וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקק יכול לחכות: מנכ"ל נמל אשדוד התפטר מתפקידו

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 14:53

לפני עשרה ימים דן דירקטוריון נמל אשדוד בפיטורי המנכ"ל משה זנה, לאחר שהגיש את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, מבלי ליידע את מועצת המנהלים. היום החליט זנה להקדים תרופה למכה והתפטר, תוך השמעת האשמות קשות נגד הדירקטוריון והעומדת בראשו

בעקבות אסיפת דירקטוריון נמל אשדוד שהתקיימת ב-26 במאי, ודנה בבחינת סיום העסקנו של מנכ"ל הנמל, שיקו זנה, החליט היום זנה להקדים ולהגיש את התפטרותו ליו"ר הדירקטוריון, אורנה האוזמן בכור. הדירקטוריון קיבל את ההתפטרות ואיחל לו הצלחה. ועדת האיתור החלה בעבודתה למינוי מנכ"ל חדש במקומו.

בשנה האחרונה שבר הפקק בנמל אשדוד שיאים, כשמעל 40 אניות חיכו לפריקה מחוץ לשערי הנמל.
חלק מהפקק אפשר לייחס לתופעה גלובלית שמוכרת גם מנמלים אחרים, אבל חלק אחר נגרם בעקבות שרשרת תאונות, תקלות קשות בציוד ושביתות ניהוליות שפגעו אנושות בשירות ללקוחות ועלו להם בכסף רב.

זנה, לפחות על פי הדעה הרווחת בדירקטוריון, לא הצליח לטפל בעומסים ובשביתות והמתח בינו לבין מועצת המנהלים וההנהלה הלך והחמיר. בתקופה האחרונה עזבו שלושה סמנכ"לים וותיקים ומוערכים, אחרי שלדבריהם, סבלו מיחס משפיל, ואמרו שהרגישו כמו "בשירות סדיר".

משה זאנה (שיקו), מנכ"ל נמל אשדוד. אבישג שאר ישוב,
משה (שיקו) זנה על הרציף. עוזב את תפקידו תוך כדי חילופי האשמות קשים מול הדירקטוריון והעמודת בראשו/אבישג שאר ישוב

חילופי האשמות

בשיא המשבר, על פי טענת גורמים בדירקטוריון, החליט המנכ"ל שבמקום להפשיל שרוולים, לרדת לשטח ולסייע לשחרור הפקק, הוא מגיש את מועמדותו לניהול חברת החשמל, זאת מבלי לידע את הדירקטוריון, דבר שהביא לאותה ישיבה בה דנו בהמשך העסקתו.

זנה, מצדו, אמר שאינו מוכן לתת יד לשחיתות שפושה בניהול הנמל על ידי הדירקטוריון, ובראשו היו"ר, אורנה האוזמן-בכור, שחוטאת במינויים פוליטיים וקידום מקורבים:

"בשנה האחרונה, וביתר שאת בחודשים האחרונים, היכולת שלי לבצע את תפקידי כמנכ"ל נמל אשדוד נהפכה לבלתי אפשרית. התנהלות הדירקטוריון ויושבת הראש בפרט לא מאפשרים לי כמנכ"ל הנמל לבצע את עבודתי והלוביל את הנמל לקראת התחרות שבפתח" כתב זנה בהודעה מטעמו.

מנגד אומרים מבקריו כי הוא משאיר אחריו נמל חבול ותקול שמשווע למנהל שיחזיר אותו לפעילות מלאה ויכין אותו לתחרות מול נמל הדרום, שנפתח בסמוך אליו וכבר לוקח חלק ניכר בפריקת האוניות שמגיעות לאשדוד.

אורנה הוזמן בכור,  יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד. רונן אקרמן, אתר רשמי
יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, אורנה הוזמן בכור. גם אם זנה לא היה מתפטר, הרי שככל הנראה היה מודח/אתר רשמי, רונן אקרמן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully