וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון בודק כיצד ניתן לפטר את קליין; לשכת רה"מ: ההדחה אינה צריכה להפתיע איש, הנושא עומד בחלל זה מספר שבועות

מוטי בסוק

19.2.2003 / 8:49

שרון פנה בימים האחרונים ליועמ"ש וביקש ממנו לבדוק אם וכיצד ניתן לפטר את קליין; לשכת שרון: "הניסיון של שרון עם הנגיד הנוכחי קשה מאוד, בלשון המעטה"



ראש הממשלה, אריאל שרון, פועל להדחת נגיד בנק ישראל, ד"ר דוד קליין. בכירים במשרד ראש הממשלה אישרו אתמול כי שרון פנה בימים האחרונים ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, וביקש ממנו לבדוק אם וכיצד ניתן לפטר נגיד.



מלשכת שרון נמסר: "הדחת הנגיד אינה צריכה להפתיע איש. הנושא עומד בחלל המשרד זה מספר שבועות". את תגובת משרד המשפטים והיועץ המשפטי לא ניתן היה להשיג. דובר ראש הממשלה אמר כי אינו יכול לאשר או להכחיש את הידיעה.



עוד נמסר ממשרד ראש הממשלה כי הממשלה החדשה תצטרך לבצע מהלכים כלכליים קשים ומורכבים. "לא ניתן לבצע מהלכים כאלו בלי שיתוף מלא של בנק ישראל", נאמר. "הניסיון של שרון עם הנגיד הנוכחי קשה מאוד, בלשון המעטה. הנגיד הנוכחי הכשיל שורה של מהלכים שהממשלה הנוכחית ביקשה לקדם, החל בהורדת הריבית הגבוהה במשק, וכלה במהלכים בשוק המט"ח. בנוסף, הנגיד הנוכחי יוצא בהצהרות שונות הפוגעות במשק ובמעמדו הבינ"ל".



עם זאת, בלשכת שרון מודעים לקושי החוקי בפיטורי נגיד בנק ישראל, הממונה על ידי הממשלה. בכירים בלשכה הדגישו אתמול כי אם קליין יגלה התנגדות אקטיווית לפיטוריו, שרון וממשלתו החדשה יתקשו לעשות זאת. שר האוצר, סילבן שלום, אמר באחרונה כי מנע פעמיים את פיטוריו של קליין.



עוד אמרו גורמים בלשכה כי שרון מודע גם להשלכות הבינלאומיות שעלולות להיות לפיטורי נגיד, צעד נדיר במערב. לדברי הגורמים בלשכת שרון, אם הנגיד אכן יודח שרון יפעל למינוי מיידי של מחליף המוכר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully