וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נכנסה לשוק דובי, הביטקוין התרסק

13.6.2022 / 23:00

יום אדום במיוחד בבורסות העולם. שווקי אסיה הגיבו לירידות ביום שישי ויצרו גל מחודש, כשבמקביל כיווץ גדול מהצפוי בכלכלת בריטניה סייע לשלוח את אירופה וישראל לירידות חדות. מדד S&P נכנס לטריטוריה דובית לאחר שצלל בכ-4 אחוזים, צניחה של כ-5 אחוזים בנאסדק

זו הייתה פתיחה ברוטאלית לשבוע המסחר. שווקי אסיה קרסו בעקבות הצלילות החדות בוול סטריט ביום שישי ואפקט השרשרת נמשך, עבר דרך אירופה וחזר לשוק האמריקאי עצמו. גולת הכותרת: צניחת הביטקוין וכניסתו של מדד S&P לטריטוריה של "שוק דובי".

וול סטריט. Spencer Platt, GettyImages
הייאוש לא נעשה יותר נוח/GettyImages, Spencer Platt

היום החל עם צניחה של שווקי אסיה, כשמדד ניקיי ביפן ננעל בירידה של שלושה אחוזים יחד עם דיווחים על כיווץ גדול מהצפוי של הכלכלה בבריטניה. המדדים באירופה ובישראל הגיבו בירידות חדות. פוטסי בלונדון ירד ב-1.53 אחוזים, קאק בפריז ב-2.67 ודאקס בגרמניה ב-2.43 אחוזים. בתל אביב איבד מדד תל אביב 125 2.25 אחוזים ומדד תל אביב נדל"ן ירד ב-2.67 אחוזים. וזו הייתה רק המנה הראשונה, מאחר שאז הגיע השפל החדש של וול סטריט.

יום המסחר נפתח בירידות אכזריות, התמתן וירד בצורה חדה שוב לקראת הסיום. מדד S&P שקע ב-3.85 אחוזים, ירד ביותר מ-20 אחוז מנקודת השיא והשלים רשמית כניסה לטריטוריית "שוק דובי". מדד דאו ג'ונס ירד ב-2.79 אחוזים ונאסדק נפל בלא פחות מ-4.68 אחוזים לרמה של 10,809 נקודות - הנמוכה ביותר שלו מאז יולי 2020.

מניות הטכנולוגיה חטפו, כצפוי. נטפליקס נפלה ביותר מ-7 אחוזים, אמזון ב-5.45 אחוזים ואנבידיה ב-7.8 אחוזים. עשר החברות המובילות במדד איבדו 10 טריליון דולר משוויין בארבעת הימים האחרונים בלבד. גם מניות התעופה סבלו, כשבואינג רשמה צלילה של 8.77 אחוזים, יונייטד ירדה ב-10 אחוזים וכמוה גם אמריקן איירליינס.

שוק הקריפטו לא חמק אף הוא מהטייפון הפיננסי. הביטקוין ספג ירידה של 10 אחוזים לרמה של מעט יותר מ-23 אלף דולר - הנמוכה ביותר מדצמבר 2020. האת'ריום בכלל ספג חבטה קשה, כשהתרסק ביותר מ-15 אחוזים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully