וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדי הקרן של מקצועות ההייטק: מה עושים אנליסטים?

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 8:24

אנליסטים הם האנשים שמנסים להכניס קצת סדר לחיי חברות, בעידן שבו המידע הוא רב, מגוון ומבלבל. מה הופך אדם לאנליסט טוב ואיך זה בה לביטוי במציאות העסקית? ביקשנו מחמישה אנליסטים לספר. בעצם, לנתח

"עם הכלים שיש כיום, כמעט ואין בעלי עסקים או מנהלות שלא מקבלים החלטות על בסיס מידע ונתונים. היכולת של ארגון להוציא תובנות מהמידע שברשותו היא בעלת משקל עצום, שיכולה להיות ההבדל בין רווח והפסד", מסביר נצר ראובני, ראש צוות אנליסטים בחברת gloat.

"כבר תקופה שהמילה Data נמצאת בכל מקום וכבר לפני מספר שנים הוא הוכרז כ'זהב החדש'. כמובן כי נעשה במידע שימוש במגוון אזורים, אך במקרה שלנו ישנם היבטים עסקיים חיוביים רבים לניתוח Data. עבור ארגון, תובנות מבוססות מידע יכולות לסייע כמובן בתכנון קדימה, כמו גם במתן תמיכה ללקוחות או בשיפור המוצר. אם ארגון ידע כמה זמן לוקח לסגור עסקה למשל, הוא ידע מה עליו למכור כיום. דוגמה נוספת תהיה מעקב אחר שימוש בפלטפורמה מסוימת על מנת למצוא פערים בשימוש ולאתר את הסיבה שבגינה נרשמות ירידות או עליות בשימוש".

ראובני מוסיף כי, "צוות האנליסטיות והאנליסטים בארגונים המוכרים כ-Data Driven, הוא המנוע שמאחורי קבלת ההחלטות של הארגון. בצוות שלנו למשל, התבססות על נתונים לטובת קבלת ההחלטות מתבטאת גם במוצר - אנחנו לא רק מנתחים מידע לטובת החברה, אלא גם מייצרים תובנות פורצות דרך לחברות הכי גדולות בעולם. ארגונים והמנהיגים שלהם תלויים כיום בניתוח עסקי כדי לצמצם עלויות תפעול, לשפר את השימוש בנכסים ולהגביר את הזריזות והאמינות של הפעילות שלהם בזמן אמת."

על האתגרים בתפקיד: "אנליסטית או אנליסט טובים צריכים לדעת הכל מהכל - להתמצא בארגון, במוצר ובשוק. נדרשות גם יכולות טכניות חזקות והרבה מאוד יצירתיות. צריך לדעת מה בדיוק לנתח, כיצד לזהות דפוסים ואילו תובנות יוכלו להפיק תועלת של ממש לחברה. במסגרת התפקיד ישנו גם הצורך לבנות דשבורדים להצגת הנתונים בצורה נגישה ונוחה כדי שכל בעלי העניין יוכלו לעשות בהם שימוש.

היתרון שאני רואה בתפקיד בצוות שלנו ובכלל, הוא שאנליסטים ואנליסטיות צוברים את הכלים הנחוצים לקבלת החלטות - כשאתה מבין למה אנשים מקבלים החלטות מסוימות ומספק להם את המידע כדי לקבל אותן, אפשר לקבל החלטות טובות יותר בעצמך."

למה תפקיד האנליסט כל כך חשוב?

"בעולם מלא תנודות וחוסר וודאות, ה-Data מצמצם את זה לכדי מינימום". אומר ראובני, "מעבר ליצירת וודאות בארגון, מדובר בגילוי של הטרנדים הבאים, בעיות אפשריות, מדידת הישגים מול יעדים, פרודוקטיביות, תובנות לגבי מתחרים ושיפור ביצועים. לא מדובר באיסוף וסידור נתונים מונוטוני, אלא בדרך חשיבה יצירתית, הבנה מה למדוד כדי להביא את התובנות המשמעותיות ביותר."

נצר ראובני, אנליסט. GLOAT,
נצר ראובני, ראש צוות אנליסטים בחברת gloat/GLOAT

טל סיבוני, Data Analyst בחברת Connecteam, שפיתחה פלטפורמה לפיתוח אפליקציות פנים-ארגוניות: "במסגרת התפקיד, אנחנו עוזרים ומלווים את הלקוחות הפנימיים (צרכני הדאטה) להגדיר את המדדים המרכזיים באמצעותם ניתן להעריך את איכות הפעילות שהם אחראיים עליה וכיצד נכון לחשב ולהציג זאת.

ההשפעה של האנליסטים בקונקטים היא עצומה, שכן מדובר בחברה מוכוונת דאטה ברמה הכי גבוהה שקיימת בתעשייה. כל דיון, ישיבה או שיחת מסדרון שמובילה להחלטה מתבצעת אך ורק עם סימוכין מהנתונים. כמו כן, קונקטים מאפשרת לנו להוביל מחקרים ופרויקטים עם יוזמות אישיות בעלי ערך לחברה, לא מגבילים במשאבים ומאפשרים לנו לרוץ מהר.

בנוסף לכך, האנליסטים בקונקטים שותפים מלאים לעשייה בכל המחלקות בחברה - מהמרקטינג, פייננס, צוותי ה-HR customer facing, , אנליזות על המוצר והכנת הבורד לישיבות עם המשקיעים".

טל סיבוני, אנליסט. יח"צ,
טל סיבוני, Data Analyst בחברת Connecteam/יח"צ

אדם בר, Senior Data Analyst בחברת פרופדו המפתחת כלי בינה מלאכותית לחיזוי מחירי נדל"ן: "מאז ומעולם היתה לי תשוקה לתחום הנדל"ן ולעולם הנתונים. במסגרת העבודה בפרופדו, אני מצליח לשלב בין נדל"ן לאלגוריתמיקה ובינה מלאכותית. מדובר בתפקיד מרתק, במסגרתו אני נחשף לטכניקות ניתוח והבנת נתונים מורכבות, לצד איתור ואפיון מגמות על בסיס נתוני נדל"ן שונים, בשווקים שונים ברחבי העולם.

ההתמחות שלי היא בניתוח מחירים ובהתפתחויות מחירים בדגש על שווקים מתפתחים. ברמה היומיומית העבודה כוללת מחקר וניתוח של שווקי נדל"ן שונים בישראל, אירופה, ארצות הברית וברזיל, איתור ובניית מקורות מידע מקיפים ומהימנים על בסיסם ניתן לבצע את הניתוחים השונים, באמצעות מודלים מורכבים של בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML), כאשר המטרה היא לייצר את בסיסי הנתונים שישמשו להמשך תהליכי המחקר והפיתוח בחברה.

אנליסט דאטה הוא תפקיד ליבה משמעותי לכל חברת היי טק שעוסקת בתחום הדאטה וגם לכאלה שלא, עבורי זוהי הזדמנות להימצא על ציר משמעותי של פעילות החברה ולהיות מהאנשים המשפיעים על צמיחתה".

אדם בר, אנליסט. מקסים דיקשטיין,
אדם בר, Senior Data Analyst/מקסים דיקשטיין

נעמה מעוז, Senior PS Revenue Analyst בחברת WalkMe: "במסגרת התפקיד, אני מתעסקת בניתוח התוצאות ובניית תחזיות ההכנסה משירותים מקצועיים.

בנוסף, ניתוח הקצאת משאבים בצוותים השונים ובמשימות השונות, אפיון ובנייה של תהליכי עבודה בניית דשבורדים ודוחות המספקים נתונים שונים, על בסיסם ניתן לתת המלצות ולקבל החלטות אסטרטגיות הנוגעות לתעדוף וייעול העבודה לצורך מקסום ההכנסה, עמידה ביעדים העסקיים והאישיים והעלאת שביעות רצון הלקוחות.

גם תמיכה באנשי השירותים המקצועיים של החברה בעבודה על המערכות השונות היא חלק ממסגרת תפקידי וגם עבודה מול גורמים רבים בארגון. התפקיד דורש שליטה בנתונים אמפיריים ובבסיסי נתונים גדולים לצד גמישות מחשבתית ויכולת התנהלות בסביבה דינאמית ומתפתחת עם דרישות ויעדים משתנים, נדרש להיות קשובים לצרכים העולים מהצוותים ולתמוך בביזנס בצורה הטובה ביותר".

נעמה מעוז, אנליסטית. WALKME,
נעמה מעוז, Senior PS Revenue Analyst בחברת WalkMe/WALKME

רנן לוי, Senior Risk Operations Analyst בחברת EverC, העוסקת באיתור ומניעת הלבנות הון ברשת: "התפקיד שלי מצריך סינון כמויות גדולות של מידע ועיבודו לכדי תובנות, עריכת מחקרי רשת, מחקרי טרנדים ואנליזות על נתונים, חיבור של חלקים שונים לכדי תמונה גדולה ושימוש בכלים שונים כדי לגלות כמה שיותר מידע שיכול להסתתר מתחת לפני השטח.

בסופו של דבר, המטרה של כל אלו היא ניטור וניתוח סיכונים ופעולות לא חוקיות של שחקנים שונים ברשת ותקשור של הממצאים ללקוחות, ובמקביל, שימוש כמוקד ידע עבור אנליסטים וצוותים אחרים. מבחינת הרגולציות השונות של הגופים הכלכליים מחד, ומבחינת שיטות הפעולה של ה'שחקנים הרעים' במרחב המסחר המקוון שהולכים ומשתכללים בד בבד עם הרגולציות והתרחבות תחום זה.

יש שאומרים, שכדי לתפוס רמאים, צריך להיות להכיר את דפוסי החשיבה שלהם ודרכי הפעולה ואפילו קצת 'לחשוב כמו קרימינל'. בתוך כך, וכדי להתמודד עם אותו אתגר שציינתי, התפקיד מצריך יצירתיות, גמישות מחשבתית, התדיינות עם עמיתים ולמידה בלתי פוסקת, וזה מה שהופך אותו לכל כך מעניין ומלמד".

רנן לוי, אנליסט. EVERC,
רנן לוי, Senior Risk Operations Analyst/EVERC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully