וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטחון מעל הכול: כיצד נבחר מערכת אזעקה לבית?

אביבה טנא, בשיתוף ביטוח 9

16.6.2022 / 13:20

בישראל מתרחשות מדי יום פריצות רבות לבתים, וכתוצאה מכך תחושת הביטחון האישי והמשפחתי נפגעת. מה ניתן לעשות כדי להתגונן ואילו מערכות אזעקה קיימות בשוק?

אישה מול צג דיגיטלי. ShutterStock
במקרים רבים, עצם ההתקנה של מערכת אזעקה בכניסה לבית, מרתיעה פורצים/ShutterStock

הבית הוא המקום הבטוח שלנו בו אנו מרגישים מוגנים - מקום ששומר עלינו, על האנשים היקרים לנו מכל ועל רכושנו. אך תחושת הביטחון הזו מתערערת באופן קשה במקרה של פריצה לבית - ולצערנו, מדובר בתופעה לא מבוטלת.

כך למשל, על פי הנתונים באתר משטרת ישראל, ב-2021 נפתחו 456 תיקים בגין פריצות לבתים בעיר ירושלים; בתל אביב - 861 תיקים; בחיפה - 333 תיקים; ובראשון לציון - 202 תיקים. היות שרק חלק מהפריצות מדווחות למשטרה לאור העובדה שחלק מהציבור חושש כי זו לא תצליח לאתר את הפורצים - המספר האמיתי עשוי להיות גבוה הרבה יותר. בנוסף, המספרים נוטים לעלות בתקופות בהן אנשים רבים אינם בבית - לדוגמה, בחופשת הפסח או בעונת הקיץ בעיקר בתקופת החופש הגדול.

עבור אלה מאיתנו שרוצים לשמור על ביטחון הבית, המשפחה והרכוש, ולא פחות מכך - על השקט הנפשי, קיימים מספר פתרונות שיסייעו לנו למנוע פריצה לבית; או במקרה הגרוע ביותר, אם הפריצה התרחשה - שכן השיטות של הפורצים משתכללות והולכות משנה לשנה - לצמצם את הנזק הכספי שנגרם בעקבותיה.

תכשיטים זרוקים בדירה. ShutterStock
מדי שנה נרשמות בישראל אלפי פריצות לבתים/ShutterStock

ביטוח דירה - כולל ביטוח תכולה

ביטוח דירה מאפשר לנו לקבל פיצוי כספי במקרה של נזקים בנכס שנחשב לרוב להכי יקר עבורנו ולכן מדובר בפתרון מצוין. ביטוח דירה כולל ביטוח מבנה, שמגן על המבנה והתשתיות - כגון תקרה, קירות, רצפה, צנרת ועוד - וכן ביטוח תכולה, המכסה את תכולת הדירה שבתוכו על פי הפירוט בפוליסה: ריהוט, מוצרי חשמל, אלקטרוניקה, תכשיטים ועוד.

במקרה שבו כל האמצעים המיועדים למנוע פריצות כשלו בתפקידם, והפורצים הצליחו במשימה וגנבו חלק מתכולת הבית - ביטוח התכולה יאפשר להפעיל את הפוליסה ולקבל את הפיצוי המגיע לכם על מנת שתוכלו לרכוש פריטים חדשים ולחזור לשגרה במהרה.

מערכת אזעקה

במקרים רבים, עצם ההתקנה של מערכת אזעקה בכניסה לבית, מרתיעה פורצים - שלא ירצו להתעסק בניסיונות לנטרל את המערכת, ולכן יעדיפו לחפש בית ללא מערכת אזעקה.

במקרה שהפריצה אכן תצא לפועל, מערכת האזעקה תופעל תוך קריאה לחברת האבטחה, שתגיע לבדוק את הנעשה בנכס. גם אם הפורצים המשיכו במשימתם, על אף האזעקה - מערכת האזעקה תמשיך לפעול ותספק מידע על נסיבות הפריצה, כמו למשל השעה המדויקת. מערכת המצוידת במצלמות, תוכל אף להציג בפנינו את תצלומי הפורצים, כלי העבודה שלהם ואולי גם הרכב עימו הגיעו למקום או נמלטו ממנו.

קודן. ShutterStock
ביטוח דירה מאפשר לנו לקבל פיצוי כספי במקרה של נזקים בנכס/ShutterStock

אילו מערכות אזעקה קיימות כיום בשוק?

שני הסוגים העיקריים של מערכות אזעקה ביתיות, כוללים מערכת קווית, ומערכת אלחוטית.
מערכת אזעקה קווית - בדומה לטלפון קווי - דורשת חיבור כבלים בין החלקים השונים שלה, כמו גלאי התנועה וצופר האזעקה, לבין כבל פיקוד ומערכת בקרה מרכזית. ניתן להשתמש בתשתית התקשורת הביתית כבסיס למערכת אזעקה זו, או במקרה של תכנון בית חדש, לכלול בו קו ייעודי עבור המערכת.

לעומת זאת, מערכת אזעקה אלחוטית אינה זקוקה לחיבורים אלה - שכן החלקים השונים שלה מתקשרים זה עם זה באופן אלחוטי, ממש כמו הטלפון האלחוטי. מאפיין זה הופך אותה לקלה יותר ולרוב גם זולה יותר להתקנה.

מערכות אזעקה מתקדמות

עם ההתקדמות הטכנולוגית ומהפכת "האינטרנט של הדברים", שמאפשרת לחבר לאינטרנט גם מצלמות פשוטות והתקנים נוספים, גם תחום מערכות האזעקה עבר שינוי. כיום, ניתן לחבר למערכת האזעקה הביתית שלל רכיבים נוספים, שיגבירו את יכולת הניטור של המתרחש בבית, גם מרחוק.
כך למשל, חיישני נפח יכולים לאתר כניסת פורצים לבית; ואילו חיישני הצפה ובקרת טמפרטורה, יכולים לאתר הצפה או חשד לאש שפרצה בבית ולהתריע על כך באפליקציות ייעודיות.

לכל אלה יש לצרף כמובן את מצלמות האבטחה במעגל סגור, שמאפשרות לנו לצפות מכל מקום בנעשה בבית, להבחין בפעילויות חשודות - ובמקרה הצורך, להחזיק בתיעוד איכותי ואמין אותו ניתן גם להגיש למשטרה בעת תלונה על פריצה.

לסיכום, פריצות לבתים היא תופעה לא נעימה כלל - אך היא קיימת ובממדים לא קטנים, עם אלפי פריצות מדי שנה לבתים בישראל. עם זאת, לרשותנו עומדים אמצעים מגוונים שיסייעו לנו להתמודד עם הבעיה, בין אם בצמצום סכנת הפריצה, או האפשרות לקבל פיצוי כספי גם בתרחיש הגרוע ביותר.

ביטוח דירה שווה לסגור בעצמך בביטוח 9 ולהרוויח - לקבלת הצעה >

אביבה טנא, בשיתוף ביטוח 9

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully