וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צברים: הישראלים צורכים 2000 טון סברסים בשנה

עודכן לאחרונה: 23.6.2022 / 8:43

האם הסברס הוא עתיד התזונה הבריאה? עונת הפרי הישראלי מכל תפתח באופן רשמי בראשית יולי עם צפי לצריכה מקומית של 2000 טון. חוות צברי אורלי מדווחת על עלייה של 10% בצריכת הפרי בישראל, שמיוחסת בעיקר למודעות לערכו התזונתי הגבוה של הפרי

סברס איננו עוד פרי, אלא זיכרון ילדות מימים שבהם הדרך היחידה להשיג את הפרי המגורען, המתוק והמיוחד כל כך, שהפך לסמל לילידי הארץ, דמתה יותר לציד מאשר לקטיף... השנים חלפו והסברס הפך לידידותי יותר לצרכן - ובתחילת יולי תיפתח עונת הסברס הישראלי שתימשך עד לחודש אוקטובר.

ברמה התזונתית, ידוע הסברס כמקור מצוין לסיבים, ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו וחלבונים, לצד נוגדי חמצון שונים - ומכאן שגלום בו פוטנציאל מצוין להשתלבות בכל תפריט מאוזן.

בתרבות העממית זכה באופן מסורתי הצבר למקום של כבוד כאשר יוחסו לו סגולות רפואיות שונות, בין היתר פעילויות פרמקולוגיות אפשריות שונות הכוללות תכונות נוגדות חמצון, פעילות אנטי סרטנית, פעילות אנלגטית (נוגדת כאב), חולי דלקת פרקים וחולי מחלת המעיים קרוהן מדווחים על הקלה בכאבים בעקבות שתיית מיץ הצבר.

הסברס ידוע כמשפר את פעילות מערכת השתן ובניגוד לסטריאוטיפ, אף מקל על הגוף במצב של עצירות, כי הסיבים המצויים בו מעודדים את המעיים לפעילות. הוא מסייע במניעת עלייה במשקל, מגביר את האנרגיה בגוף, מאזן את החומציות ברירית הקיבה, מפחית צרבות, יעיל נגד כיבים וטחורים, משפר את פעילות הכבד ומחזק את המערכת החיסונית, מסייע לטיפול בהשמנת יתר, פעילות אנטי ויראלית, מסייע באיזון רמות הסוכר בדם ומאבק במחלת הסוכרת ויש לו השפעה חיובית על רמות הכולסטרול הטוב מול הרע בדם.

צבר אדום לחוות אורלי. שחר בלום,
צבר אדום של חוות אורלי/שחר בלום

צבר פטנט: זן אדום וצבעוני שפותח בישראל

חוות צברי אורלי ברמת הנגב, שמגדלת צבר אדום אורגני כ- 30 שנה, נערכת לעונה החמה עם זני צבר פטנט צבעוניים אדומים שפותחו בישראל ונחשבים כמובילים ובריאים ביותר בעולם.

באורלי מסבירים כי הסברס האדום ידוע כמסייע להתמודדות עם השמנת יתר, משפיע לטובה על רמות הכולסטרול והסוכר בדם, במיוחד בפעילות האנטי-אוקסידנטיבית של הפרי, מהווה מקור טוב לאספקת סידן, מכיל זרחן, ברזל, אבץ, אשלגן ומינרלים החיוניים לגופנו, מגדיל את רמת האינסולין אצל ספורטאים, מסייע להתמודד עם מחלות סרטן שונות, סכרת, בעיות עיכול, בעיות כיבה ומוגדר כסופר פוד, מזון על.

מיקס סברס לחוות אורלי. שחר בלום,
זני צבר פטנט צבעוניים אדומים שפותחו בישראל, חוות אורלי/שחר בלום

17 שנים של פיתוח זנים

חוות צברי אורלי הוקמה בשנת 1992 מכוח החלטת שר החקלאות רפאל איתן, מגדלת זני צבר ייחודיים בקנה מידה עולמי המוגנים בפטנט.

פיתוח זני הצבר נמשך כ-17 שנים ומאז פועלת החווה לפתח טכנולוגיות אגרו טכניות לשיפור שיטות הגידול וכן יישומים בתחום טכנולוגיית המזון. שיטת הגידול האורגנית מאפשרת לצרכנים ליהנות מצבר שגודל ללא ריסוסים, ללא חומרי הדברה וכן ללא כימיקלים.

פיתוח זני הצבר הצבעוני האדום נתן לצרכנים "פרי על" מה שמכונה ע"י התזונאים סופר פוד. משפחת בלום, נועם ובנו שחר, הקימו במדבר, בין דימונה לירוחם, חווה חקלאית אורגנית לגידול צבר. החווה מתפרסת על-פני 1,200 דונמים וצפויה לספק כ-אלפי טונות בשנה, לישראל וליצוא.

לחווה יש יחידת מחקר ופיתוח המיועדת לתחומי תעשיית המזון וכך היא מפתחת מוצרים ייחודיים כגון: כגון אבקת סברס מיובשת בהקפאה כתוסף תזונה, משקה סברס קפוא 100 אחוז פרי לשימוש בייתי, ארטיק סברס, קוביות סברס קפואות, ריבות ,ממרחים ועוד.

שורות צבר בחוות אורלי. שחר בלום,
שורות צבר בחוות אורלי/שחר בלום

מרטבים ומרקים ועד משקאות וקינוחים

השימושים האפשריים לפרי הצבר הם נרחבים, כך למשל ניתן לשלבם בסלט, כמוצר בסיס ליצור רטבים, להכנת מרקים, תבשילים שונים, חטיפים, משקאות (שייקים וברד), קינוחים, ועל כן מהווים מרכיב עיקרי בתפריט התזונתי.

ניתן לצרוך אותו כטרי, קפוא, מבושל, וגם מיובש כאבקה (טכנולוגיה פורצת דרך של ייבוש בהקפאה, אשר פותחה ביחידת הפיתוח של החווה בעמל ובהשקעה רבה כתוסף מזון משומר, תוך שמירה על הערכים התזונתיים של הפרי.

prickly pear בחוות אורלי. שחר בלום,
prickly pear - הסברס של חוות אורלי/שחר בלום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully