וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעות בטהרה: מיזם "שעשני אישה" עוסק בהסברה, הדרכה ומקוואות

עודכן לאחרונה: 10.6.2022 / 9:42

רותי לבייב-יליזרוב משיקה לראשונה בישראל, יחד עם שותפתה את מיזם "שעשני אישה", בית בו כל אישה יכולה להתייעץ, לשאול, ללמוד, בנושאי זוגיות, נשיות ומיניות. המיזם שואף להרחיב את מערך ההסברה וההדרכה בנושאי זוגיות ומיניות וכן משקיע במקוואות ברחבי הארץ

אלפי נשים בישראל משמרות מסורת של אלפי דורות ושומרות על טהרת המשפחה במסירות. קרוב ל- 40% מהאוכלוסייה בישראל, כמיליון נשים, מגדירות את עצמן מסורתיות (למ"ס 2019).

ממחקר שנעשה במרץ 2021 ע"י מכון המחקר שילוב בקרב נשים דוברות עברית יהודיות בגילאי 22-42 נשואות/בזוגיות חילוניות ומסורתיות (סקר ייעודי אינטרנטי בקרב מדגם מפאנל גולשי האינטרנט iPanel) עולה כי המודעות למצוות טבילה במקווה כמעט אבסולוטית בקרב נשים חילוניות ומסורתיות כאחד. עם זאת, תפיסת חשיבות הטבילה במקווה נמוכה במיוחד בקרב חילוניות, בעוד שני שליש (69%) מהמסורתיות מייחסות חשיבות לטבילה במקווה.

בהתאם לתפיסת החשיבות, נשים חילוניות כמעט ולא טובלות במקווה, מלבד ביום חתונתן. מנגד, מרבית הנשים המסורתיות טובלות במקווה בתדירות כלשהי - מעל לרבע מהן (27%) מצהירות שטובלות במקווה באופן קבוע.

מיזם "שעשני אישה" שהקימו יחד רותי לבייב-יליזרוב - יועצת זוגית ומינית, מגשרת, מדריכת כלות ואשת עסקים וברכה שילת - יזמית ופעילה במיזמי חינוך, מוסיקה ומנהיגות נשית, שם לעצמו כחזון להביא את בשורת טהרת המשפחה - מהותה, יופייה וסגולותיה - לכל אישה שרוצה ללמוד ולהתחבר, כחלק מחוויה חיובית, רוחנית, מעצימה ומרגשת ומתוך מקום מחבר ומרומם, למען האישה, חיי הזוגיות והמשפחה, מתוך רצון אישי ובחירה חופשית.

מקווה עלית הנוער 11 חדרה. אריאל אוחנה,
מקווה עלית הנוער 11 חדרה/אריאל אוחנה

סטנדרטים מחמירים, תו איכות והסברה

מיזם "שעשני אישה" מיפה את המקוואות ברמת הנראות, הניקיון, האסתטיקה והשירות ואף העניק למקוואות נבחרים ברחבי הארץ תו איכות, אשר מעיד כי הם עומדים בסטנדרטים המחמירים ביותר, כאשר השאיפה היא לצרף עוד ועוד מקוואות לרשימה זו.

כמו כן, המיזם שואף להרחיב את מערך ההסברה וההדרכה בנושא הן מול קהילת הנשים בישראל, על מנת לחדד את הערך ואת ההבנה לעומק של הטבילה לאישה בפרט ולחיי הזוגיות בכלל, והן מול הבלניות ומדריכות הכלות, כמו גם לפעול מול משרדי הממשלה, המועצות המקומיות והדתיות, לשיפור חווית הטבילה בפרט ומצב המקוואות בישראל בכלל.

מקווה כרם רעים. סוזי לוינסון,
מקווה כרם רעים/סוזי לוינסון

הסוד של "הסוד היהודי"

צוות המומחיות המלוות את המיזם:

ד"ר ליאת יקיר - ביולוגית, מרצה וחוקרת את הביולוגיה של הרגשות וההתנהגות האנושית. בוגרת מכון ויצמן למדע. השתתפה כמומחית בתכנית 'חתונה ממבט ראשון', ד"ר איריס בר-און - סקסולוגית, מרצה ומטפלת בתחומי מיניות וזוגיות, שדרנית רדיו, ד"ר אביה רוזנטל - רופאת נשים מומחית, אינדה הלמן - יועצת זוגית ומינית.

ה'סוד היהודי' לטהרת המשפחה מוגש לבני הזוג כמתנה - זמן מוגדר בחודש בו אין מגע פיזי, מלבד קרבת הלב. הוא מהווה את הגלגל המניע לשמירה על תשוקה, 'להבה זוגית' בוערת, וכן הזדמנות להעמקת הקשר החברי והעמוק בזמן הריחוק הפיזי, ובכך תורם לשדרוג במערכת היחסים, שלעיתים הופכת לשוחקת או מובנית מאליה בחיי השגרה התובעניים.

מקווה בני ברק רחוב שפרוט. אריאל אוחנה,
מקווה בני ברק רחוב שפרוט/אריאל אוחנה

פועלות להעלאת המודעות

'שעשני אישה' פועלים בשיתוף פעולה ובהכוונת הרב חיים שלמה דיסקין, רב העיר קרית אתא.

רותי לבייב-יליזרוב: "זוהי הפעם הראשונה שקם בישראל גוף אשר מעלה למודעות, מדבר ומטפל בכל ההיבטים הקשורים בטבילה במקווה, לרווחתן של הנשים בישראל. 'שעשני אישה' החליטה באומץ, למרות כל המורכבות, 'להרים את הכפפה' ולפעול להעלאת המודעות לטהרת המשפחה, מתוך אמונה שלמה בכוחה לחולל טוב לאישה, לזוגיות ולמשפחה".

במדינת ישראל, הטבילה במקווה היא אחת משירותי דת היהודיים המסופקים לציבור, ולצורך כך פרוסים מאות מקוואות ציבוריים ברחבי הארץ, המתופעלים על ידי מועצות דתיות ורשויות מקומיות שונות, וממומנים על ידם בשיתוף עם המשרד לשירותי דת.

בשל אופיים הציבורי, כפופים מקוואות אלו לנהלים וחוקים שונים, הנוגעים לפרטיות הטובלת, תעריפי הטבילה, דרישות תברואתיות וכד'. כמו כן קיימים מקוואות פרטיים שונים המתופעלים ע"י גורמים פרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully