וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בספורט: תנאי ענף כדורגל הנשים הושוו לאלה של הגברים

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 15:16

בתום מו"מ ארוך בהובלת קארין סנדל, קפטן הנבחרת ויו"ר ארגון השחקנים והשחקניות, שלווה בקמפיין בהובלת קבוצת "בונות אלטרנטיבה", הוסכם כי נבחרת הנשים תזכה להשוואת תנאי נבחרת הגברים, בכל הקשור לציוד, מגרשי אימונים, תנאים כוללים, השוואת תנאי אש"ל וטיסות מסודרות

בפברואר האחרון סערו הרוחות בארה"ב בעקבות החלטה היסטורית שמהווה ציון דרך תקדימי של בית המשפט האמריקאי: לאחר מאבק ארוך וטענות לקיפוח כלכלי על רקע מגדרי, קבע בית משפט על השוואה של התנאים של הכדורגלנים - גם על כדורגלניות.

עתה מתברר כי גם בישראל הצליחה ההתאחדות לכדורגל נשים להשיג ניצחון דומה, עם שוויון תנאים מלא לעוסקות בענף.

במסגרת ההבנות סוכם כי שחקניות הנבחרת תהיינה מעכשיו בשוויון לתנאי נבחרות הגברים בכל הקשור למעטפת וצוות מקצועי, מאמן במשרה מלאה, ציוד שוטף וציוד רפואי, מגרשי אימונים, תנאים כוללים, השוואת תנאי אש"ל וטיסות מסודרות.

כמו כן ההתאחדות תכין ותציג תוכנית אסטרטגית ל-8 השנים הקרובות, שתכלול את הגדלת מספר השחקניות הפעילות בענף, בדגש על הרחבת בסיס הפירמידה, טיפוח נערות, אסטרטגיה שיווקית לענף כדורגל הנשים בכלל והנבחרות בפרט.

ההחלטה התקדימית היא תולדה של קמפיין שנוהל תחת הכותרת #לא_משחקות_משחקים בהובלת קבוצת "בונות אלטרנטיבה" (נשים בכירות במשק ובחברה הישראלית, הפועלות למען קידום שוויון חברתי), קבוצת "כדורגלניות עושות שינוי" וכמובן שחקניות נבחרת ישראל.

האחרונות אף הכריזו על סכסוך עבודה וסירבו להגיע לאימונים ולעלות לשחק עד להשוואת התנאים שלהן עם אלה של נבחרת הגברים.

שחקנית נבחרת ישראל בנשים קארין סנדל. אתר רשמי ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
קארין סנדל, יו"ר ארגון השחקנים והשחקניות, בימיה כקפטנית נבחרת ישראל בכדורגל/אתר רשמי, אתר רשמי ההתאחדות לכדורגל

"הגיע הזמן שהקיפוח יסתיים"

במקביל לקמפיין שצבר תאוצה ברשתות החברתיות, התקיים מאחורי הקלעים מו"מ ארוך ומורכב אך פורה בין השחקניות להתאחדות. המגעים הולידו מסמך מהפכני המשקף את הרצון המשותף להבטיח תנאים מקצועיים שוויוניים לשחקניות הנבחרת ולצוותים הרלוונטיים, לטובת הצלחה מקצועית ומתוך אמונה בפוטנציאל הגדול של הענף, בצד הצורך לביצוע רפורמות מחייבות. כאמור בסופו של מו"מ עיקש התקבלה ההחלטה התקדימית על שוויון לתנאי נבחרת הגברים.

קארין סנדל, יו"ר ארגון השחקנים והשחקניות וקפטנית נבחרת ישראל לשעבר: "אנחנו כל כך שמחות ומתרגשות, המאבק הזה צריך להיות מצפן לכל ענפי הספורט בישראל. ספורט הנשים מקופח לאורך שנים, והגיע הזמן שזה יסתיים. הספורט הוא כלי חברתי ותרבותי משמעותי, ושוויון הוא ערך בלתי נפרד ממנו.

אנחנו יכולים ויכולות להיות גאים על כך, כולנו, זה מציב אותנו בשורה אחת עם שאר מדינות העולם המתקדמות שמבינות את הפוטנציאל האדיר בכדורגל הנשים ואני מקווה שבדרך המשותפת הזאת נראה את הענף גם כאן פורח ומשגשג.

אני רוצה להודות לקבוצת 'בונות אלטרנטיבה' שהיו שותפות אמיתיות לדרך, הובילו את הקמפיין של המאבק והיו לצידנו עד הדקות האחרונות של המשא ומתן. בונות אלטרנטיבה לימדו את כולנו שיעור בסולידריות ובכח של נשים לייצר שינוי חברתי משמעותי שאני מקווה ומאמינה שיירשם בדפי ההיסטוריה".

גת מגידו, מייסדת בית השקעות finessa capital וחברת הוועד המנהל של "בונות אלטרנטיבה": "אנו גאות בשחקניות על שניצחו בלכידותן ובדבקותן במטרה. ההסכם הזה הוא הישג היסטורי של ממש, ומבחינתנו הוא סימן לבאות. זו בשורה ענקית לכדורגל ולספורט בישראל, ואנחנו רוצות להודות לכל אישה ואיש שנרתמו וגרמו לזה לקרות.

תודה גדולה במיוחד למנכ"ל ההתאחדות יוסי שרעבי וליו"ר אורן חסון, על אומץ ליבם ותבונתם, על שהרימו את הכפפה לטובת עשיית שינוי היסטורי מתוך הבנה שבשנת 2022 אין מקום לפערים מגדריים בספורט כמו גם בתחומים אחרים. תודה גדולה לשר חילי טרופר ולמשרד הספורט ולעו"ד איילת רזין בית אור, מנכ"לית הרשות למעמד האישה על שיתוף הפעולה הפורה".

מורן זר קצנשטיין, מייסדת "בונות אלטרנטיבה": "אנו בבונות אלטרנטיבה נמשיך לפעול כדי להשיג שיוויון בחברה הישראלית, בכמה שיותר תחומים בחיינו, לייצר מוגנות, וסביבה של שיוויון הזדמנויות לילדות, נערות ונשות ישראל. כפי שעשינו במניעת שחרורו המוקדם של אלון קסטיאל, כפי שעשינו עכשיו, כך נפעל גם בהמשך".

גת מגידו. יחצ,
גת מגידו, מייסדת בית השקעות finessa capital וחברת הוועד המנהל של "בונות אלטרנטיבה"/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully