וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 20 שנה: ההצלחה של תוכנית 'עתידים לתעשייה'

15.6.2022 / 10:15

שני עשורים לאחר הקמתה, 3000 בוגרים ובוגרות מהפריפריה השתלבו בחברות המובילות במשק

תכנית 'עתידים לתעשיה' מבית עמותת ידידי עתידים יצאה לדרך לפני 20 שנה ומסכמת בימים אלה את אחוזי השמת הבוגרים שלה במשק. מבדיקה עולה כי 90% מבוגרי התכנית הושמו בחברות המובילות במשק, כאשר 48% מתוך מחזור 2021 הן נשים.

מדי שנה כ-1,400 סטודנטים וסטודנטיות מגישים את מועמדותם למלגה במסגרת 'עתידים', מתוכם רק 180 מתקבלים לתוכנית. בתוכנית משתתפים מגוון רחב של צעירים, כ -16% יוצאי אתיופיה, 10% הוכרו כחיילים בודדים, 7% בני העדה הדרוזית, 5% מגזר ערבי /חרדי . המחזורים החדשים מאופיינים באחוז גבוה של נשים - 48% במחזור שנקלט באוקטובר 2021.

תכנית עתידים. אורן שלו,
תוכנית 'עתידים לתעשייה'/אורן שלו

התוכנית, המיועדת לסטודנטים להנדסה ומדעי המחשב, כוללת לא רק שכר לימוד מלא ודמי קיום חודשיים, אלא גם מעטפת של ליווי אישי, סיוע לימודי והשמה בתעסוקה במהלך הלימודים.

לדברי נעמי ראם תרשיש, מנהלת התוכנית "אחוז הנשירה בקרב מלגאי התוכנית עומד על 7% בלבד. נתון מרשים במיוחד בהתחשב באינטנסיביות של לימודי ההנדסה, ובדרישות התוכנית לשמור על ממוצע ציונים 75 ומעלה".

לקראת סוף שנה ב' בלימודים הסטודנטים משתלבים בחברות תעשייה מגוונות במודלים שונים של משרות סטודנט בחברות המובילות במשק, במטרה לסייע לצעירים מהפריפריה לרכוש מקצוע איכותי וניסיון מעשי בו זמנית, ובהתאם לכך לקדם מוביליות כלכלית חברתית.

  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully