וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה קטנה: שיעור האבטלה 3.5%, האם מדובר במגמה?

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 12:53

למ"ס מפרסמת היום את נתוני האבטלה למחצית השנייה של מאי ולחודש כולו. הנתונים משקפים עלייה קלה לעומת נתוני החודש הקודם שבו עמד שיעור האבטלה על 3.1%. האם מדובר בתיקון קטן של שוק העבודה או במגמה חדשה?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מפרסמת את שיעורי התעסוקה ואת אחוז האבטלה הנוכחי (נכון לסוף חודש מאי 2022).

לפי נתוני הלמ"ס שיעור האבטלה ממשיך להיות נמוך ועומד על 3.5% שהם כ-150 אלף איש, זאת לעומת 3.1% בחודש הקודם שהם כ-132 אלף איש.

מדובר אמנם בשינוי מזערי, שכמוהו היו במהלך כל התקופה מאז שלהי הגבלות הקורונה, שהתאפיינה בעלייה כמעט רציפה של אחוז המועסקים במשק, אך נוכח עליית מחירי הכסף עקב עליית הרבית ונתוני "מדד האמון" המשקפים חשש של בעלי עסקים מפני הרעת מצבם, יש לשים לב לנתונים כדי לוודא שהם משקפים רק סטייה קטנה בתהליך חיובי - ולא מגמה חדשה והפוכה מזו שהכרנו.

סניף שירות התעסוקה בירושלים, 30 בדצמבר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
סניף שירות התעסוקה בירושלים. האם תהיה עלייה במספר דורשי העבודה?/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד מעלה הסקר כי אחוז מכוח העבודה של המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה כולל אחוז הבלתי מועסקים עומד על 3.8%, שהם 165 אלף איש, זאת לעומת 3.4% בחודש הקודם שהם כ-146 אלף איש.

כן נמצא כי אחוז מכוח העבודה של הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה ממרץ 2020 כולל אחוז המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה והבלתי מועסקים עומד על 4.7% שהם כ-200 אלף איש, זאת ללא שינוי לעומת החודש הקודם.

סקר כוח אדם הוא המקור העיקרי למידע על כוח העבודה בישראל והוא נערך באופן שוטף על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. במחצית השנייה של חודש מאי 2022 רואיינו באופן שוטף כ-9,000 בני 15 ומעלה. בחודש מאי 2022 רואיינו כ-18,700 בני 15 ומעלה. אוכלוסיית הסקר כוללת את התושבים הקבועים של מדינת ישראל, תיירים ותושבים ארעיים השוהים בישראל יותר משנה ברציפות. הסקר מאפשר מעקב אחר ההתפתחות בכוח העבודה, גודלו ותכונותיו, היקף האבטלה ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • אבטלה
  • למ"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully