וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בינלאומי - החברה המזוהה ביותר עם אינטרנט מהיר בכתבות בעיתונות

איילה צורף

19.2.2003 / 11:55

נטוויז'ן קיבלה את מירב הסיקור החיובי בקשר לאינטרנט מהיר; בזק בינלאומי קיבלה את מירב הסיקור השלילי; ברק קיבלה את כמות הסיקור המועטה ביותר

מניתוח שערכה יפעת בקרת פרסום עבור TheMarker עולה כי במהלך החודשים דצמבר 2002 וינואר 2003 פורסמו בכלי התקשורת הכתובה 209 כתבות, בהן מוזכרות אחת או יותר מספקיות הגישה לאינטרנט.

בחודשים הללו הוציאו ספקיות האינטרנט סכום כולל של 3.85 מיליון דולר על פרסום (במחירי מחירון, יפעת בקרת פרסום) במסגרת מלחמת פרסום מתוקשרת היטב. ביקשנו לבדוק האם צמחה להן גם תועלת תדמיתית במסגרת שלל הכתבות העיתונאיות שפורסמו.

בחודש ינואר הוציאה ברק את הסכום הגדול ביותר על פרסום - 1.5 מיליון דולר (במחירי מחירון). קווי זהב הוציאה 1.2 מיליון דולר. נטוויז'ן הוציאה 550 אלף דולר ובזק בינלאומי הוציאה 500 אלף דולר. אינטרנט זהב לא לקחה חלק במלחמת הפרסומות שהתחוללה על גבי מסך הטלוויזיה.

הניתוח בחן את העלויות מול התועלות של החברות, בעיקר בהיקפי פרסום בעיתונות (באינצ'ים) מול האזכור המערכתי של החברות הללו. ההגדרות "סיקור חיובי" / "סיקור שלילי" / "אינפורמטיווי" מתייחסות לרוח הכתבה ולאופי המילים המופיעות בה. בהשוואת אינצ'ים "חיוביים" מול "שליליים", מבין 4 הספקיות שניהלו מסעות פרסום במקביל, קיבלה נטוויז'ן את מירב האזכור החיובי - 72%, 10% אזכור שלילי והיתר - אזכור אינפורמיטיווי.

אחריה ממוקמת חברת האינטרנט קווי זהב, ש-58% מהאזכור שלה היה חיובי, 17% היה שלילי והיתר אינפורמטיווי. הסיקור על ברק היה 48% חיובי, 18% שלילי והיתר אינפורמטיווי. בזק בינלאומי קיבלה את מירב הסיקור השלילי - 37% משטח הכתבות בהן היא אוזכרה היו בהקשר שלילי, 41% בהקשר חיובי והיתר - אינפורמטיווי.

מבדיקה נוספת שערכה עבור TheMarker מחלקת ניתוח מדיה ואסטרטגיה של יפעת בקרת פרסום עולה כי במסגרת הסיקור העיתונאי שקיבלה כל אחת מן החברות באותם חודשים, מספר הפעמים שהוזכרה בזק בינלאומי בהקשר של אינטרנט מהיר היה הגבוה היותר - ב-22 כתבות הוזכרה החברה כספקית אינטרנט מהיר (ולא ספקית אינטרנט בלבד); אחריה מדורגת קווי זהב עם 17 כתבות בהן אוזכרה כספקית
אינטרנט מהיר; ברק עם 12 כתבות; נטוויז'ן עם 6 כתבות; ואינטרנט זהב עם 5 כתבות.

מסך כל שטחי סיקור, קיבלו נטוויז'ן ובזק בינלאומי את מירב הסיקור - 26% ו-25%, בהתאמה, מסך האינצ'ים שפורסמו באותם חודשים אודות חברות אינטרנט. אחריהן אינטרנט זהב עם 22%, קווי זהב עם 15% וברק עם 12% - למרות שהיתה המפרסמת הכי גדולה בהיקפי פרסום.

ספקיות האינטרנט מתקשות להסכים על חלוקת נתחי שוק האינטרנט המהיר. מנתונים שהעבירה כל אחת מהן למערכת עולים אחוזים שונים של נתחי שוק, ולכן לא ניתן לייצר נתונים מדוייקים על חלוקת עוגת האינטרנט המהיר בישראל. ולמרות זאת, הנתונים היחידים לגביהם קיימת הסכמה הם כי בזק בינלאומי היא הגדולה בענף, אחריה, בפער משמעותי מדורגת נטוויז'ן, אחריהן אינטרנט זהב, קווי זהב והקטנה ביותר בשוק היא ברק. גודלו של השוק - כ-260 אלף גולשים.



** בזק בינלאומי - מבעלי השליטה בוואלה! תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully