וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הפנסיה האמריקאית קאלפרס התירה השקעה בשוק הישראלי

דפנה מאור

19.2.2003 / 12:19

הקרן משקיעה בקרנות הון סיכון בישראל; אסרה על השקעות בשווקים הכוללים את סין, הודו, אינדונזיה ורוסיה ומדינות ערביות

קרן הפנסיה האמריקאית קאלפרס שינתה את מדיניות ההשקעות שלה, בצורה המאפשרת לה להשקיע בשוק הישראלי. לקאלפרס השקעות בתחום ההון סיכון בישראל, בהן בקרנות ג'מיני ופיטנגו. המהלך שביצעה הקרן כלל אסור השקעה בשווקים מתפתחים, בהם סין, הודו ורוסיה, בעקבות הצעה של אוצר מדינת קליפורניה, שטען כי על הקרן לבחון את מידת השקיפות והיציבות של השווקים.

קאלפרס, המנהלת את תוכניות הפרישה של עובדי הציבור במדינת קליפורניה, מחזיקה בנכסים של 133 מיליארד דולר. בריאיון לעיתון "הארץ" אמר בינואר קלינט האריס, מנהל חברת הייעוץ האמריקאית Grove Street המשמש אחראי לניהול השקעותיה של קאלפרס בתחום ההון סיכון, כי הקרן מתכוונת להמשיך להשקיע ואף להכפיל את השקעותיה בחלק מהקרנות הישראליות, כשיתחילו את גיוסי ההון שלהן.

מאז 90' משקיעה קאלפרס כ-5% מהונה ב-Private equity ובהון סיכון, והיקף התחייבויותיה לענף מגיע ל-19 מיליארד דולר. מאז היה לשומר הסף של הקרן, ב-98', אחראית החברה שמנהל האריס, גרוב סטריט, להשקעות בהיקף של כ-2.8 מיליארד דולר מנכסי קאלפרס בכ-80 קרנות הון סיכון, שש מהן ישראליות - ג'מיני, פיטנגו, JVP, יזראל סיד, כרמל ואייפקס ישראל. היקף ההון שהושקע בקרנות אלה עד ינואר מסתכם ב-25 מיליון דולר.

הקרן החליטה לאמץ סטנדרטים קשוחים יותר לבחינת השקעות בשווקים זרים. 14 השווקים המתפתחים שאושרו להשקעה כללו, מלבד ישראל, גם את דרום קוריאה, טייוואן, צ'כיה, הונגרה, צ'ילה, מקסיקו וירדן. סה"כ משקיעה הקרן 1.8 מיליארד דולר מנכסיה בשווקים מתפתחים.

החלטת הקרן שלא להשקיע בשווקים כמו אינדונזיה, מצרים, תאילנד ושווקים מתפתחים אחרים פוגעת קשות בשווקים אלה, שכן היא משמשת כסמן עבור משקיעים מוסדיים אחרים.

14 המדינות שקיבלו אישור להשקעה על ידי הקרן סבלו מירידה ממוצעת של 8% בשווי שוקי המניות שלהן מאז סוף 2001, לעומת עלייה של יותר מ-13% בשוויים של השווקים שנאסרו להשקעה על ידי הקרן. נתון זה איננו כולל את שוקי פקיסטן ורוסיה, שנהנו מזינוק של עשרות אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully