וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקררים בגדול: עליה של 27% ברכישת מקררי ענק

עודכן לאחרונה: 2.7.2022 / 18:33

הקיץ הוא גם עונת השיפוצים וביחד עם העלייה במעלות החום, נרשמה גם עליה של 27% ברכישת מקררים בנפח גבוה. למה רוחב 120 ס"מ? מה היתרונות של מדפי פנים מנירוסטה על פני הזכוכית? האם מגירות ירק באמת מאריכות את חיי הירקות והפירות ומהן הדרכים להוסיף צבע למקרר?

על אף שהמשק הישראלי חזר לפעילות ללא מגבלות, נתוני סקר צרכנים שנערך לאחרונה מצביעים כי למעלה ממחצית מן הנשאלים לא מוותרים על בישול ביתי: 58% ציינו את החיסכון הכלכלי כיתרון בולט לבישול בבית, ו-50% ציינו יתרונות בריאותיים כגורם מכריע לטובת אוכל ביתי מבושל.

סקר שנערך על ידי קבוצת קלינטון סחר, יבואנית מותגי החשמל - Normande, TEKA, Küppersbusch ועוד, בחן את השינויים שחלו באופני הצריכה הישראליים בתחום המקררים בשנים האחרונות ומצא כי בהמשך למגמה זו של חשיבות גבוהה שניתנת לבישול הביתי, עלה הביקוש למקררים בנפח גדול וברוחב של 120 ס"מ.

עם עונת מעברי הדירות_המגמות בשוק החשמל_קיץ 2022-02. יח"צ,
עם עונת מעברי הדירות_המגמות בשוק החשמל_קיץ 2022-02/יח"צ

מקרר נוסף ומקפיא שני - כבר לא מספקים באחד

בשונה מהאירופאים שרוכשים מצרכים לארוחת הערב באותו היום, תרבות האוכל הישראלית מאופיינת ב"קניות גדולות" פעם בשבוע.

נוסיף לכך את העובדה שהישראלי הממוצע מבשל ואוכל יותר בבית בהשוואה לעולם, כמו גם את הקיץ הישראלי החם שלא מאפשר לאחסן כמעט שום חומר גלם מחוץ למקרר, והנה השורה התחתונה: הביקוש להרחבת שטחי הקפאה וקירור בבית הישראלי נמצא בעליה מתמדת.

לאחר שבמהלך תקופת הקורונה נרשמה עליה של מעל 200% במכירות מקפיאים ומקררים, הפך המקרר והמקפיא השני לחלק בלתי נפרד ממטבחים רבים בישראל. כעת, נתונים מתחילת השנה מצביעים על עליה של 27% ברכישת מקררי ענק ברוחב 120 ס"מ.

עם עונת מעברי הדירות_המגמות בשוק החשמל_קיץ 2022-02 (. יח"צ,
מגמות בתחום הכיריים/יח"צ

הגודל כן קובע: המקררים החדשים אשר מתקרבים לנפח 1,000 ליטר

אם בעבר נעו המקררים סביב נפח ה-500 ליטרים, הקיץ נחת בישראל דור חדש של מקררי ג'מבו ענקיים אשר כמעט מכפיל את הנפח הממוצע של מקרר סטנדרטי.

אחת הדוגמאות הבולטות למגמה היא מקרר דגם GT850 RMF99250 מסדרת ה - Exclusive של מותג החשמל TEKA אשר לא מאפשר התאמת אזורי הקפאה וקירור בלחיצת כפתור אלא מציג נפח ענק של 840 ליטרים. אלו לצד אלו למקרר דלת משולבת חלון זכוכית, מגירת משקאות נשלפת ו- 2 מגירות crisper לאחסון ירקות ופירות בטמפרטורה של עד 12 מעלות באופן המסייע בשמירה על טריות המזון.

אחד מהאלמנטים הבולטים של המטבח המקצועי שנכנס הביתה הוא השימוש הנרחב בנירוסטה- חומר שמעבר לנראות ההייטקיסטית שלו, מצטיין בעמידות ובקלות ניקוי. בהתאם, כל מקררי סדרה בנויים בגימור נירוסטה פנימי וחיצוני ומציגים עמידות גבוהה בפני קורוזיה ושחיקה שאף זיכו את הסדרה בפרס ה-Reddot היוקרתי.

מקרר מסדרת exclusive_teka_נפח של 840 ליטר. teka studio,
מקרר מסדרת exclusive teka נפח של 840 ליטר/teka studio

חיפוי - אאוט, מקרר בעיצוב אישי - אין

לאחר שנים בהם חופו המקררים מאחורי חזית ארון התואמת לעיצוב המטבח הכללי, כעת המגמה היא דווקא להשאיר את חזית המקרר ללא חיפוי. "מגמת המקררים השקופים למעשה דחקה החוצה את אופנת חפוי המקרר והציגה פתרון פרקטי יותר המאפשר לראות את תכולת המקרר מבלי לפתוח אותו, באופן שצרכנים התחברו אליו יותר מהאסתטיקה האחידה שמציגים המקררים המחופים", מרחיב אסי ארביב מבעלי קבוצת קלינטון סחר היבואנית של כמה מותגי חשמל בלטים בתחום.

המגמה החדשה של הקיץ היא קו צבעוני משלים למקרר אשר מעניק נגיעה תואמת של צבע למוצרי החשמל במטבח. מדובר בשילוב קו עדין של צבע על מוצרי חשמל שונים. כך למשל, סדרת מוצרי החשמל של מותג Küppersbusch מגיעה עם ערכת עיצוב של 8 צבעים המשתלבים בחזית המקרר כמו גם בחזית התנור, קולט האדים, הכירים ומוצרים נוספים ומאפשרת למשתמש לבחור בין קו משלים של פלדת אל חלד, שחור כרום, כסוף כרום, זהב, שחור קטיפה, רוז גולד, צ'ילי חם וגוון אפור.

חיפוי אאוט מקרר בעיצוב אישי אין - מקררי מותג החשמל küppersbusch. יח"צ,
חיפוי אאוט מקרר בעיצוב אישי אין - מקררי מותג החשמל küppersbusch/יח"צ

הארכת חיי המזון באמצעות טכנולוגיות חדשות

בין הטכנולוגיות החדשות בתחום המקררים ניתן למנות את טכנולוגית ה- No frost אשר מאפשרת קירור ללא "הזעה" או שכבת קרח שנוצרות בצידו הפנימי של המקרר. בנוסף, דגמים רבים של מקררים מתקדמים משלבים כעת שתי מערכות קירור נפרדות - המאפשרות למערכת אחת להמשיך לעבוד גם אם השנייה נפגעה. "אחד החידושים המשמעותיים בתחום המקררים הן טכנולוגיות לשימור ןהארכת חיי המזון", מרחיב ארביב. טכנולוגיות כמו - crisper או LongLife

מאריכות את חיי הירקות והפירות על ידי שילוב בין טמפרטורה של 12 מעלות לבין טכנולוגית אינוורטר אשר שואבת את החום מחלל המקרר בתהליך קירור מחזורי שגם מונע ריחות רעים בחלל המקרר.

מקרר מסדרת exclusive_teka_נפח של 840 ליטר. teka studio,
מקרר מסדרת exclusive_teka_נפח של 840 ליטר/teka studio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully