחות עבור המבוגרים בזמן שילדיהם מועסקים.

הקניונים מעציים את אלמנט החוויה_חוגים יומיים בכניסה חופשית_קניון שבעת הכוכבים הרצליה. יח"צ,
פינת יצירה בקניון שבעת הכוכבים/יח"צ

פופ אפ - חנויות מתחלפות

ביקורים בקניונים עשויים לעיתים לחזור על עצמם, שכן החנויות אינן משתנות ואפילו קהל הלקוחות אינו מתחלף.

הצורך לרענן ולספק את רצונו של הצרכן לחידושים וריגושים, הוביל קניונים רבים ברחבי העולם ליצור חדשנות בדמות חנויות פופ-אפ. חנויות הפופ-אפ, שהפכו כבר לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית הקמעונאות, פועלות בתקופת זמן מוגבלת שנעה בין יום אחד לכמה חודשים בודדים ומשמשות לרוב להשקת מותג או סדרה חדשה.

דרך חנויות הפופ-אפ מבקשים הקניונים לענות על הצורך הגובר ביצירת חוויות עדכניות בעולם בו סף הריגוש רק ממשיך לעלות ובכך גם קהל הקניונים הקבוע יכול לחוות את המרחב המוכר בצורה חדשה ומרעננת.

עזריאלי פרום - פופ אפ. יחצ עזריאלי,
חנות פופ-אפ שנפתחה לאחרונה בקניוני עזראלי/יחצ עזריאלי

משפיענים על הצריכה

התרחבותן של הרשתות החברתיות בחיינו הובילה לביסוס מעמדו של דור חדש של מפורסמים - משפיעני הרשת, וחברות ומותגים רבים מבינים את הכוח הטמון בחשבונות האינסטגרם והטיקטוק הגדולים של אלו ובקולות האותנטיים שהם מביאים עימם.

"הקניונים נעזרים בכוחם של משפיעני הרשת ובונים אירועי חשיפה לחנויות ולמוצרים תוך שיתופי פעולה מגוונים, כמו גם מפגשי מעריצים, שמושכים קהלים צעירים לקניונים על מנת לפגוש את הכוכבים האהובים עליהם מהרשת", מרחיבה יפית אשר מבעלי מקסימדיה מערכות שיווק המפעילה מחלקת משפיענים ומתמחה בשילובם בפעילות תוכן תוך קידום אסטרטגי של מרכזי מסחר.

שרשראות אתי קובו בקניוני עופר. 19 שקל שיועברו כתרומה לעמותת "אחת מתשע". שי פרנקו,
פופ-אפ למשפיענית הרשת אתי קובו בקניון עופר רמת אביב כלל מבצע התרמה לעמותת "אחת מתשע"/שי פרנקו

חוויה ייחודית התואמת את השינויים בהרגלי הצריכה

אודליה איזנקוט-חונן, סמנ"כלית שיווק קניוני עזריאלי: "בשנים האחרונות השתלבו בחיינו יותר ויותר פיתוחים לשיפור חוויית השירות וטרנדים שיווקיים במרחבים הפיזיים והדיגיטליים, אנו פועלים על מנת לחבר את הרעיונות החדשניים והפיתוחים המובילים שיאפשרו את שילוב חזון האומניצ'אנל הקיים אצלנו ליצירת חוויה משולבת, חדשנית וייחודית, התואמת את השינויים בהרגלי הצריכה והשירות ללקוח, בשילוב של אירועים מיוחדים, תמהיל מגוון וחדשני, ועסקים מיוחדים שמביאים בשורה וחוויית בילוי חדשה ללקוחות".

"אפליקציית עזריאלי משמשת את הלקוחות בקניון ומחוצה לו, כגון קבלת פרטי הקניונים, מידע על מבצעים, קופונים ייחודיים ובלעדיים עבורם, אירועים, מיקום החנויות והעסקים, שירותי הקניון ועוד לצד אתר האינטרנט של הקניונים הפיזיים ואתר הסחר עזריאלי קום, המאפשר ללקוחות קנייה אונליין של פריטים מקטגוריות רבות בתשלום אחד ובמשלוח אחד".

קניון עזריאלי תל אביב.. יחצ עזריאלי,
קניון עזריאלי בתל אביב/יחצ עזריאלי

הקניון ההיברידי הראשון

בקבוצת מליסרון בעלת קניוני עופר, המונה כ 17 קניונים ברחבי הארץ, מאמינים מאד בשילוב בין חוייה פיזית איכותית בקניון יחד עם כלים ופתרונות דיגיטלים אשר מעצימים את החויה ומשפרים את השירות ללקוח.

כחלק מתפיסה זו קניוני עופר פועלים באופן קבוע על אפיון ופיתוח כלים דיגיטלים מתקדמים ובהתאם לכך מוצעת ללקוחות אפליקציית MY OFER שמציעה מגוון הטבות, והנחות יחודיות בקניונים, מידע על אירועים, פעילויות לכל המשפחה בקניונים ועוד.

"MY OFER נחשב למועדון הטבות מוביל בתחום הקניונים וצרכנים נוהגים להיכנס אליו לפני שיוצא לשופינג האפליקצייה משתפת פעולה עם כל המותגים והרשתות המקומיות והבינלאומיות על מנת להביא בשורה אמיתית לצרכן,.

לדברי גיא אבן, סמנכ"ל השיווק והדיגיטל במליסרון: "בתקופה הקרובה האפליקציה צפויה לעבור שדרוג הכולל נראות חדשה, שירותים ותוכן נוסף. בנוסף, במליסרון / קניוני עופר שוקדים על פיתוח קניון היברידי הראשון בישראל, במטרה לייצר חווית אומניצ'אנל משולבת בין אונליין לחנויות שתאפשר לרכוש מוצרים דרך האפליקציה, איסוף מחנויות בעקבות קנייה אונליין, איסוף רכישת אונליין ללא יציאה מהרכב, שירות משלוח עד הבית מהחנויות, הטבות פרסונליות ועוד".

האפליקציה החדשה של my ofer, קניון עופר רמת אביב. יח"צ,
האפליקציה החדשה של my ofer, קניון עופר רמת אביב/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully