וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון בקידום עסקת החבילה בוטל, אבל העובדים אולי ירוויחו

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 13:15

דיון שהיה אמור להתקיים בוועדת העבודה והרווחה בנושא עדכון שכר המינימום, בוטל בשל התפרקות הקואליציה ומה שנראה כפיזור קרוב של הכנסת. לטענת יו"ר הוועדה, הביטול הוא לפי בקשת משרד האוצר, שמצידו טוען שלא ידוע לו כלל על דחייה

עסקת החבילה במשק שנחתמה בחודש דצמבר 2021 בין האוצר לבין ההסתדרות תקועה. העסקה שהייתה אמורה להעלות את שכר המינימום באופן מדורג ובמתווה שיימשך במשך ארבע שנים מ-2022 ועד 2026, ובמסגרתו הוא יעלה לסכום של 6,000 שקלים, הוקפאה.

לכאורה מדובר בבשורה רעה לעובדים שמשתכרים שכר מינימום ושמהווים כ-40% מהעובדים בישראל, זאת משום שהם לא ייהנו אפילו מהעלייה הזעומה בסך 100 שקלים בחודש.

אלא שבעסקת החבילה בוטלה הצמדת שכר המינימום ל- 47.5% מהשכר הממוצע במשק, ההצמדה הזאת אמורה דווקא להעלות את שכר המינימום ב-400 שקלים (במקום 100) כך שבסך הכל עד שנת 2026 היה נוצר פער של 1,550 שקלים לטובת העובדים, בהשוואה כמובן לשכר המינימום על פי עסקת החבילה.

אפרת רייטן. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח"כ אפרת רייטן, יו"ר ועדת העבודה והרווחה. מי ביקש לדחות את הדיון, והאם העובדים יזכו בתוספת שכר גדולה יותר?/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ככל הנראה לא מדובר בסוף פסוק לפרשה, אך עצם דחיית הדיון מעוררת כבר מלחמת גרסאות בין האוצר לבין יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אפרת רייטן, שהעסקה אמורה לעבור דרך הוועדה שבראשה היא עומדת.

רייטן נפגשה השבוע עם בכירי האוצר ואף השיגה סיכום עימם על מתווה משופר לעסקת החבילה והעלאת שכר המינימום, אך נוכח ההודעה מלפני יומיים על פיזור הכנסת ואי הוודאות הפוליטית, נעתרה רייטן לבקשה מהאוצר לדחות את הדיון שנקבע להיום.

במשרד האוצר טוענים כי עסקת החבילה לא בוטלה וכי במשרד ימשיכו לקדם את העסקה ככל שיוכלו. ביחס לביטול הדיון בוועדת העבודה והרווחה באוצר טענו כי הם לא מכירים את דרישה לבטל את הדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully