וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות על הייבוא: שואב אבק מברלין יעבוד גם במודיעין?

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 8:54

ראש הממשלה ושר האוצר חתמו על ביטול של חריגות מקומיות בתקינה לעומת הסטנדרט הבינלאומי. באוצר אומרים כי ביטול הסטיות הלאומיות יוריד חסמי יבוא, יגביר תחרות ויוביל להפחתת יוקר המחייה. מה זה אומר - ואילו מוצרים יוזלו?

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן, החליטו אתמול על ביטול 87 שינויים לאומיים שאינם מתחייבים, שמהווים סטייה מהתקן הבינלאומי וחסם יבוא ממדינות מפותחות.

הכוונה היא להחמרה בתקן הישראלי לעומת הסטנדרטים הנהוגים בעולם, גם במקומות שבהם יש תקינה קשוחה ומחייבת, כמו מדינות אירופה וארה"ב.

באוצר אומרים כי ביטול הסטיות הלאומיות יוריד חסמי יבוא, יגביר תחרות ויוביל להפחתת יוקר המחייה. ההחלטה התקבלה במסגרת עבודה מקצועית בהובלת משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה.

בין המוצרים שנכללים ברפורמה ניתן למצוא: שואבי אבק, סירי לחץ, ברזים, מנורות, מזרנים, אריחי רצפה, מנגלים, עריסות ומיטות תינוק, יחידות החתלה ועוד.

מפוצלת אביגדור ליברמן נפתלי בנט. ראובן קסטרו
ראש הממשלה ושר האוצר. ההערכה היא כי הסרת חלק מחסמי התקינה תוביל להוזלת שורה של מוצרים/ראובן קסטרו

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "ככה נלחמים ביוקר המחייה מהשורש - פותחים תחרות אמת. במקום שנאמץ את התקן 'as is', גיבשנו שיטה שמאמצים תקן 'as Israel'. כל תוספת כזו מייקרת את הייבוא וחוסמת את התחרות, וזה מיותר.

מעכשיו כל אחד יוכל להביא כל מוצר שעומד בתקן האירופי. השוק יהיה פתוח לתחרות ולמגוון מוצרים, בלי בירוקרטיות מיותרות ובעיקר בעלויות הרבה יותר נמוכות. הבטחנו להוריד רגולציה מיותרת, ואנחנו מקיימים".

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אין סיבה ששואב אבק שאושר בברלין לא יהיה טוב גם במודיעין. התאמת הרגולציה הישראלית למקובל בעולם תביא להגברת התחרות והפחתת יוקר המחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully