וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: רויטרס נופלת ב-12% בעקבות הפסד שנתי; מגמה תנודתית בשווקים

דפנה מאור

18.2.2003 / 15:07

UBS יורד ב-4.7% בעקבות הפסד רבעוני; מכון המחקר הגרמני ZEW חוזה כי כלכלת גרמניה תסבול מחולשה עד סוף 2003



שוקי אירופה רושמים מגמה תנודתית עזה. בורסת פאריס עברה לעלייה של 0.4%; בורסת לונדון ללא שינוי; ובורסת פרנקפורט יורדת ב-0.3%. אי הוודאות הנוגעת לסכסוך בעיראק, תחזיות כלכליות קודרות לכלכלת גרמניה והפסדים של רויטרס ו-UBS מושכים לכיוון השלילי.



כלכלת גרמניה צפויה לסבול מחולשה במהלך כל שנת 2003, חוזה מכון המחקר הגרמני ZEW. התחזית הקודרת מצטרפת להערכה של הבנק המרכזי של גרמניה, הבונדסבנק, שאמר אתמול כי כלכלת גרמניה מועדת למיתון, וככל הנראה רשמה צמיחה שלילית ברבעון הרביעי.



מנהיגי האיחוד האירופי אמרו בפגישתם אתמול כי פעולה צבאית צריכה להיות המוצא האחרון לפריקת הנשק של עיראק. ההחלטה המשותפת של ראשי מדינות אירופה היתה פשרה, במסגרתה ויתרה בריטניה על דרישה לניסוח האומר כי הזמן הולך ואוזל עבור עיראק. החלטת האיחוד, שהתקבלה לאחר שבשבוע האחרון הפגינו מיליונים ברחבי העולם נגד מלחמה, מקטינה את הסיכויים למהלך צבאי של ארה"ב בעיראק, או לפחות דוחה מהלך כזה בשבועות ספורים.



רויטרס נופלת ב-12.1% לאחר שדיווחה על ההפסד השנתי הראשון בתולדותיה כחברה בורסאית, בעקבות המשבר בשווקים הפיננסיים ברחבי העולם. בעקבות ההפסד, שהסתכם ב-631 מיליון דולר, מתכננת ספקית המידע הפיננסי הגדולה בעולם לקצץ 3,000 משרות עד 2006.



UBS, הבנק הגדול ביותר בשווייץ, יורד ב-4.7% לאחר שרשם הפסד של 101 מיליון פרנק שווייצי (73.8 מיליון דולר) ברבעון הרביעי של השנה. ברבעון המקביל רשם הבנק רווח של 808 מיליון דולר. התוצאה היתה חלשה מתחזיות האנליסטים, וזאת בשל הפרשה חד פעמית למחיקת פיין וובר.



נקודת אור סיפקה קינגפישר (סימול KFG.L) הבריטית, בעלת רשת חנויות המוצרים לבית, אשר מזנקת ב-7.2% לאחר שרשמה מכירות טובות מהצפוי ברבעון הרביעי, וחזתה כי רווחיה השנה יעלו על התחזיות.



במניות השבבים וחברות שירותי הטכנולוגיה נרשמות עליות. ST, הנסחרת בפאריס, עולה ב-1.1%.



מודי'ס הורידה את דירוג האשראי ארוך הטווח של אריקסון היום, זו הפעם השלישית תוך שבעה חודשים. אריקסון הביעה הפתעה מהמהלך, בו הורד דירוג האשראי שלה בשתי רמות, מ-Ba2 ל-B1. מניית אריקסון יורדת ב-1.2%.



לדברי אריקסון, לא חל שינוי בתחזיותיה לגבי מצב השוק לעומת תחזיותיה עם פרסום הדו"ח הרבעוני בתחילת פברואר. הורדת הדירוג, לדברי אריקסון, תגדיל את הוצאות המימון שלה ב-12.95 מיליון דולר לשנה. מודי'ס הזהירה לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני כי היא עשויה להוריד את דירוגה של אריקסון בשל ירידה חדה מהצפוי בהכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully