וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בזק והכבלים ייזהרו בשימוש במחיר ככלי בתחרות על הפס הרחב"

ערן גבאי

18.2.2003 / 11:43

מנכ"ל דנקנר השקעות, מאיר סרברניק: הכבלים לא ינצחו את בזק בנתח שוק; מנכ"ל משרד התקשורת: ב-2004 מנוי סלולר יוכל לוותר על תשלום לפס רחב

"בזק והכבלים ייזהרו בשימוש במחיר ככלי בתחרות על הפס הרחב, בזמן שכרגע אין הצדקה כלכלית להשקעה משמעותית ברוחב פס גדול - לא בסלולר ולא בנייח", כך אמר מאיר סרברניק, מנכ"ל דנקנר השקעות , בכינוס השנתי השביעי של איגוד האינטרנט הישראלי.

סרברניק טען כי התחרות בין הכבלים לבזק תתנהל סביב המותג ותפיסת המוצר, וכי השילוב בין שירותי תוכן והפצה נותן יתרון לחברות הכבלים על פני בזק.

על סמך התבטאויות של מנהלי ספקיות האינטרנט מהזמן האחרון, ההערכה היא שכבר מהרבעון השני של 2003 יקטן הסבסוד במחירי ההתחברות לאינטרנט בפס רחב, והמחיר בשוק צפוי לעלות משמעותית.

סרברניק מעודד מהעובדה שחברות הכבלים הצליחו לרכוש נתח שוק של כ-30% משוק האינטרנט המהיר בתוך פחות משנה לפעילותן, אך קבע כי הראשוניות בשוק היא קריטית ועל כן המקדמה שניתנה לבזק, שהקדימה את הכבלים בכשנה והחלה לשווק 3 חבילות שירות ADSL כבר בספטמבר 2001, לא תאפשר לכבלים לנצח את ה-ADSL של בזק במונחי נתח שוק. בזמן שחברות הכבלים נכנסו לשוק והציעו כ-2-3 חבילות ראשונות של חיבור לאינטרנט באפריל 2002, היו לבזק כ-80 אלף מנויי ADSL. ההערכה בחברות הכבלים היא שב-2007 יהיו בשוק האינטרנט המהיר כ-600 אלף מנויים, והיקף השוק יסתכם בכ-700 מיליון שקל.

שוק האינטרנט המהיר צמח ב-2002 בכ-445%

מנכ"ל משרד התקשורת, אורי אולניק, הפתיע כשהעריך שלקראת 2004 מנוי סלולרי יוכל לוותר על תשלום לפס רחב נייח. ברוח זו העריך גם דוד תדמור, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר שהיה מנחה הפאנל, כי חברות ה-Fix (תשתית נייחת) חיות על זמן שאול, מאחר שהסלולר בסופו של דבר יוכל להעביר את אותה כמות אינפורמציה.

על פי נתוני משרד התקשורת, קיימת צמיחה של 29% במספר מנויי האינטרנט המהיר בישראל מתחילת 2003, והשוק מונה כיום כ-266 אלף מנויים.

פנינה שנהב, סמנכ"ל השיווק של בזק, טוענת כי בזק סיימה את 2002 עם 166 אלף מנויי ADSL, כ-16 אלף יותר ממספרם על פי נתוני משרד התקשורת - וכי היום מונה השוק כ-270 אלף מנויים, מהם כ-190 אלף בבזק וכ-80 אלף בחברות הכבלים.

בישראל כ-700 אלף בתי אב גולשים באינטרנט, וכיום קרוב ל-40% גולשים בפס רחב - כשרוב לקוחות האינטרנט המהיר הם לקוחות פרטיים. שנהב מעריכה כי השוק עשוי להגיע בתוך שנה לכ-500 אלף מנויי פס רחב.

מנכ"ל משרד התקשורת, אורי אולניק, ציין כי הממשלה והגופים העסקיים צריכים לעשות יד אחת כדי לדאוג לכך שיותר בתי אב בישראל יהיו מחוברים לאינטרנט - יש לכך השפעה חברתית וכלכלית חשובה וזה בגדר משימה לאומית, קבע אולניק.

שוק האינטרנט המהיר צמח ב-2002 בכ-445%. אחוז החדירה של האינטרנט המהיר בשוק גדל מתחילת 2003 מ-11% ל-15%. אולניק העריך כי עד סוף 2003 תגדיל ישראל משמעותית את שיעורי חדירת האינטרנט המהיר ותתבסס במקום השלישי בעולם בשיעורי חדירה, אחרי קוריאה וארה"ב. עוד ציין אולניק כי זמן הגלישה של מנוי פס רחב גבוה פי 8 לעומת מנוי אינטרנט, המתחבר ב-Dial Up.

שנהב הדגישה בדבריה כי כיום שייך שוק ה"מייל האחרון" (החיבור לבית הלקוח) גם לחברות הסלולר, וכי מעבר התחרות ממצב של מתן שירותים למצב של מתן פתרונות, יאיץ את המעבר לשימוש ברשת מספק אחד עבור פתרון כולל. אולניק קבע שמשרד התקשורת יעמוד על כך שבזק תשלים פריסה מלאה של רשת ה-ADSL, בהתאם לחובת האוניברסליות החלה עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully