וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש הגדול: ההורים בהייטק והילדים בקייטנה

אילנה שטוטלנד

עודכן לאחרונה: 17.6.2022 / 8:20

החופש הגדול הוא תקופה מאתגרת להורים, גם מהבחינה הכלכלית. כלומר, בהנחה שאתם לא עובדים באחת מהחברות שהבינו שכדי לקבל את מרב התפוקה מהעובדים, צריך לדאוג להם לראש נקי. יצאנו לבדוק וגילינו שבזמן שאנחנו מנסים להעסיק את הילדים בקיץ, יש מי שממשיכים לעבוד כרגיל

בזמן שרובנו תוהים איך להעסיק את הילדים בחופש הגדול וכמה זה יעלה לנו, יש ארגונים שמציעים קייטנות ופעילויות לילדי העובדים ללא עלות או במחיר מסובסד. יצאנו לבדוק וגילינו שבזמן שאנחנו שוברים את הראש ואת החסכונות כדי להעסיק את הילדים בקיץ, יש מי שיכולים להמשיך ולעבוד כרגיל

קייטנת פלייטיקה. שי שבירו,
קייטנת "פלייטיקידס"/שי שבירו

פלייטיקה

קונספט: "קייטנת 'פלייטיקידס' תפעל זו השנה השמינית בכפר הירוק, ובה ישתתפו כ-400 ילדים", אומרת זיוה שלום, ראש תחום רווחה ואופרציה גלובלית בחברת המשחקים הבינלאומית פלייטיקה. "השנה הקייטנה תהיה בסימן 'הילד הזה הוא אני', ותתמקד בייחודיות של כל ילד וילדה: בכשרונות, בחוזקות והחולשות, הדימוי העצמי, התחביבים, החברים והמשפחה. הקייטנה פועלת בשיתוף עם ברדוגו - החברה להפקת אירועים".

מועד: 21-25 באוגוסט, מתאים לגילים 5-11.
מחיר: ללא עלות.

אוהל. ShutterStock
משרד להורה לא שווה בלי קמפינג לילד/ShutterStock

Skai

קונספט: "מטרת הקייטנה השנה היא לחבר את ילדי העובדים גם למקום העבודה של ההורה וגם לילדי העובדים האחרים", אומרת דנה פלד פרקש, מנהלת מיתוג מעסיק בחברת Skai, שפיתחה פלטפורמה לסחר חכם ושיווק דיגיטלי.

"במהלך היום יהיו פעילויות שונות במשרדים: סדנאות, סרטים, ופעילות התנדבותית של אריזת חבילות והכנת ברכות לילדים מעוטי יכולת העולים לכיתה א'. בכל פעילות שלנו אנחנו משלבים תרומה לקהילה. ילדי העובדים הבוגרים יותר יעבירו חלק מהפעילויות לצעירים ויהיו על תקן חונכים, לחיזוק תחושת האחריות והחיבוריות".

מועד: בשבועיים האחרונים של אוגוסט, מתאים לגילים 4-16.
מחיר: ללא עלות.

אילוסטרציה. ShutterStock
קופצים לעבודה של ההורים/ShutterStock

Hexa

קונספט: "אנחנו רואים חשיבות גדולה לספק מענה לצרכים של הצוות שלנו ביום יום", אומרת קטי רז, מנהלת אושר ארגוני בחברת Hexa, המפתחת פלטפורמות להדמיה תלת ממדית.

"בסוף אוגוסט, כשקייטנות הקיץ מסתיימות ולהורים נגמרים הרעיונות איך להעסיק את הילדים, החלטנו לפתוח קייטנה משלנו לילדי העובדים. הקייטנה תכלול אטרקציות וחוויות רבות המותאמות לקבוצות הגילים השונות. למשל: סדנאות כדורי שוקולד ואפיית חלות, כלבנות, קפוארה, בישול, פעילויות כלי נגינה, סדנאות יצירה ואמנות.

יהיו גם פעילויות חיצוניות לקבוצת הילדים הגדולים יותר, כגון ימי בריכה וביקור בסקאי ג'אמפ. הקייטנה תתחלק בין החצר במשרד, גינות ציבוריות סמוכות וביקורים באטרקציות חיצוניות".

מועד: 24-31 באוגוסט, מתאים לגילים 2-10.
מחיר: ללא עלות.

ילדה משחקת בצבעים. ShutterStock
יצירתיות חשובה גם בקייטנה/ShutterStock

Verifone

קונספט: "לאחר תקופה ארוכה שבה לא פגשנו את משפחות העובדים בשל הקורונה, חשוב לנו לחגוג את החזרה לשגרה, להקל על העובדים שאין להם סידור לילדים וגם להראות לילדים איפה אמא או אבא עובדים", אומרת אורנית ברנדס, סמנכ"לית משאבי אנוש של חברת פתרונות התשלומים Verifone.

"את הקייטנה בקיץ אנחנו נקיים במשרדי החברה כדי שיהיה נוח גם להורים וגם לילדים להגיע. משרדי Verifone מתפרשים על פני בניין שלם, ככה שיש לנו הרבה מקום לקיים אירועים כמו האירוע הזה. יש אצלנו למעלה מ-500 ילדים של עובדים בגילים שונים.

חשוב לנו שיגיעו ילדים מכל הגילים, גם הגדולים שלא באמת צריכים קייטנה, ולכן יהיו פעילויות שמתאימות גם לילדים הבוגרים כמו חדרי גיימינג, משחקי חשיבה, הפעלות ספורט, תחרויות נושאות פרסים. לילדים הקטנים נקיים סדנאות, יצירות, הצגות, הרקדות והפעלות עם תפאורה ועם דמויות שאהובות על ילדים. כמובן שהחברה תדאג לכל הילדים גם לארוחות ולפינוקים מתוקים ובריאים".

מועד: הקייטנה תתקיים בתאריכים שונים במהלך חודש אוגוסט ותימשך עד חמישה ימים, מתאים לגילים 4-15.
מחיר: ללא עלות.

משפחה מטיילת תכנון חופשה. ShutterStock
הרגלים במים וההורים בעבודה/ShutterStock

TytoCare

קונספט: "הקייטנה מתוכננת לילדי העובדים בגילים השונים, והיא תתקיים במשרדי החברה בנתניה", אומרת עידית פלאוט, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת TytoCare, המפתחת ומשווקת מערכות מבוססות בינה מלאכותית לבדיקות מרחוק של מטופלים ומעקב על ידי רופאים וצוותים רפואיים.

"מדריכי הקייטנה הם נערות ונערים ילדי העובדים. הפורמט בכל יום יכלול ארוחת בוקר, עבודת יצירה, סדנאות שונות עם מפעיל חיצוני (כגון פיסול סבונים, חיות וחרקים, ניסויים מולקולריים, שידור רדיו, ג'אגלינג ועוד) וארוחת צהרים יחד עם ההורה. המטרה בפעילות זו מעבר לכיף האדיר לילדים, היא גם לחבר בין חברי צוות שונים דרך החברויות שנוצרות בין הילדים".

מועד: בשבוע האחרון של אוגוסט, מתאים מגיל גמולי חיתולים ועד לגיל 12.
מחיר: ללא עלות.

קייטנת ווסטרן דיגיטל. יח"צ,
ילדים של עובדי ווסטרן דיגיטל בקייטנה/יח"צ

ווסטרן דיגיטל ישראל

קונספט: "אנחנו מקיימים קייטנות לעובדים מעל 15 שנה. אחרי תקופת הקורונה, השנה במיוחד, כולם מצפים לקייטנות אוגוסט במשרדים - פתרון מבוקש על ידי הילדים וההורים. בישראל החברה מעסיקה מעל 1,200 עובדים בשלושה מרכזי פיתוח - בכפר-סבא, בעומר ובתפן - והילדים מחכים לשוב ולבקר במשרד של אמא או אבא, לאכול יחד צהריים בחדר אוכל, לפגוש חברים משנים קודמות ולהכיר חדשים", אומרת רחלי לייסט, מנהלת חווית עובד בחברת ווסטרן דיגיטל ישראל (חלק מווסטרן דיגיטל העולמית), העוסקת בתשתיות נתונים.

הפעילויות, לדברי לייסט, כוללות סדנאות שונות (אילוף כלבים, מאסטר שף, פעילות באנגלית, בניית כלי טיס, מדענים צעירים, ניסויים, ספורט, קוסמות, סדנת תיאטרון בובות ועוד). לנוער יהיו סדנאות תכנות, כגון פיתוח אפליקציות, בניית אתר אישי, סדנת עריכת וידאו ליוטיוב, בניית משחקים ומידול בתלת ממד.
מועד: הקייטנה תתקיים באמצע אוגוסט בכל אחד משלושת מרכזי הפיתוח. מדובר בימי כיף לסרוגין (6 ימים בסך הכל, אפשר לבחור האם להשתתף בכולם או בחלקם) על מנת לאפשר לעובדים גמישות מרבית והתאמה למודל עבודה היברידי המשלב עבודה מהבית או מהמשרד.

מתאים לגילים 4-13.
מחיר: כ-100 שקל לילד ליום פעילות.

קייטנת HP אינדיגו. HP INDIGO,
HP INDIGO ההורים מחתימים כרטיס, הילדים מכינים צמידים/HP INDIGO

HP Indigo

קונספט: "פעילויות הקיץ אצלנו הן מסורת משובחת ומוכרת ואנחנו מחדשים אותה השנה אחרי הפוגה בזמני הקורונה", אומרת סוזן בים, מנהלת חוויית עובד בחברת HP Indigo, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות הדפסה דיגיטלית. "אנחנו מספקים לילדים זמן איכותי בו הם יוכלו להכיר חברים חדשים, להיחשף לתכנים מעשירים ומהנים, ועל הדרך, אף לרכוש מיומנויות. כל הפעילויות מתקיימות בסוף יולי ותחילת אוגוסט, בתפר שבין תום רוב הקייטנות הכלל ארציות ובין חופשות פרטיות בחו"ל".

לקייטנה ישנם כמה מסלולים: לעולים כיתות א'-ה' למשל הנושא הוא "מסביב לעולם בחמישה ימים". "זוהי הזדמנות פז לקבל הצצה לעולמות אחרים", אומרת בים. "הילדים ייחשפו ויתנסו במאפייני תרבות, עמים, שפות ומשחקים ממקורות שונים בעולם באמצעות סדנאות, מופעים מדליקים, אמנות ויצירה, בניחוח של תרבויות ומקומות שונים. כל יום יעסוק ביבשת אחרת, על גווניה ומטעמיה.

ואילו לעולים לכיתות ו'-ט' הנושא הוא מסע 'אני והחבר'ה' - חוויה של כמה ימים רצופים בקצב פעימת הטבע. זה אומר להכיר, לשהות בחוץ, לשתף פעולה, לגלות ולחוות. החבר'ה יסעו לצפון וישתתפו במשימות Team Building ומנהיגות, יסיירו בספארי לקראת שקיעה, יבלו במסלולי מים ואתגר, יהנו ממסיבת Just Dance, מארוחות ומעוד חוויות וצ'ופרים. את הלילות הם יעבירו באוהלי ענק".

מועד: 31 ביולי -4 באוגוסט לעולים לכיתות א'-ה'; 1-3 באוגוסט לעולים לכיתות ו'-ט'.
מחיר: 150 שקל לילד לכל תקופת הפעילות.

ילדות בבריכה. ShutterStock
ההורים בעבודה, הילדים בבריכה/ShutterStock

Payoneer

קונספט: "הקייטנה של חברת Payoneer, המונה כ-1,000 עובדים בישראל, מתקיימת באמצע חודש אוגוסט, הידוע כמאתגר יותר עבור ההורים, שמתקשים למצוא מסגרות לילדיהם ולהמשיך את שגרת החיים שלהם כראוי", אומרת תמר לידור, מנהלת משאבי אנוש של חברת הפינטק Payoneer בישראל, המציעה שירותי טרנספורמציית כספים דיגיטלית בין עסקים לפלטפורמות מכירה גדולות.

הקייטנה, לדבריה, מחולקת לשני מסלולים על פי טווח גילים. "הילדים הקטנים יותר ייהנו מהפעלות של מפעיל חיצוני שילווה אותם במהלך השבוע בשטח שהוקצה במיוחד במשרדי החברה. הבוגרים יותר ייהנו מאטרקציות מגוונת, כגון סקיי ג'אמפ/נינג'ה פארק, סרטים ועוד. הקייטנה מלווה בארוחות".

מועד: העובד בוחר שבוע אחד (סך הכל 5 ימים) בין התאריכים 14-25 באוגוסט, מתאים לגילי 4-12.
מחיר: 400-500 שקל לילד לכל תקופת הפעילות.

קייטנת רשות הטבע והגנים. רשות הטבע והגנים,
קייטנת רשות הטבע והגנים/רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים

קונספט: "אנו רואים בקייטנה כדרך להנחיל לילדי העובדים את ערכי רשות הטבע והגנים, לחיבור לארץ ולשמירה על הטבע", אומרת נועה כהן ברכה, מנהלת תרבות ורווחה ברשות הטבע והגנים. "במהלך השבוע של הקייטנה הילדים לומדים על העשייה של הוריהם, מכירים את האתרים דרך הרגליים ומתחברים לייחודיות של כל אתר.

הילדים יבקרו בגנים לאומיים, ייהנו מפעילויות חווייתיות ולימודיות, כולל סיורים מודרכים, תצפיות כוכבים ועוד. בין היתר, יבקרו בגן לאומי עין חרוד, גן לאומי כוכב הירדן, גן השלושה, חורשת טל וגן לאומי בית שאן, שם יכירו את הגן בלילה במופע חזיון אור-קולי 'לילות שאן' בשילוב מיזם מורי דרך. כמו כן, יקיימו פעילות רפטינג בירדן ושייט בכנרת".

מועד: 24-28 ביולי, מתאים לבוגרי כיתה ג' עד כיתה ח'.
מחיר: 550 שקל לילד לכל תקופת הפעילות.

קייטנתצ אפלייד מטיריאלס. יח"צ,
קייטנת אפלייד מטיריאלס/יח"צ

אפלייד מטיריאלס

קונספט: "לאחר שנתיים בהן מרבית האינטראקציות שלנו עם קהילת העובדים ומשפחותיהם היו וירטואליות, אנו נרגשים לשוב למפגשים פנים אל פנים ובמסגרת זו להשיק מחדש את קייטנות הקיץ לילדי אפלייד", אומרת יטבת אבירם, מנהלת תקשורת פנים וחווית עובד בחברת אפלייד מטיריאלס, העוסקת בפיתוח וייצור של מערכות מתקדמות לבקרת תהליך ייצור שבבים.

"בקרב קהילת העובדים יש ציפייה גדולה לקייטנה ועם השנים נוצרו בין ילדי העובדים חברויות משמעותיות. אנחנו שמחים להציע פתרון חוויתי שכולל חדרי בריחה, סרטים, טיולים בטבע, ופעילויות אינטראקטיביות. נקיים שתי קייטנות קיץ 'מטיילות' בחלוקה לפי קבוצות גיל".

מועד: 14-17 באוגוסט, מתאים לגילים 6-11.
מחיר: 500-600 שקל לילד לכל תקופת הפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully