וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי שירותי בריאות כללית מאיים בשביתה בעקבות הכוונה לפטר כ-180 עובדים

עינב בן יהודה

18.2.2003 / 16:13

(עדכון) עשרות עובדים מנסים כעת לפרוץ למשרדי ההנהלה בת"א; בכוונת ההנהלה לפטר עובדי "דור ב" - עובדים שהחלו עבודתם בקופת החולים כעובדי חברות כוח אדם, והפכו לעובדים קבועים



(עדכון) יו"ר ארגון עובדי שירותי בריאות כללית, פרוספר בן חמו, הודיע אתמול בלילה כי ארגון העובדים עלול להשבית את העבודה בכל מוסדות הקופה בעקבות החלטת הנהלת קופת חולים לפטר כ-180 עובדי "דור ב" בשלב הראשון, ולבצע פיטורים נוספים של כ-1,200 עובדים בהמשך. עובדי "דור ב" הם עובדי חברות כוח אדם לשעבר, שהפכו לעובדים קבועים בשירותי בריאות כללית. לטענת הוועד, כל המפוטרים הם עובדים קבועים שעבדו בקופה 6-7 שנים. עשרות עובדים מנסים ברגעים אלו לפרוץ למשרדי ההנהלה בת"א.



היום בצהריים תתכנס מזכירות ארגון עובדי שירותי בריאות כללית לכינוס חירום בו יוחלט באילו צעדים לנקוט. נציגי הוועד מאיימים כי ינקטו בצעדים חמורים עד כדי השבתת כל מוסדות הקופה - כולל מרפאות, בתי חולים, בתי מרקחת ועוד. בשירותי בריאות כללית מועסקים כ-30 אלף עובדים.



מנכ"ל שירותי בריאות כללית, זאב וורמברנד, אמר היום כי מאמצי ההנהלה למנוע את הפיטורים נדחו על ידי ועד העובדים. לדבריו, לפני כ-3 שנים נחתם בין הנהלת שירותי בריאות כללית לוועד העובדים הסכם קיבוצי נפרד לעובדים חדשים, שקבע כי בתום 3 שנות עבודה ייקלט העובד כעובד מן המניין - רק אם קיים תקן פנוי. בהעדר תקנים פנויים, הוסיף וומברנד, לא ניתן לקלוט את מרבית העובדים החדשים - ועל פי ההסכם יש לסיים עבודתם בתוך 36 חודשים. לדבריו, לאור המצב הקשה במשק ביקשה ההנהלה מנציגות העובדים להאריך את ההסכם הקיבוצי לתקופה ממושכת נוספת, אלא שנציגות העובדים סירבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully