וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המיסוי? הוכפל שיעור הנמנעים משימוש בכלים חד פעמיים

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 17:05

מותג המים "תמי 4" ערך סקר שבדק את היקף השימוש בכלים חד פעמיים. מהסקר עולה כי ב-4 השנים האחרונות הוכפל שיעור הישראלים שנמנעים משימוש חד פעמי לכ-40%. עוד נמצא כי 70% מהישראלים ממחזרים בקבוקים. הסיבות: מודעות סביבתית והמס הכבד שהוטל על כלים חד פעמיים

לקראת יום איכות הסביבה שהתקיים התחילת השבוע, פרסם המותג תמי 4 (של חברת שטראוס מים), נתונים חדשים אודות מגמות השמירה על איכות הסביבה בקרב צרכנים. המחקר נערך בפברואר האחרון על-ידי חברת המחקר סאפיו, בקרב מדגם מייצג של 905 איש מהאוכלוסייה היהודית בגילאי 18 ומעלה.

מהמחקר עולה כי בתוך 4 שנים חלה קפיצה של פי 2 מהישראלים שלא משתמשים בכלי אוכל חד פעמיים (כולל כוסות), כאשר בשנת 2018 העידו 19% מהנשאלים כי אינם משתמשים בכלי אוכל או בכוסות חד פעמיים ובמחקר הנוכחי שהתקיים בפברואר השנה (2022) העידו 38% מהישראלים שהם נמנעים משימוש בהם.

הסיבה לזינוק, מעבר למודעות הסביבתית שהולכת ועולה, היא ככל הנראה גם המס שהוטל לאחרונה על כלים חד פעמיים שנכנס לתוקף בנובמבר 2021.

כתבת תדמית, תמי 4. תמי 4, כתבה פרסומית - אסור להשתמש
תמי 4 (שטראוס). הישראלים מעדיפים זכוכית/כתבה פרסומית - אסור להשתמש, תמי 4

"שינוי בהתנהגות הצרכנים כתוצאה מחוק המיסוי"

אביב פפר, מנהל שטראוס מים ישראל: "בכל שנה יש חיסכון של כ -1.3 מיליארד בקבוקי פלסטיק. כמו כן, אנו עדים לשינוי בהתנהגות הצרכנים בכל הנוגע לשימוש בכלים חד פעמיים, כתוצאה מחוק המיסוי. אני צופה כי ככל שנתקדם בשנים התופעה הזאת תיעלם, היות ואין בה היגיון כלכלי, סביבתי או צרכני".

עוד עולה מהמחקר כי 70% מהישראלים ממחזרים בקבוקים, 53% משתמשים בשקיות רב פעמיות ו-46% ממחזרים אריזות פלסטיק ואריזות מתכת.

מים מינרליים. ShutterStock
פחות סוחבים בקבוקים ויותר ממחזרים/ShutterStock

"לא לגיטימי לצרוך מים בבקבוקים חד פעמיים"

פפר ציין כי: "חברת שטראוס מים חרטה על דגלה את עקרונות הקיימות והשמירה על הסביבה בכל תחומי פעילותה, מעודדת את כל המשפחה לשתות יותר מים, ולצמצם את השתייה המתוקה הזמינה בבית, באמצעות אספקת מים מטוהרים ואיכותיים".

"ככל שעובר הזמן מתרחבת ההבנה בקרב הצרכנים בישראל שזה כבר לא לגיטימי לצרוך מים בבקבוקים חד פעמיים, במיוחד כשיש פתרונות ידידותיים יותר לסביבה", הוסיף פפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully