וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הראווה: לנד רובר ויגואר חוגגים 70 שנה להכתרת המלכה

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 14:20

החודש חוגגים בבריטניה 70 שנה למלכותה של מלכת אנגליה בחגיגות יובל הפלטינה - ואפילו צי כלי הרכב המלכותי משתתף: בבריטניה הוצגו 26 רכבי המלכה, גם היבואן בישראל מתכונן לאירוע שינסה להסביר את ההתעניינות העולמית בבית המלוכה הבריטי

על חגיגות 70 שנה להכתרתה של המלכה אליזבת השנייה, בוודאי כבר שמעתם. אלא שחלק מהחגיגות שנחשף מעט פחות בישראל היה למעשה יריית הפתיחה לאירועים, בה כיכבו גם מותגי רכב עם מקור בריטי, כמו יגואר ולנד רובר שהציגו 26 מבין רכבי המלכה. כמו כן, במסגרת החגיגות וכדי להנציח 70 שנות מלוכה, לנד רובר העניקה לצלב האדום הבריטי דיפנדר 130 חדש לציון תמיכתה בפעילות הארגון בבריטניה.

יגואר לנד רובר מחזיקה בשלושה כתבי ערבות מלכותיים והיא קשורה למשפחת המלוכה עוד בטרם הכתרת המלכה בשנת 1952.

יגואר לנד רובר - תהלוכת רכבי המלכה. יח"צ חו"ל,
יגואר לנד רובר - תהלוכת רכבי המלכה/יח"צ חו"ל

הופעת בכורה פומבית במצעד

בטקס השתתפו שניים מבין רכבי לנד רובר דיפנדר האהובים על הוד מעלתה, יחד עם שלושה רכבי יגואר ולנד רובר מסרטי ג'יימס בונד, וכן קולקציה של מכוניות יגואר נדירות עם גג פתוח, ביניהן E-type דו-מושבית משנת 1965, סדרה 1, שהוזמה במיוחד בהתאמה אישית ועשתה את הופעת הבכורה הפומבית שלה במצעד.

הרכב עבר שיפוץ חד-פעמי כולל רשימה מקיפה של שיפורים שבוצעו על ידי המכונאים המומחים של יגואר, ונבחר צבע כחול מתכתי בהשראת דגל הממלכה המאוחדת.

יגואר לנד רובר - חגיגות 70 שנה למלכות אליזבת השנייה. יח"צ חו"ל,
יגואר לנד רובר - חגיגות 70 שנה למלכות אליזבת השנייה/יח"צ חו"ל

תומכים בפדרציה הבינלאומית

בין רכבי יגואר ולנד רובר הנוספים שהשתתפו בטקס נמנה הלנד רובר הראשון שנראה אי-פעם בעולם, ואשר נחשף בשנת 1948 בתערוכת הרכב באמסטרדם. בחגיגת תנועה של יגואר לעבר עתיד כלל-חשמלי, המצעד כלל רכב היברידי חשמלי F-PACE ו-I-PACE חשמלי, מסדרת המרוצים E-Trophy.

כמו כן, מהנדסי לנד רובר יעבדו עם נציגים מארגון הצדקה שבחסות המלכה, כדי להתאים את דיפנדר 130 לצורכי הארגון, לפני שיוכנס לשירות. לנד רובר תומכת בפדרציה הבינלאומית של חברות הצלב האדום והסהר האדום מאז 1954.

הכנת רכבי לנד רובר. יח"צ חו"ל,
הכנת רכבי לנד רובר/יח"צ חו"ל

"החופש להיכנס לשטחים נידחים"

כריס דייוויס, ראש מחלקת משברים בבריטניה אמר: "לעונג לנו לקבל את הדיפנדר 130 ואנו מצפים לעבוד עם צוות לנד רובר, כדי להכניס את השינויים הדרושים בדגם הזה, במהלך החודשים הבאים. בהיותו הגרסה הארוכה ביותר שלרכב זה שאי-פעם נבנתה, נוכל לנצל את הקיבולת המוגדלת שלו כדי לשלב תכונות חדשות וייחודיות, אשר יתמכו טוב יותר בתגובת החירום שלנו ובעבודת התמיכה באמבולנס. יכולות השטח של הרכב יעניקו לנו את החופש להיכנס לשטחים נידחים ולהגיע לאנשים שנפגעו ממקרי חירום ומאסונות בכל בריטניה".

pjp_preview_לנד רובר רכב המלכה. יח"צ חו"ל,
pjp_preview_לנד רובר רכב המלכה/יח"צ חו"ל

"המלכה היא מודל לחיקוי יוצא דופן"

כריס תרופ, ראש צוות יגואר לנד רובר אמר: "כבוד גדול לכלי הרכב שלנו, להשתתף בהזדמנות כה משמעותית של ציון יובל הפלטינה של הוד מעלתה. כמלכה המכהנת במשך התקופה הארוכה ביותר בהיסטוריה הבריטית, ראשת חבר העמים הבריטי, הפטרון של יותר מ-600 ארגוני צדקה וכן אמא, סבתא וסבתא רבא. המלכה היא מודל לחיקוי יוצא דופן ואנו שמחים לחגוג איתה היום".

במסגרת הטקס, התהלוכה התוססת והצבעונית התפרסה לאורך 3 ק"מ ועברה על פני המול וארמון בקינגהאם, כשהיא משקפת את נתיב ההכתרה מלפני 70 שנה. היא כללה יותר מ-10,000 מתנדבים ויוצרים, החוגגים באמצעות קרנבל של אומנות, מוזיקה, תיאטרון וריקודים את כל אחד משבעת העשורים של המלכה על כס המלכות.

רכבי יגואר ולנד רובר הופיעו במהלך כל המצעד, עם מעריצי מותג בולטים ואייקונים תרבותיים ברכב, החל מבר גרילס ועד ג'ואן קולינס הנערצת.

jaguar bespoke e-type 1965, יגואר. יח"צ,
jaguar bespoke e-type 1965, יגואר/יח"צ

"הכתר: סיפורה של המלוכה הבריטית"

גם בישראל, נערכת חברת המזרח לשיווק מכוניות, יבואנית יגואר ולנד רובר, לאירוע אקסקלוסיבי של מועדון הלקוחות שלה, לציון חגיגות יובל הפלטינה למלכה אליזבת השנייה. האירוע יכלול קבלת פנים יוקרתית והרצאה של אורן נהרי: "הכתר: סיפורה של המלוכה הבריטית לרגל 70 שנה למלכות אליזבת השנייה".

במסגרת ההרצאה יחשפו השמות הגדולים בממלכה והסיפורים הנקשרים עמם, הדמויות, השמועות; מיהם האנשים שעל ראשם נח הכתר? כיצד שלטו והובילו אי קטן לשלוט בחלק ניכר מהעולם - ומדוע אנו ממשיכים לעקוב בשקיקה אחרי עלילות יורשיהם? כיצד המשפחה הזו וקודמותיה שישבו על כס המלוכה האנגלי, ממשיכות לרתק אותנו, וכיצד הם עדיין מחזיקים מעמד ?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully