וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטתם לרכוש רכב? הנה כמה דברים שכדאי לדעת

בשיתוף בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 8:50

מחקרים מראים שההוצאה על רכב היא שנייה רק להוצאה על דירה. מאחר שמדובר על עסקה יקרה, כדאי להקדיש מחשבה לא רק לסוג הרכב שישרת אותנו על הצד הטוב ביותר, אלא גם על תכנית המימון שתזכה אותנו בעסקה הטובה ביותר. הנה כמה פרטים שחייבים להכיר

זוג נשוי בודק את המאזן הפיננסי שלו. ShutterStock
מהן אפשרויות התשלום, כמה נדרש לשלם מראש, איזה חלק מהעסקה לפרוס לתשלומים והאם ניתן לדחות חלק מהסכום לסוף?/ShutterStock

מזל טוב! החלטת לרכוש רכב חדש - קודם כל ברכות ואיחולים לנסיעה טובה ובטוחה. אבל עוד לפני כן, מדובר בהתלבטות לא קלה: האם לקנות רכב חשמלי או רגיל, משפחתי ומרווח או קטן - שגם יחסוך בהוצאות הדלק וגם ייכנס בקלות לחנייה? ובכלל, מבין האופציות לתשלום עבור הרכב, האם לרכוש או לחכור דרך ליסינג?

את ההחלטות העקרוניות נשאיר לכם, הרוכשים, כל אחד על פי צרכיו וטעמו, אבל לגבי ההחלטה הפיננסית, כדאי להכיר את המסלולים השונים: מהן אפשרויות התשלום, כמה נדרש לשלם מראש, איזה חלק מהעסקה לפרוס לתשלומים והאם ניתן לדחות חלק מהסכום לסוף?

חדש או יד שנייה?

ישנם שיקולים רבים בהחלטה האם לקנות רכב חדש או מיד שנייה: רכב חדש "מהניילונים" מביא אתו שקט נפשי, בעיקר מבחינת תקלות וטיפולים גדולים. רכב חדש גם מגיע עם אחריות יבואן למספר שנים ולא דורש מבחן רישוי בשנתיים הראשונות. נוסף על כך, בקניית רכב חדש ניתן לשלוט על רמת הגימור והאבזור אתו יגיע, לבחור מה צריך ועל מה אפשר לוותר, ובכך אפילו להפחית במעט את עלות הרכב.

לעומת זאת, רכב משומש או כזה שנקרא "יד שנייה עם אפס ק"מ" הוא רכב שעלותו זולה יותר והיתרון הגדול שלו היא ש"מרוויחים" את ירידת הערך של הרכב.

"חשוב לציין שלאחרונה אנו רואים עלייה בביקושים לרכבים משומשים, עלייה שמקורה הוא בעיקר עקב היצע נמוך של כלי רכב חדשים, בשל הפסקת הייצור בעת הקורונה", אומר אופיר אוחנה, מנהל אגף בנקאות קמעונאית בבנק הפועלים. "ההיצע המוגבל מוביל לתקופות ארוכות של המתנה לרכב חדש - לרוב כמה חודשים ולעיתים אף יותר".

רכישת רכב חדש. ShutterStock
רכב חדש "מהניילונים" מביא אתו שקט נפשי, בעיקר מבחינת תקלות וטיפולים גדולים/ShutterStock

ליסינג או רכישה?

לפני שניגש להתלבטות, כדאי להבין מהו ליסינג. "ליסינג הוא למעשה שיטת חכירה בה הלקוח משלם תמורת הרכב תשלום חודשי קבוע וידוע מראש," אומר אופיר. "לרוב הרכב אינו נרשם על שם החוכר, אלא על שם חברת הליסינג - ולכך יש משמעויות כאשר הרכב מוצע למכירה בסוף תקופת העסקה.

"תקופת החכירה משתנה מעסקה לעסקה, אולם לרוב היא תארך בין שנתיים לשלוש שנים (24-36 חודשים). בתום תקופת הליסינג יכול בעל הרכב לבחור האם לרכוש את הרכב ולהעבירו לבעלותו המלאה, להחזיר אותו לחברת הליסינג, או להמשיך את ההתקשרות מולה אך לעבור לרכב חדש".

האם ליסינג זו הבחירה הכי טובה?

"לא בהכרח, היתרון בליסינג הוא שאפשר להחליף רכב בכל סוף תקופה ולקבל רכב חדש. החיסרון הוא עלויות יקרות יותר והיעדר בעלות על הרכב. כך שבסוף ההחלטה תלויה בצרכים וביכולות של הרוכש".

כמה כסף כדאי להשקיע?

אם החלטנו לרכוש רכב יקר, כדאי לתכנן בקפידה את תקציב הרכישה.
אופיר אוחנה: "צריך להביא בחשבון שההוצאה החודשית שלכם לא תתבטא רק בגובה התשלום החודשי על הרכב, בעיקר כי מתווספות לה גם עלויות אחזקה שוטפות של הרכב (ביטוח, טיפולים, רישוי שנתי, דלק וכו')".

איך כדאי להיערך לרכישה?

"קודם כל, כדאי לבדוק שאכן יש לנו את היכולת לעמוד בהחזר החודשי שלקחנו על עצמנו ושאנו לא חורגים ממנה, כך ששינוי קל בהכנסות הקבועות לא יכניס ללחצים בהחזר המימון.

"חשוב לציין כי תשלום חודשי לצורך מימון רכב הוא עבור רובנו הוצאה לא מבוטלת מהתזרים השוטף לאורך זמן. גם מחקרים מראים שההוצאה על סעיף רכב היא ההוצאה השנייה למשק בית לאחר סעיף הדיור".

אופיר אוחנה. ענבל מרמרי,
"חשוב לשים לב שאם יש מקור תקציבי נזיל שלא מיועד למטרה אחרת, אפשר לנסות להתמקח ולקבל הנחה במעמד הרכישה"/ענבל מרמרי

הלוואה או שימוש במקורות עצמיים?

החלטתי לקנות רכב, מה תנאי הלוואה לרכישת רכב במידה והחלטתי שזו דרך המימון שלי?
"חשוב לשים לב שאם יש מקור תקציבי נזיל שלא מיועד למטרה אחרת, אפשר לנסות להתמקח ולקבל הנחה במעמד הרכישה. לעומת זאת, אם בכל זאת נדרשת הלוואה, הרי שלרכב חדש ניתן לקבל מימון של עד 100% מערך הרכב, כולל דחיית תשלום לסוף תקופת ההלוואה. זאת ועוד, גם הריבית לרכישת רכב חדש היא בדרך כלל אטרקטיבית. כל זה כמובן בכפוף לבחינת בקשה פרטנית ויכולת ההחזר של הלקוח".

מה ה"אותיות הקטנות" שצריך לשים לב אליהם?

"בכל מקום שמציעים לנו הלוואה לרכב, חשוב לבדוק כמה אנו משלמים בסה"כ, כלומר - מה גובה המקדמה הנדרשת, מהו שיעור הריבית על ההלוואה וכמובן - מהו גובה התשלום החודשי.

"כדאי לדעת את כלל העלויות של מסלול המימון: האם יש עמלות כלשהן, כמו עמלת פתיחת תיק? מה הריבית שתשולם על פריסה לתשלומים? מה העלות הכוללת של הרכב לפני ואחרי קבלת המימון? האם יש הסדר בין היבואן והבנק, לפיו ניתן לקבל הלוואות בתנאים מועדפים? לכל אלה יש משמעות שיכולה להגיע לאלפי שקלים".

איפה כדאי לבדוק?

בבנק יש ניסיון וידע רב המאפשר להתאים ללקוח את ההלוואה המתאימה: "בנק הפועלים מציע מגוון של מסלולי מימון בתנאים אטרקטיביים, שהתאימו במיוחד לצרכים וליכולות שלנו - ולא רק המסלולים עצמם, אלא גם הגישה המקצועית של מומחי הבנק וכן זמינותם במגוון ערוצים: באתר, באפליקציה בטלפון ובסניפים".

לבנק הפועלים יש גם קו ייעודי עבור אשראי לרכב בטלפון 2420*

במילים אחרות, כדי שלא רק הנהיגה תהיה בטוחה ומהנה, אלא גם הדרך לרכישת הרכב תהיה מקצועית ומשתלמת, כדאי לבדוק את אפשרויות המימון שמציעים הבנקים, להשוות ביניהם ולקבל את ההחלטה המתאימה לנו ביותר.

הפרסום אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן אשראי. קבלת ההלוואה מותנית, באישור הבנק ותנאיו.

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully