וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5.6 מיליון חשבונות של לקוחות ויזה ומאסטרקארד נפרצו ע"י האקר בארה"ב

סוכנויות הידיעות

18.2.2003 / 21:37

החברות לא מסרו אם הפורצים עשו שימוש במידע שנחשף, אך ציינו כי עד עתה לא נגבו כספים מהחשבונות הללו; לא נמסר איזו מערכת אבטחת מידע נפרצה

האקר שפרץ למחשבי חברות האשראי ויזה ומאסטרקארד הצליח למצוא גישה אל 5.6 מיליון חשבונות של לקוחות, על כך הודיעו שתי החברות היום ל-CNN. החברות ציינו כי ההאקר יכל להיכנס לכל פרטי החשבונות לאחר שפרץ את חומת האבטחה סביב המערכת שמעבדת את ההעברות הכספיות מצדם של הסוחרים. החברות סירבו לציין איזו מערכת אבטחת מידע נפרצה.

החברות לא מסרו אם הפורצים עשו שימוש במידע שנחשף, אך ציינו כי עד עתה לא נגבו כספים מהחשבונות הללו. היקף החשבונות שנפרצו מהווים כ-1% מכלל 574 מיליון חשבונות שיש לחברות בארה"ב. החברות ציינו כי הודעות נמסרו לכל הבנקים שכרטיסים שהם הנפיקו נפרצו.

החברות הדגישו כי הן נוקטות במדיניות של אפס אחריות של הלקוח על פריצה שנעשית לחשבונו, כך שללקוחותיהן אין מה לדאוג. החברות ציינו גם כי ה-FBI מעורב בחקירת המקרה.

לאחרונה נחשף כי ויזה ומאסטרקארד יידרשו ככל הנראה להחזיר ללקוחות 500 מיליון דולר בעמלות שגבו מהם על שימוש בכרטיסי האשראי מחוץ לארה"ב, לפי טיוטת החלטה של שופט בבית משפט בקליפורניה. לפי ההחלטה המקדמית, רשתות הכרטיסים היו אמורות להתעקש על כך שהבנקים המנפיקים כרטיסי אשראי שלהן יפרטו באופן ברור יותר את העמלות שהם גובים על המרת מט"ח לדולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully