וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נפל מול היורו ל-1.0732 דולר ליורו לאחר שבוש אמר כי ארה"ב תטפל בעיראק

דפנה מאור

19.2.2003 / 9:43

החששות ממהלך צבאי של עיראק שוב מטים את הכף לרעת הדולר; התחזקות קלה בין על רקע הערכות כי יפאן לא תתערב במסחר



הדולר נסוג מול היורו לאחר שהנשיא בוש התבטא בצורה שהתפרשה כפרו-מלחמתית. היורו התחזק ל-1.0732 דולר לעומת 1.0688 דולר אמש. מול הין נסוג הדולר ל-119.04 ין לעומת 119.10 ין אמש.



הנשיא בוש אמר כי "סדאם חוסיין מהווה איום על אמריקה ואנו נטפל בו". דבריו החזירו את מטוטלת ההערכות לנקודה בה השוק מעריך כי ארה"ב תבצע מתקפה על עיראק בטווח הקרוב.



אתמול התחזק הדולר מול היורו בעקבות שלל נתונים כלכליים שהצביעו על חולשה כלכלית בגוש היורו. נתוני התפוקה של גוש היורו לדצמבר הצביעו על ירידה חודשית של 1.5% - הירידה החדה מעולם. עוד דווח היום כי כלכלת גרמניה צפויה לסבול מחולשה במהלך כל שנת 2003 - לפי הערכות מכון המחקר הגרמני ZEW. התחזית הקודרת מצטרפת להערכה של הבנק המרכזי של גרמניה, הבונדסבנק, שאמר אתמול כי כלכלת גרמניה מועדת למיתון וככל הנראה רשמה צמיחה שלילית ברבעון הרביעי.



הין הוסיף להתחזקותו מאתמול לאחר ששר האוצר של יפאן, מסג'ורו שיאוקאווה, אמר כי לא ידון בנושא הין בפגישתו עם שר האוצר של ארה"ב, ג'ון סנואו, לפני פסגת שבע המדינות המתועשות בפאריס ביום שישי. סגנו של שיאוקאווה, זמביי מיזוגוצ'י, אמר גם הוא כי נושא המט"ח לא יועלה על ידי יפאן בפסגת ה-G7.



בחודש שעבר מכר הבנק המרכזי של יפאן יתרות ין בשווי 5.87 מיליארד דולר כדי לבלום את הייסוף בשער המטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully