וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה כחלון התפטר מיונט "בשל אירועים שנגרמו לפני הצטרפותי"

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 8:54

משה כחלון, לשעבר שר האוצר, הודיע על התפטרות מפתיעה מחברת יונט קרדיט לאחר כהונה של כשנה בלבד. כחלון תולה את הסיבות להתפטרותו באירועים שהתרחשו לפני מינויו לתפקיד יו"ר הדירקטוריון. הנהלת הבורסה החליטה להשעות את המסחר במניית החברה

זו לא הייתה שנה קלה ליו"ר דירקטוריון "יונט-קרדיט", משה כחלון. מי שכיהן בעבר כשר האוצר ושר התקשרות, נאלץ לכבות שריפות כמעט מאז שהתמנה לתפקיד יו"ר הדריקטוריון של החברה שעוסקת במתן הלוואות חוץ בנקאיות ובהמרת מט"ח.

תחילה עורר ביקורת גובה שכרו בתפקיד: 8.3 מיליון שקל לשנה תמורת 80% משרה (לאחר שלושה חודשים, בספטמבר 2021, החליט כחלון לקצץ 20% משכרו - ובפועל קיבל אף פחות מזה, כפי שיפורט בהמשך).

משה כחלון. אתר רשמי, פלאש 90
משה כחלון. הודיע על התפטרותו בתום שנה לא פשוטה ליונט קרדיט/פלאש 90, אתר רשמי

זאת ועוד: בחברה התגלו לאחרונה מספר מקרים שרק הגבירו את הבלבול סביבה, למשל היותו של שי כהן, נשיא לשכת העצמאים ומי שכמעט נכנס לכנסת מטעם מפלגתו של משה כחלון, דירקטור חיצוני בחברה (יש לציין כי כהן היה בתפקיד 4 שנים לפני הצטרפות כחלון).

כן התגלה כי אחראי הכספים בחברה לשעבר, חי פנסו, הוא אחיו של בעל השליטה שי פנסו ומי שהחליף אותו, צחי אזר, הוא בכלל בן דודו.

גם שכרו הכפנטסטי של כחלון עצמו, שהיה כאמור מושא לביקורת, התברר כנמוך משמעותית בפועל: כחלון קיבל "רק" 2.2 מיליון שקל, חלק כשכר ישיר וחלק בהון מניות.

ואם לא די בכל אלה, לאחרונה נודע כי החברה מתכוון למכור שליטה משותפת לחברת גיזה, בסכום של 10 מיליון שקל, שישקפו לה שווי של 55 מיליון שקל (גבוה משוויה על פי שער המנייה). אלא ששי פנסו, המנכ"ל, הוא שם שותף (ביחד עם שלמה אייזיק) בגיזה.

מקרים אלה, לצד פרסומים נוספים, יצרו אווירה של אי נוחות סביב החברה.

בהודעת הפרישה שלו כתב כחלון: "לצערי הרב וכפיי שידוע לכם, אנו מבינים כי יתכן וקיימת לחברה חשיפה כספית משמעותית, אשר נגרמה בגין אירועים שנגרמו לפני הצטרפותי לחברה. נוכח התפתחויות אלה ובלב כבד, החלטתי להודיע לבעלי השליטה על סיום תפקדידי כיו,"ר דירקטוריון החברה באופן מידי. אני מאחל לכם ולחברה בהצלחה בהמשך הדרך".

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully