וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סל הקניות לקיץ: מה ישראלים קונים וכמה זה יעלה לנו?

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 12:02

העונה החמה תחל באופן רשמי רק ב-21 ליוני, אך מזג האוויר הוא זה שקובע והישראלים שמורגלים למזג אוויר שרבי מתכוננים לקראתו ומתאבזרים בפריטים שיעזרו לעבור את הקיץ בשלום. מה קונים הישראלים לקראת הקיץ, מה קרה למחירים ומתי הכי משתלם לקנות?

עונת הקיץ מתקרבת אלינו בצעדי ענק והישראלים מתכוננים לקראתה: הם פוקדים את אתרי הנופש, מבלים בים או בבריכות, ועל הדרך דואגים להישאר קרירים, רעננים ומאווררים.

לאחר שנתיים וחצי בהן היו מגבלות וסגרים לסירוגין, אנחנו כמהים לתחושת של חופש והקיץ מביא איתו את האנרגיה הדרושה: הבילויים בים, הטיולים בחוץ והחופשות.

על פי נתונים של זאפ השוואת מחירים, עונת הקיץ מאופיינת בעלייה בביקושים למוצרים שיהפכו את הקיץ הלוהט בישראל - לנסבל או יותר מזה - מהנה.

המוצרים המובילים בקרב הישראלים לקראת העונה החמה הם: מזגנים, מאווררים, בריכות שחיה, טרמפולינות, קוטלי יתושים, רמקולים ניידים, תיקים ומזוודות, משקפי שמש ועוד.

נערה לוגמת קוקטייל. ShutterStock
מתכוננים לקיץ 2022: סל הקניות של הישראלים לקראת הקיץ/ShutterStock

ירידה של 9% במחיר המזגנים בהשוואה לשנה שעברה

על פי נתוני זאפ, בקטגורית מזגנים המחירים זולים יותר במהלך חודשי הקיץ. מבט אל השנתיים האחרונות מגלה שכדאי לקנות מזגן בין החודשים אפריל ליוני, שם המחיר הממוצע הוא הנמוך ביותר לאורך השנה.

הקטגוריה רושמת ירידת מחיר של 8% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2020 וירידת מחיר של 9% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, כאשר מחיר מזגן ממוצע עמד בשנה שעברה על כ-4,000 שקל בעוד המחיר הממוצע השנה, עומד על כ-3,640 שקל.

מזגן ביתי. ShutterStock
ירידה של 9% במחיר המזגנים בהשוואה לשנה שעברה/ShutterStock

"בתקופה של גידול בביקוש, המחירים נמוכים יותר וההיפך"

בקטגורית המאווררים הנתונים דומים לקטגורית המזגנים (המחירים זולים יותר במהלך חודשי הקיץ), אם כי השינויים במחיר מתונים קצת יותר, בהתאם לקטגוריה.

מאווררי עמוד ומאווררי תקרה הם שני סוגי המאווררים המבוקשים והפופולריים ביותר בקטגוריה, כאשר קטגוריית מאווררי עמוד רושמת ירידת מחיר של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה בעוד קטגוריית מאווררי תקרה רושמת ירידת מחיר של 9% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

שתי הקטגוריות ביחד רושמות ירידת מחיר של 6% בממוצע מתחילת השנה הנוכחית, ואם לשפוט לפי המגמות של השנים האחרונות, עכשיו הוא הזמן המשתלם ביותר לרכוש מאוורר חדש לבית או למשרד.

נכון לחודש מאי 2022, המחיר הממוצע של מאוורר על עמוד עומד על כ-650 שקל והמחיר הממוצע של מאוורר תקרה עומד על כ-900 שקל.

דרור זליט, מנכ"ל זאפ השוואת מחירים: "אנו רואים יותר ויותר קטגוריות בהן דווקא בתקופה של גידול בביקוש המחירים נמוכים יותר וההיפך. מכאן שהצרכן הסביר עלול לחשוב כי במהלך החורף יהיה משתלם יותר לרכוש מאוורר, מזגן או בריכת שחיה אבל השוק המקומי מתנהג אחרת בחלק מהקטגוריות".

גרף פופולריות מול מחיר מאווררים תקרה. זאפ השוואת מחירים,
גרף פופולריות מול מחיר מאווררים תקרה/זאפ השוואת מחירים

מחירי הבריכות ירדו ב-23% בהשוואה לשנה שעברה

קטגוריה נוספת פופולארית בקיץ היא קטגוריית הטרמפולינות, שדווקא נמצאת במגמה של ירידת מחיר לאורך השנתיים האחרונות.

הקטגוריה כולה רושמת ירידת מחיר של 10% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2021, ממחיר ממוצע של כ-1,200 שקל במאי 2020, למחיר ממוצע של כ-920 שקל במאי 2022.

עוד קטגוריית שהיא פופולרית בקיץ היא קטגוריית הבריכות שמאופיינת מצד אחד בעלייה בביקושים שמתחילה בחודש אפריל ומגיעה לשיאה בחודש אוגוסט.

עם זאת, בניגוד מוחלט להתנהלות שוק קלאסית בהיבטים של היצע וביקוש, דווקא בחודשים הללו מחירי הבריכות נמוכים יותר באופן כללי. הקטגוריה כולה רושמת עליית מחיר של 10% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2020 וירידת מחיר של 23% השוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

בריכה עגולה קלאסית עם שפה מתנפחת, INTEX. יח"צ חו"ל,
קטגוריית הבריכות רושמת ירידה משמעותית במחיר בהשוואה לשנה שעברה/יח"צ חו"ל

קוטלי היתושים חזרו לביקושים והמחיר בעלייה

קטגוריה הנמצאת דווקא במגמת עלייה במחירים בשנתיים האחרונות היא קטגורית קוטלי היתושים.

הקטגוריה רושמת עליית מחיר של 12% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2020 ועליית מחיר של 2% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

המחיר הממוצע של קוטל יתושים עמד בחודש מאי 2020 על מחיר ממוצע של כ-190 שקל ונכון לחודש מאי 2022 עומד על מחיר ממוצע של כ-218 שקל
.

מלכודות יתושים. ShutterStock
עלייה במחירי קוטלי היתושים בהשוואה לשנה שעברה/ShutterStock

פחות סגרים, יותר חופשות, ביקוש גובר למזוודות

בחודשים האחרונים, לאחר פתיחת השמיים, ביטול בדיקות הקורונה ביציאה ובחזרה מהארץ, והסרת המגבלות ברוב המדינות בעולם, אנו עדים לנהירה של הישראלים על נופשים בחו"ל, לפיכך אנו רואים כי קטגוריית תיקים ומזוודות רושמת עליית מחיר של 11% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2020 ועליה של 12% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

סה"כ, עליית מחיר ממוצעת של 11% בשנתיים האחרונות.

קשה להתעלם מהעובדה שעליית המחיר בקטגוריות אלו (קוטלי יתושים ומזוודות) נובעת אולי מביקושים גוברים בשל סיום תקופת הסגרים שהגבילו אותנו בשנתיים האחרונות מאז שחדרה לחיינו הקורונה, ויציאות בתדירות גבוהה יותר לטיולים, קמפינג בחיק הטבע וכדומה.

מזוודה מזוודות מסוע שדה תעופה נוסעים. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
נוסעים יותר: מחירים גבוהים בכ-12% למזוודות בהשוואה לשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

"כל קטגוריה מתנהגת בצורה שונה"

"יכולות להיות מספר סיבות להבדלים במחירים, בביקוש ובהיצע", אומר זליט. "בין היתר מעדיפים השחקנים בשוק למכור את מרבית המלאי לאורך כל תקופת הביקוש ולא רק בשיאה, להכריז על מבצעים שונים בתקופות מסוימות לפי שיקולים שונים ולשמור על רמת המחירים גם בתקופות שהביקוש נמוך, וזאת למרות עלויות החזקת המלאי".

"המשווקים שעומדים בתווך צריכים להחליט מראש היכן להשקיע את מאמצי השיווק שלהם מה שמייצר שיקול נוסף ומוביל לתוצאה של ירידת מחירים דווקא בתקופות הביקוש בקטגוריות המדוברות. בגלל שבסופו של דבר כל קטגוריה מתנהגת בצורה שונה אנחנו בזאפ השוואת מחירים ממליצים תמיד לבדוק את גרף המופיע בעמודי המוצר בזאפ ולגלות שבמקרים מסוימים השוק עובד הפוך מההיגיון הצרכני הקלאסי", מסכם זליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully