וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הבנקים אישר את מועמדותו של יעקב פרי ליו"ר דירקטוריון המזרחי

סמי פרץ

17.2.2003 / 19:34

בעלי השליטה בבנק, משפחות ורטהיים ועופר, הודיעו כי הסכימו למינוי; נותרו עדיין מחלוקות בעניין העסקתו של המנכ"ל ויקטור מדינה והרכבו העתידי של דירקטוריון הבנק



מאת סמי פרץ ושלומי שפר



המפקח על הבנקים אישר היום את מועמדותו של יעקב פרי ליו"ר דירקטוריון בנק המזרחי . אישורו של המפקח למינוי היו"ר נדרש לפי תנאי היתר השליטה שניתן לקבוצת ורטהיים עופר, השולטת בבנק. הודעת המפקח באה לאחר ששני השותפים בבנק פנו למפקח, והודיעו לו כי הם מסכימים למינויו של פרי ליו"ר הבנק.



בישיבת דירקטוריון הבנק שתתקיים בשבוע הבא תועלה מועמדתו של פרי לדירקטור וליו"ר מועצת המנהלים, והיא צפויה להתקבל בהסכמת כל חברי הדירקטוריון. בשלב זה עדיין תלויות ועומדות בין בעלי השליטה בבנק מחלוקות בנושאים אחרים, ובהם תנאי ההעסקה של מנכ"ל הבנק, ויקטור מדינה, וכן הרכבו העתידי של דירקטוריון הבנק. גורמים בקבוצות הביעו תקוותם שההסכמה על מינויו של פרי תזרז את פתרון המחלוקות בעניינים האחרים.



משפחת עופר מעוניינת להעניק למדינה חוזה לשלוש שנים בעלות של כ-4 מיליון דולר. אולם, קבוצת ורטהיים, המסוכסכת עם מדינה, אינה מעוניינת בהמשך כהונתו בבנק והיא מתנגדת להעניק לו חוזה ארוך טווח ותנאי פרישה נדיבים. בנוסף, חלוקים בינהם בעלי השליטה בשאלת הרכבו של דירקטוריון הבנק. קבוצת ורטהיים דורשת למנות דירקטור שישי מטעמה, בטענה שהדח"צ (דירקטור חיצוני) אבי חפץ מזוהה עם עמדותיה של משפחת עופר ולכן, לטענת מוזי ואבי ורטהיים, יש צורך לאזן את הרכב הדירקטוריון. כל אחת מהקבוצות מחזיקה ב-26% מהון המניות של הבנק.



גורמים המקורבים לבעלי השליטה אמרו אתמול כי הם נוטים להסכים למתווה הפשרה שיזם עורך הדין רם כספי, בנוגע לתנאי העסקתו של מנכ"ל הבנק, ויקטור מדינה, לפיו תוקם ועדה מטעם הדירקטוריון שתדון בתנאי הפרישה של מדינה ובתכנית האופציות של חברי ההנהלה הבכירה בבנק. אם הוועדה שתוקם לא תצליח למצוא נוסחה המקובלת על שתי המשפחות, יפנו לבורר מוסכם שיפסוק בין שני הצדדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully