וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיס אשראי כאמצעי חיסכון? מסתבר שיש דבר כזה

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 13:55

חברת כרטיסי האשראי Max השיקה את שירותי החיסכון שיוצעו למחזיקי כרטיסי האשראי של החברה. התכנית פותחה ביחד עם חברת הייעוץ בהובלתו של פרופ' דן אריאלי ותאפשר לחבריה לחסוך במגוון מסלולים

Max משיקה היום את שירותי "חיסכון ב-"Max המאפשרים למחזיקי כרטיסי אשראי Max לא רק להוציא כסף באמצעות הכרטיס כפי שכולם מורגלים, אלא גם לחסוך כסף, בהעברה לחיסכון המתבצעת ישירות מכרטיס האשראי ובאופן דיגיטלי.

כך, יוכלו לקוחות Max לראשונה לנהל את ההוצאות והחסכונות במקום אחד ויוכלו לצפות בפירוט ההוצאות לצד פירוט החיסכון והתשואות על הכסף שנצבר.


בחודשים האחרונים, כחלק מהערכות להשקת המוצר החדש, נערך ב-Max פיילוט בהשתתפות למעלה מאלף לקוחות. בין ממצאי הפיילוט נמצא שהמטרה הנפוצה ביותר לחסכון היא חופשה, ולאחריה חתונה, לימודים, דירה, כלי רכב ואירועים לא מתוכננים.

בנוסף, יש גם מי שהגדיר מטרת חיסכון לטובת קניית תפילין, הליך פונדקאות, מתנה לבן/בת הזוג ואפילו עזרה לזולת. רוב החוסכים בחרו בהוראת קבע חודשית בכרטיס, וסכום החיסכון הממוצע עמד על כ-600 ₪. ממצא מעניין נוסף הוא ששיעור החסכונות שנפתחו בקרב לקוחות מהחברה החרדית והחברה הערבית היה גבוה מחלקם באוכלוסייה. כ-52% מהחוסכים הינם גברים וטווחי הגילאים בהם נפתחו הכי הרבה חסכונות הינם 30-40 ואחריהם 40-50.

צילום מסך כסף בצד מקס. יח"צ,
מסלול חיסכון "כסף בצד"/יח"צ

עם הזיהוי הראשוני של הצורך של הציבור לחסוך, שאף התגבר בתקופת הקורונה, הוחלט ב-Max לערוך בחינה מקדימה רחבה של נושא החיסכון שכללה עבודת מחקר כלכלית-התנהגותית וסקרי דעת קהל נרחבים יחד עם חברת הייעוץ "קיימא" בהובלת פרופ' דן אריאלי.

במסגרת העבודה המשותפת נלמדו המוטיבציות והחסמים של ישראלים בכל הקשור לחסכון ותכנון פיננסי ונבחנו קונספטים שונים של כלים שיסייעו למי שמעוניין לחסוך, והכל במטרה לשנות את הרגלי החיסכון וההשקעה תוך התחשבות בכלל הוצאות משק הבית.

שאלת המחקר המרכזית הייתה "כיצד לניתן לסייע לישראליים לעשות שימוש "הפוך" בכרטיס האשראי שלהם - ולחסוך באמצעותו כסף למטרות עתידיות שונות?" במחקר נמצא שלמעלה ממחצית מהישראלים היו מעוניינים לשפר את היכולת שלהם לחסוך, בעיקר למקרה חירום וגם לטובת דיור ונדל"ן.

40% מהנסקרים השיבו שקשה לחסוך וכ-30% היו רוצים את עזרתם של גופים פיננסים כדי לקדם מאמצי חסכון. כמו כן נמצא במדגם שלכ-70% יש כסף פנוי לחסכון, כאשר עיקר הסכומים נעים בין 1,000 ל-50,000 ₪ בשנה. עוד עלה כי כ-40% מהישראלים חוסכים כיום באמצעות השארת הכסף בעו"ש (חשבון עובר ושב בבנק), ללא הגדרת מטרה ספציפית.

במסגרת העבודה זוהו שורה של כלים בעלי פוטנציאל לסייע ללקוחות המבקשים להתחיל לחסוך ולהתמיד בכך - החל משימוש במטרות חיוביות ספציפיות עבור חסכונות שונים (למשל: רכישה של רכב או חסכון לאירוע) ועד טכניקת החיסכון המועדפת (הוראת קבע לחסכון של סכום קבוע מדי חודש, והפקדה של אחוז קבוע מהמשכורת היו האפקטיביות ביותר)ֿ.

כמו כן, זוהה פוטנציאל משמעותי לשימוש בחסכונות משותפים עם קרובי משפחה (בעיקר בני זוג והורים - למשל סביב מטרות הקשורות לילדים ולדירה), ואת חשיבותן של אבני דרך המוטמעות בממשק ופידבק מתמשך להתמדת החוסכים. ממצאי המחקר שולבו בתכנון ועיצוב המוצר, וישתלבו בהרחבה בגרסאות ההמשך, יחד עם דרכים נוספות להגדלת החיסכון.

צילום מסך כסף פלוס. יח"צ,
מסלול חיסכון "כסף פלוס"/יח"צ

איך מתחילים לחסוך?

החיסכון כבר זמין באזור האישי באתר ובאפליקציית Max (לעיתים נדרש עדכון גרסה), הלקוחות יכולים להגדיר את גובה ההפקדה ואופן ההפקדה, חד פעמית או חודשית, ולאחר מכן מתבקשים לבחור באחת משתי התוכניות המוצעות, "כסף בצד" או "כסף פלוס":

"כסף בצד" -
• הפקדות גמישות החל מ-50 ₪ להפקדה, בהפקדות חד פעמיות או חודשיות.
• המסלול אינו נושא תשואה ואין דמי ניהול או עמלה.
• אפשרות יציאה בכל עת - הכסף זמין להעברה לחשבון הבנק תוך 3 ימים - ללא עלות.

"כסף פלוס" -
• הפקדות חודשיות בגובה החל מ-200 ₪ לחודש והפקדות חד פעמיות החל מ-2,500 ₪, לפוליסת חיסכון מבית 'ביטוח ישיר'.
• מסלול נושא תשואה, בהתאם לתמהיל מסלולי ההשקעה הנבחר על ידי הלקוח (בחירה בין 4 מסלולי השקעה).
• כולל תשלום דמי ניהול כמקובל בשוק למוצרים דומים בהתאם לגובה החיסכון המצטבר.
• אפשרות יציאה בכל עת - הכסף זמין ויועבר לחשבון הבנק תוך 7 ימים - ללא עלות.

רון פאינרו. הדר דולן,
"אנחנו חברת כרטיסי האשראי הראשונה בישראל שמשיקה מסלול שמעודד חיסכון לצד ההוצאות"/הדר דולן

"חוויה שתעודד את הציבורת לחסוך"

רון פאינרו, מנכ"ל Max" :Max ממשיכה לייצר ערך לציבור ומציעה מגוון של פתרונות פיננסים על גבי אמצעי התשלום. אנחנו חברת כרטיסי האשראי הראשונה בישראל שמשיקה מסלול שמעודד חיסכון לצד ההוצאות בכרטיס. מדובר בבשורה גדולה עבור הציבור הישראלי שמחפש דרכים פשוטות לשים כסף בצד לצרכי היום יום.

תכננו עבור הלקוח חווית משתמש דיגיטלית קלה ופשוטה שתעודד את הציבור לחסוך במסגרת ניהול ההוצאות השוטף. המסר של הקמפיין שלנו הוא - "תחסכו כאילו יש מחר" מתוך תפיסה שלכולנו יש מטרות ויעדים שהיינו רוצים להגשים, מטיול ועד אירוע משפחתי, אפילו בחיסכון של סכומים נמוכים מדי חודש. פשוט נכנסים לאפליקציה שלנו, מגדירים מטרה, בוחרים מסלול חיסכון וכמה רוצים לחסוך ורואים את ההפקדות לחיסכון כחלק מכלל ההוצאות בכרטיס האשראי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully