וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין לא יקבל החלטה בנושא החובות האבודים של בזק לפני 2 במארס

ערן גבאי

18.2.2003 / 18:56

מוכן שבזק וחברות הסלולר ימציאו בפניו נתונים נוספים; נוטה להפחית העמלה של בזק בהעברת דמי קישור גומלין ל-1.1% ולבטלה החל מראשית 2003



שר התקשורת ראובן ריבלין הודיע לבזק ולחברות הסלולר כי הוא מוכן שימציאו בפניו נתונים נוספים בסוגיית החובות האבודים של בזק עד 2 במארס השנה.



בהתאם לתקנות התקשורת לעניין קישור גומלין בין חברות מוטלת חובה על בזק לשלם למפעילי הסלולר תשלומי קישור גומלין בגין שיחות המסתיימות ברשתות הסלולריות, לפי היקף דקות התנועה שעברו בפועל מרשת בזק אל מערכת הסלולר.



לפני כשנה, בעקבות פניות של סלקום ופרטנר בטענה שבזק לא מעבירה את התשלומים על פי הוראת התקנות, קבע השר ריבלין כי על בזק להעביר למפעילי הסלולר תשלומי קישור גומלין על בסיס תנועה עבור התקופה שמתחילה ב-2 באוקטובר 2000, בהתאם להוראות התקנות. השר קבע גם הסדר נלווה זמני, לפיו ינוכה על ידי בזק מתשלומי קישור גומלין שיעור של 2.5%, שמבטא חלוקת סיכון בין בזק לחברות הסלולר.



לפני כחודש, לאחר בדיקה ביחס לשיעור החובות האבודים של חברת בזק, שקל ריבלין לקבוע ששיעור הניכוי מתשלומי קישור הגומלין שחברת בזק אמורה להעביר לחברות הסלולר יעמוד על 1.1%, בהתייחס לשנתיים האחרונות, וכי לא תנוכה עוד העמלה בגין התקופה מראשית 2003 ואילך.



היום החליט השר להשהות קבלת החלטה באשר לתקופה החל מ-2003 ואילך עד שוועדת גרונאו לבחינת תעריפי בזק תפרסם את מסקנותיה בקרוב. למעשה, מורה היום ריבלין על הסדר ביניים שיחול עד סוף אפריל 2003, כשבתקופה זו תנכה בזק עמלה של 1.1%. באשר לתקופה שבין מארס 2000 לאוקטובר 2000, הנתונה בהליך משפטי בין פרטנר לבזק, מציע ריבלין כי תנוכה גם בה עמלה של 1.1%.



בזק דרשה במקור שחברות הסלולר ישתתפו ב-2.75%-3% מסך החובות האבודים שלה, בעוד חברות הסלולר לא היו מוכנות לשאת בניכוי של יותר מ-1.5%. בעבר גבתה בזק קרוב ל-5% (כולל דמי עמלה) מחברות הסלולר בגין החובות האבודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully