וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע אדלר לא מרוצה ממניית טבע

יורם גביזון

19.2.2003 / 10:55

שווי אחזקתו של אריה אדלר בטבע עלה פי 19.5 מתחילת שנות ה-90. על אף שהמניה הציגה תשואה עודפת בקבוצת החברות בנות ההשוואה וביחס לנאסד"ק, קל להבין מדוע הוא סבור שהיא מדשדשת * ישראל מקוב: ב-2003 נגיע למכירות של 3 מיליארד דולר * האנליסטים שוב נשלחו לעדכן תחזיות



התוצאות הכספיות שפירסמה חברת טבע אתמול היו טובות משמעותית מתחזיות האנליסטים, אבל לפחות משקיע אחד לא התרשם מהן. אריה אדלר, בעל מניות בחברה, פנה בדברי ביקורת אל מנהליה של טבע, במפגש המסורתי שהיא מקיימת עם הפעילים בשוק ההון לאחר פרסום הדו"חות הכספיים.



בדבריו לא מחה אדלר על שיעורי הצמיחה במכירות, גם לא על שולי הרווח הגולמי ואפילו לא על גובה הוצאות המכירה, ההנהלה וכלליות. רמת התפקוד של החברה טובה כנראה אפילו לטעמו. הבעיה היתה במישור אחר לחלוטין.



אדלר ביקש ממנכ"ל טבע, ישראל מקוב, הסברים לשאלה, מדוע המניה אינה מתפקדת. על אף שמניית טבע הציגה תשואה עודפת על המניות בקבוצת החברות בנות ההשוואה ובוודאי ביחס לנאסד"ק, קל להבין מדוע הוא סבור שהמניה מדשדשת.



על פי הערכות, החזיק אדלר בשלבים שונים ב-1% ממניות טבע. הוא החל לרכוש את המניות בתחילת שנות ה-90 כאשר התגלגלה לידיו עבודת אנליזה של בית השקעות אמריקאי. באותם ימים הסיקור האנליטי של טבע היה פחות אינטנסיווי. כך בית ההשקעות האמריקאי נחשף למידע שאיפשר לפרסם ניתוח של התרופות רבות המכר העומדות לצאת מהגנה פטנטית, ושל סיכויי טבע המייצרת גרסאות גנריות שלהן לקבל אישור לשווק אותן ולנגוס בנתח שוק מהותי.







בעבודת האנליזה הותווה לטבע פוטנציאל התפתחות מסחרר. אדלר השתכנע מהניתוח ורכש חבילה גדולה של מניות. בהמשך התברר שהאנליזה היתה אחד מקטעי המידע החשובים שנקרו בדרכו הארוכה, ולעתים הפתלתלה, בשוק ההון.



חברת טבע החלה לקבל אישורים לשווק תרופות גנריות מרשות המזון והתרופות האמריקאית והמניה החלה להגיב, או לתפקד בעגה המקובלת יותר על סחרנים כמו אדלר. שווי אחזקתו של אדלר עלה פי 19.5 מתחילת 90' ועד לתחילת 2003; כלומר, אם הוא עדיין מחזיק ב-1% בחברה, שוויה של חבילת המניות שבידו מגיע ל-95 מיליון דולר.



אדלר שהורגל בהשבחה כה מהירה של הכסף שהשקיע, מצפה להמשך דומה. השאלה שהציג למנהלי טבע מגלמת את האתגר העומד בפני ישראל מקוב - יצירת ערך למשקיעים גם בעתיד, וזאת כשבסיס ההשוואה הוא חברה ששווי השוק שלה 9.5 מיליארד דולר.



טבע היתה כנראה אחד הדברים הטובים ביותר שקרו לאדלר בחייו הסוערים כפעיל בשוק ההון. בפרשה מוצלחת פחות, המכונה פרשת הדיסקונטאים, הוא הורשע ב-98' ביחד עם 5 מנהלי השקעות בבנק דיסקונט במרבית האישומים שיוחסו להם, בין היתר תרמית בניירות ערך, לקיחת שוחד, מתן שוחד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.



על אדלר נגזרו 3.5 שנות מאסר וקנס של מיליון שקל. את הקנס הוא ביקש להמיר במאסר. הסיבה: התערערות מצבו הכלכלי מאז מעצרו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully