וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה שעובד טוב בהודו נארז מחדש לחברות איקומרס אחרות"

תימור גורדון, קומרסיישן

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 8:01

עוצמתה של פליפקארט, ענקית האיקומרס ההודית, באה לידי ביטוי שכאשר אמזון ניסתה להיכנס למדינה, "האופוזיציה של פליפקארט היתה מאוד חזקה" אומר נדב תמם, מנהל המכירות של של פליפקארט קומרסקלאוד Flipcart Commerce Cloud לפודקסט "קומרסיישן"

פליפקארט, כיום בבעלותה של וולמארט האמריקאית, "הוקמה על ידי שני יוצאי אמזון שהתחילו למכור ספרים באינטרנט בהודו" ובסופו של דבר "הצליחו לגדול בצורה מטאורית", כך מספר לנו נדב תמם, מנהל המכירות של החברה.

היא גדלה עד כדי כך שהצליחה, בדומה ל-Catch האוסטרלית, לבלום את כניסת אמזון להודו. הסיבה לפי תמם: "יש יחודיות בטכנולוגיות שפליפקארט מה שיאפשר לה לשמור על הבכורה מול אמזון".

חלק מהייחודיות הזו מנפנף בדגל כחול לבן: פליפקארט רכשה לפני כמה שנים סטארט-אפ ישראלי שנקרא "אפסטרים קומרס", כיום 'פליפקארט ישראל', שהוא , אגב, הנוכחות היחידה של החברה מחוץ להודו.

היכולות והטכנולוגיות שנרכשו אומר תמם, הן: "לצרכי יכולות תמחור דינמי, טכנולוגיה מאוד מתקדמת סביב שיקולי תחרות, שיקולים פנימיים של הארגון ועוד". כך יוצא שמיליוני העסקאות בפליפקארט עוברות כיום דרך מערכת כחול לבן.

בנוסף לתמחור הדינמי, פליפקארט קומרס קלאוד מוכרת גם מוצר נוסף, ה-ads manager שמעניק יכולת לאתרי איקומרס למנטז את התנועה שלהם, כלומר לבצע מונטיזציה- מכירת כלי ושטחי פרסום באתר שלהם לחברות אחרות.

נדב תמם התחיל את הקריירה בעשיה מודיעינית במשרד ראש הממשלה, עשה את המעבר להייטק, ב-2013, המשיך לגוגל ומשם לחברת קפסול שנמכרה לנטורל אינטליג'נס ומשם ישר לדיינמיק יילד (dynamic yield) שנמכרה בדיוק למקדונלדס, למשך שלוש שנים.

ומה עם לקוחות ישראלים? תמם: " כרגע לא שמים דגש על השוק הישראלי, עבדתי עם המון לקוחות שעושים יצוא מישראל, אני מודע לכח הלא פרופורציונלי שיש לשוק הזה, אנחנו מאוד נשמח לעבוד עם לקוחות ישראלים".

גם לשאלה האם השירותים מתאימים לכל אתר איקומרס, משיב תמם כי "אנחנו מכוונים ל- TIER1, ניהול המוצר דורש המון משאבים ולכן המארק אפ קצת גבוה", כלומר רק חברות גדולות ועשירות יכולות כרגע ליהנות מהיכולות של פליפקארט אצלן באתרים. מן הסתם קיימים עוד המון כלים ויכולות של פליפקארט שניתן להפוך למוצרים של FCC , מה על הכוונת? לפי תמם: "המוצרים הבאים יהיו מתחום איתור וחסימת ההונאות, מצלמות זיהוי מוצרים" ועוד.

ולגבי התחרות עם חברת האם וולמארט, שהיא המתחרה המרה של אמזון בארה"ב ומחזיקה בלמעלה מ-70% ממניות פליפקארט, מספר תמם: "אני לא מרגיש אותם ביום יום בכלל", מה שעשוי לגרום למצב שבו נדב ואנשיו ימכרו מוצרים ושירותים למתחרי וולמארט ברחבי העולם.

האמנם? לפי נדב: "כרגע אין לנו שום מגבלות, אם הייתי יכול למכור לאמזון הייתי מוכר גם לאמזון" אז למה הוא כל אופטימי לגבי ההצלחה הצפויה לחברה? "הבשורה שלנו היא שאנחנו חברת איקומרס, המוצרים שלנו הם By retailers for retailrs בגלל היכולת שלנו להבין וללמוד ממיליוני טרנסאקציות שמתרחשות כל הזמן, המערכת משויפת בצורה מרשימה מאוד". בפינה האחרונה במסגרת שיתוף הפעולה פרחי האיקומרס של ehouse, מתארח רוני בורד מ'פרו-פקטורי'.

תימור גורדון 1. אלי אלון,
תימור גורדון, קומרסיישן/אלי אלון

ניתן להאזין לכל הפרקים של קומרסיישן באפליקציות הפודקאסטים וב- www.gordon.co.il
הקלטות ועריכות קומרסישן: אלי אלון, אולפן BIZI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully