וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אול אין: הפד החליט - הולכים למיתון

16.6.2022 / 0:26

העלאת הריבית בגובה של 0.75 אחוז נראתה מהלך הזוי עד לפני שבוע, אבל נתוני האינפלציה שינו את חוקי המשחק. הכלכלן הראשי של פסגות בית השקעות: "להערכתנו, המיתון בארה"ב הרבה יותר קרוב ממה שמעריכים והעדכון הדרמטי כלפי מטה של תחזיות הצמיחה הוא איתות מאוד חזק לכך"

רק לפני כחצי שנה הכול נראה ורוד בוול סטריט. הכסף הזול זרם לשוק, מחירי המניות עלו ונדמה היה שהמשבר העולמי שדפק על הדלת עשה פניית פרסה. אלא שאז החלה האינפלציה לבעבע, ואתמול (רביעי) הגיע מהלך השיא של הפדרל ריזרב - העלאת ריבית בשיעור 0.75 אחוז, החדה ביותר מזה 28 שנה.

"השווקים עשו בימים האחרונים עדכון ציפיות מהיר במיוחד ונראה שהוא נעשה בצדק", אומר גיא בית אור, הכלכלן הראשי של פסגות בית השקעות, "הפד העלה את הריבית ב-75 נ"ב לרמה של 1.50%-1.75%, מהלך שעד לפני שבוע היה נראה לא פחות מהזוי בעיני רוב המשקיעים.

עם זאת, נתוני האינפלציה האחרונים שינוי את חוקי המשחק. תחזיות הפד עודכנו משמעותית כלפי מעלה, כאשר כעת מצפים שם כי הריבית תעמוד על 3.4% בסוף השנה ו-3.8% בסוף 2023, וזאת לעומת 1.9% ו-2.8% בהתאמה במרץ האחרון. תחזית הריבית הניטראלית של הטווח הארוך עודכנה במעט כלפי מעלה מ-2.4% ל-2.5%".

נשיא הפד ג'רום פאוול. Drew Angerer, GettyImages
איפה זה יעצור? נשיא הפד ג'רום פאוול/GettyImages, Drew Angerer

בכל הנוגע לפעילות הכלכלית, בפד עדכנו את שיעור האבטלה הצפוי ל-3.7% בסוף 2022 ו-4.1% בסוף 2023. בנוסף, תחזית הצמיחה עודכנה משמעותית מטה ל-1.7% בלבד ב-2022 לעומת 2.8% בתחזית הקודמת בחודש מרץ. התחזית עודכנה משמעותית מטה גם עבור 2023 ל-1.7% לעומת 2.2% בתחזית הקודמת.

"אנו נציין כי לאחר נתוני המכירות הקמעונאיות שיצאו מוקדם יותר, מודל הפד לצמיחה ברבעון השני עודכן מטה מ-0.9% ל-0.0%. להערכתנו, המיתון בארה"ב הרבה יותר קרוב ממה שמעריכים והעדכון הדרמטי כלפי מטה של תחזיות הצמיחה הוא איתות מאוד חזק לכך", מוסיף בית אור, "דרך העלאות ריבית גדולות בטווח הקצר ואיתות לשווקים כי המשק הולך להאט באופן משמעותי בפד מקווי קודם כל להוריד באופן משמעותי את ציפיות האינפלציה.

להערכתנו, עוד נכונה לנו העלאה נוספת של 75 נקודות בסיס ולאחר מכן מעבר לעליות של 50 נקודות בסיס. אנו מעריכים לא מהיום שמחזור עליות הריבית יסתיים לקראת סוף השנה ונראה שחברי הפד נוטים יותר ויותר לכיוון זה - בתחזיות העדכניות הם מאותתים על העלאת ריבית של רק עוד 40 נקודות בסיס ב-2023. ולסיום נאמר - מה שהם יספיקו השנה, זה מה שיהיה - ובשנה הבאה כבר ידברו על הפחתות ריבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully