וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הפחתת הבלו על הדלק תגדל מחצי שקל לשקל לליטר"

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 11:06

עוד הבטיח שר האוצר כי תוקף ההפחתה יוארך בארבעה חודשים נוספים. בשורה לנהגים או כלכלת בחירות? הדברים נאמרו בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה. ליברמן התייחס גם לנזק שבחופשות הממושכות במערכת החינוך

בשורה לנהגים? שר האוצר אביגור ליברמן התייחס היום לנושא הפחתת הבלו על הדלק. כזכור, ליברמן הפחית בעבר את הבלו (המס העקיף) על הדלק בחצי שקל לליטר, בהוראת שעה למשך מספר חודשים, כדי לאזן את העלייה החדה במחירו.

למרות הצעד, מחירי הדלק עלו בחדות במרוצת החודשים האחרונים וההפחתה נבלעה מהר בתוך ההתייקרות והעלתה את חמתם של נהגים רבים, שלא לדבר על ההשפעה העקיפה על חברות יצניות בעלות ציי רכב, שהעלייה במחיר הדלק גורמת להן להעלות את המחירים, כך שהאזרח נפגע פעמים.

הבוקר הודיע ליברמן לבאי כנס אלי הורביץ, כי בכוונתו לא רק להאריך את הוזלת הבלו בארבעה חודשים נוספים (עד לסוף אוקטובר) אלא גם להכפיל אותה מחצי שקל לליטר - לשקל, כלומר - הוזלה ריאלית של חצי שקל לליטר, בלי קשר למחיר שנקבע לליטר בנזין לפני המס.

אביגדור ליברמן בכנס אלי הורוביץ לחברה וכלכלה, 21 ביוני 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
שר האוצר אביגדור ליברמן בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

החופשות בבתי הספר: אובדן של 45 ימים בעלות של 145 מיליון שקל ליום.

לדברים של ליברמן בעת הזו, על רקע בחירות מתקרבות - ככל הנראה בסוף אוקטובר, אין רק משמעות כלכלית-צרכנית, אלא גם משמעות פוליטית: האם ישמש העודף בגביית המסים כדי להיטיב עם האזרחים, צעד שמוכר גם כ"כלכלת בחירות"?

ליברמן מצדו מכחיש: "אני לא אתן יד לשום כלכלת בחירות. אנחנו ננהל כלכלה הכי אחראית שאפשר". כך אמר.

עוד התייחס שר האוצר לנושא שכר המורים, באומרו: "יש הסכמה. אין שום ויכוח על שכר המורים. הוויכוח הוא על המצוינות (תגמול עודף למורים מצטיינים. ב.א) ועל החופשים. זה הכל".

ליברמן העריך את הנזק הישיר ממדיניות החופשים הקיימת ב-45 ימים בשנה שבהם מאבד המשק כ-145 מיליון שקל ליום.

בהתייחסו לסוגיות כלכליות נוספות, העלה שר האוצר על נס את השגי הממשלה בתחום הכלכלי: צמיחה חסרת תקדים ב-2021, ירידה בגירעון ובאבטלה, תגמול משופר לחיילים ולגמלאים ושיא בהתחלות הבניה. לדבריו נבלמה העלייה במחירי הדיור ואילו הייתה לממשלה עוד שנה לפעול, היינו חוזים גם בירידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully