וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויליאם דונלדסון הושבע היום לתפקיד יו"ר רשות ני"ע בארה"ב

יהודה שויצר

18.2.2003 / 18:30

דונלדסון החליף את הארווי פיט שהתפטר בתחילת דצמבר; בנאום השבעתו התחייב דונלדסון להגן ולייצג את המשקיעים הקטנים



וויליאם דונלדסון הושבע היום לתפקיד יו"ר רשות ני"ע בארה"ב (SEC). דונלדסון החליף את הארווי פיט, שהתפטר בתחילת דצמבר, על רקע מינויו השנוי במחלוקת של וויליאם וובסטר לראשות ועדת הפיקוח החשבונאית החדשה בארה"ב ומבול השערוריות שנחשפו בוול סטריט בעת כהונתו.



בנאום השבעתו התחייב דונלדסון להגן ולייצג את המשקיעים הקטנים. "משימת ה-SEC ותפקידי כיו"ר הינם ברורים מאוד. אנו נעמיד לדין את כל אלה שהפרו את אמון הציבור", אמר דונלדסון והדגיש כי ידרוש מכל החברות העסקיות להדק את הפיקוח על עסקיהן באופן אחראי. "אני כבר להוט להתחיל במלאכה", אמר.



הנשיא בוש, שמינה את דונלדסון למשרה זו, אמר כי הוא "האדם הנכון בזמן הנכון", בוש הדגיש כי הוא מאמין בדונלדסון שימש כפרקליטם של המשקיעים הקטנים בוול סטריט.



ניסיון עשיר בבנקאות




לדונלדסון ניסיון עשיר בענף הבנקאות. בשנת 1959 ייסד את חברת ההשקעות דונלדסון לאפקין אנד ג'נרט (DLJ) וכיהן כיו"ר החברה. דונלדסון כיהן גם כמנכ"ל בורסת ניו יורק (NYSE) בשנים 1990-1995 וכן כיו"ר חברת הביטוח אטנה.



בשנת 1981 הקים דונלדסון את חברת ההשקעות דונלדסון אנטרפרייזס. דונלדסון גם נמנה על מייסדי בית הספר למוסמכים במינהל עסקים באוניברסיטת ייל, וכיהן כדיקן הראשון של בית הספר.



הארווי פיט, היו"ר היוצא, התפטר לאחר שהואשם כי ידע שוובסטר היה מעורב בניהולה של חברה הנתונה תחת חקירה פלילית, ולא יידע את חברי רשות ני"ע על כך. בצירוף נקודות מחלוקת קודמות שהיו לפיט עם האופוזיציה והממשל כאחד, ונפילה חדה באמון המשקיעים בו, לא נותרה לפיט ברירה אלא להתפטר. בשבוע שלפי התפטרותו של פיט התפטר גם וובסטר.



דונלדסון נכנס לתפקיד באחת התקופות המאתגרות בתולדות רשות ני"ע בארה"ב. הרשות נמצאת כבר תקופה ארוכה תחת מתקפה מכמה חזיתות. אוזלת היד שגילתה בכל הקשור לטיפול ומניעת הונאות הענק הובילה להבנה כי נחוצה רפורמה מקיפה בדרכי הפיקוח של הרשות על התנהלות חברות ציבוריות ובמבנה הארגוני של הרשות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully