וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת ישראל מדורגת במקום ה-25 בעולם מבין 63 המדינות המפותחות

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 7:58

כלכלת ישראל מדורגת במקום ה- 25 מבין 63 מדינות המוגדרות "מפותחות", במדד התחרותיות של מכון המחקר השוויצרי IMD המיוצג בישראל על ידי איגוד לשכות המסחר.. בסעיף "חוסן כלכלי" מדורגת ישראל במקום ה-5, אבל בסעיף "השתתפות בכוח העבודה", רק במקום ה-53

מכון המחקר IMD הוא אחד ממוסדות המחקר הנחשבים בעולם שבוחן אחת לשנה את מידת כושר התחרות בין הכלכלות הלאומיות על בסיס קריטריונים שונים.

מדד התחרותיות העולמי שמתפרסם מדי שנה ע"י המכון מדרג 63 מדינות על פי פרמטרים כלכליים שונים ומתבסס על נתונים שנאספו מגופים עסקיים בעולם, ביניהם איגוד לשכות המסחר בישראל. המדד בוחן את ביצועי המדינות ע"פ ארבעה פרמטרים: חוסן כלכלי, יעילות העסקים, מערכות התשתיות ויעילות ממשלתית.

בראש הדירוג העולמי מופיעות: דנמרק (עליה של 2 מקומות), המדורגת ראשונה, ואחריה שוויץ (ירידה של מקום אחד), סינגפור (עליה של 2 מקומות), שוודיה (ירידה של 2 מקומות), הונג-קונג (עליה של 2 מקומות) והולנד (ירידה של 2 מקומות).

בתחתית הדירוג ממוקמות: בוצוואנה (עליה של 3 מקומות) , ברזיל (ירידה של 2 מקומות), דרום אפריקה (עליה של 2 מקומות), מונגוליה (ירידה של מקום אחד), ארגנטינה (עליה של מקום אחד) ו-ונצואלה, המדורגת אחרונה גם בשנה זו.

מדענית. ShutterStock
אנחנו אלופי העולם בהשקעה במחקר ופיתוח כחלק יחסי מהתוצר, אבל יש גם נתונים פחות מחמיאים/ShutterStock

אלופי העולם בהשקעה במחקר ופיתוח כאחוז מהתוצר

מניתוח איגוד לשכות המסחר את נתוני מדד IMD עולה כי החוזקות של כלכלת ישראל מתבטאות בשיפור החוסן הכלכלי ממקום שמיני בשנת 2021 למקום חמישי; ישראל דורגה במקום השני בסעיף יצוא שירותי הייטק, ירידה של מקום אחד לעומת אשתקד; ישראל שומרת על מקומה במקום הראשון בסעיף השקעה במו"פ כאחוז מהתוצר; דירוג במקום השישי בסעיף הוצאה ציבורית על חינוך (כאחוז מהתוצר) - ירידה של שלושה מקומות מ-2021.

בסעיף שימוש באמצעים דיגיטליים וטכנולוגיים, עלתה ישראל מהמקום העשירי למקום השמיני; כמו כן, ישראל שמרה על מקומה השישי בהקמת חברות הזנק; מבחינת יכולות המנהלים הבכירים, עלתה ישראל למקום התשיעי מהמקום ה-24 - זינוק של 15 מקומות; בסעיף כישורים דיגיטליים וטכנולוגיים, עלתה ישראל 12 מקומות ממקום 20 למקום השמיני.

מנגד, הדירוגים הנמוכים של ישראל מתבטאים בדירוג במקום 53 בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה, ירידה של שלב אחד לעומת שנה שעברה; בסעיף יצוא סחורות כאחוז מהתוצר ישראל מדורגת במקום ה-61 בשנת 2022 ירידה של מקום אחד לעומת 2021; בסעיף תיירות נכנסת, ירדה ישראל שלושה מקומות מהמקום ה-41 בשנת 2021, למקום ה-44 בשנת 2022; בהשקעה בתשתיות תקשורת ומידע, ירדה ישראל שני מקומות, מהמקום ה-56 אשתקד, למקום ה-58 השנה.

מבחינת מספר התאגידים הגדולים בקנה מידה בינ"ל, ירדה ישראל ארבעה מקומות למקום ה-54; מבחינת עידוד התחרות, ירדה ישראל 11 מקומות מהמקום ה-29 למקום 40; בסעיף פריון כוח העבודה, ישנה ירידה של תשעה מקומות מהמקום ה-37 למקום 46; ישנה גם ירידה של 17 מקומות בסעיף נשים בעמדות ניהול, ממקום 24 למקום 41.

במכון המחקר IMD מציינים כי על ישראל להתמודד עם האתגרים הבאים, על מנת לשפר את מעמדה בשנים הבאות:

• הגדלת הפריון במשק בעיקר בענפי המסחר והשירותים
• הורדת האבטלה
• צמצום הבירוקרטיה הממשלתית
• הגדלת ההשקעה בתשתיות
• עידוד התחרות במגזר העסקי

עו"ד אוריאל לין. יחצ,
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר/יחצ

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אמר כי "נתוני הדו"ח משקפים בראייה נכונה ואובייקטיבית את השינויים במבנה המשק בישראל, החוזקות והחולשות שלו. מוטב כי נתונים אלה יהוו אבן פינה בחשיבה של כל השרים הכלכליים וגם הפקידות הבכירה שטרם הפנימו כנחוץ את מלוא המשמעות של השינויים במבנה המשק ותרומתו המכרעת של מגזר המסחר והשירותים ליצירת מקומות עבודה, לתוצר העסקי, ולזינוק ביצוא""

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully