וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה משפחתית: המנכ"לים נזכרים בנסיעה שעשתה רק טוב למשפחה

אילנה שטוטלנד

עודכן לאחרונה: 24.6.2022 / 9:09

החופשות המשפחתיות בחו"ל חוזרות לככב הקיץ. אחרי שנתיים של המתנה, סוף סוף הורים וילדים - קטנים כגדולים - חוזרים לנפוש יחד. לכבוד המאורע, ביקשנו מבכירים בענף התיירות להיזכר בחופשה שעשתה רק טוב למשפחה שלהם

אפילו תורים של שעות בנתב"ג לא מאטים את ההסתערות של הישראלים על יעדי הנופש בחו"ל. אחרי שנתיים וחצי שנעו בין עוצר טיסות מוחלט לסגרים בחלק ממדינות היעד, הגבלות על טיסות ילדים שלא היו בעלי תו ירוק ועוד, חזרו החופשות המשפחתיות לככב, בעיקר בימי החופש הגדול הבאים לטובה על ילדי ישראל.

לכבוד הקאמבק של החופשה המשפחתית, פנינו לכמה מהבכירים בענף הנסיעות והתיירות וביקשנו מהם לשחזר את החופשה המשפחתית הכי מוצלחת שבה יכלו להיזכר. כבונוס - חלקם גם הוסיפו המלצה קטנה על יעד חדש לקיץ הקרוב.

זיו רוזן באיטליה. פרטי, באדיבות המצולמים
זיו רוזן מנכ"ל קבוצת גוליבר, באיטליה/באדיבות המצולמים, פרטי

בלה איטליה - זיו רוזן מנכ"ל קבוצת גוליבר

זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר. נשוי, אב לארבעה ילדים בגילים 18, 14, 10 ו-6

• שגרת חו"ל: "חופשות וחוויות בארץ ובעולם הן חלק משגרת החיים אצלנו. דווקא בעידן כל כך אינטנסיבי, אנו מנצלים את החופשות בעיקר לגיבוש משפחתי. אנחנו תמיד חוזרים מהחופשות משפחה יותר מגובשת שיודעת קצת (בעצם הרבה) יותר על כל אחד. החוויה והקשר בין הילדים מתחזקים, וכהורה זו תחושה נהדרת".

• חופשה משפחתית מפנקת: "כמשפחה, אנחנו בדרך כלל בוחרים מדינה אירופאית ומשתדלים לטייל בה לאורכה ולרוחבה ברכב, במשך לכל הפחות שבועיים, בשילוב אטרקציות, חוויות ותוואי דרך משתנה. טיילנו כך פעמים רבות, ובכל פעם זה סיפור הצלחה. את מקומות הלינה שלנו אנו משתדלים לבחור בטבע, כדי שנהיה כמה שיותר מבודדים ונחווה את הטבע והנוף במלוא עוצמתו.

החופשה האחרונה שעשינו באיטליה (טרום הקורונה) זכורה לי במיוחד בזכות השילוב של נופים עוצרי נשימה באזורים בצפון המדינה כמו ונציה, ורונה, אגמי גרדה, קומו וטנו, ובתוכם אטרקציות וחוויות מסוגים שונים הכוללים בין היתר ספורט ימי, פארקי מים, פארקי חבלים, מגלשות הרים, אתרי ספא, טיולים רגליים, גני חיות, פארקי משחקים מהגדולים בעולם, דרך הירידה דרומה לכיוון טוסקנה ומעבר ביקבים, גפנים, מגדלים ועיירות מימי הביניים, מגדל פיזה המפורסם וכמובן העיר מעוררת ההשראה ואחת מהיפות והמעשירות בתבל - פירנצה.

גם הלינה בחווה ביער הכולל בריכה אקולוגית מיוחדת במינה המוקפת בטבע משגע במרכז טוסקנה בהחלט הייתה חוויה יוצאת דופן ופראית. קינחנו ברומא על שלל ההיסטוריה, המוזיאונים וכמובן האוכל האיטלקי המשובח. בקיצור, מדובר באחד הטיולים המשמעותיים, העמוקים והמעשירים שעשינו".

• מחיר: "כיום חופשה דומה תעלה לשבועיים כ-40,000 שקל ל-6 נפשות, כולל הכל".
• הקיץ הזה: "נטוס לאוסטריה. רעיון דומה לאיטליה, רק הפעם באזור צפוני יותר".

שירלי כהן עורקבי ובנתויה בטיול בבטומי. פרטי, באדיבות המצולמים
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, עם בנותיה בבאטומי/באדיבות המצולמים, פרטי

בטן-גב בבאטומי - שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס

שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס. נשואה, אמא לשלוש בנות בגילים 14, 12 ו-9

• שגרת חו"ל: "בדרך כלל אנחנו יוצאים לחופשה משפחתית פעמיים בשנה. בחופש הגדול או בחגים ובחופשת הפסח, לפעמים עושים עוד גיחה קצרה באמצע. אנחנו אוהבים שני סוגי חופשות: חופשה עירונית באירופה (היעד המשפחתי המועדף הוא לונדון, בעיקר בגלל עמיחי, בעלי, שלונדון היא כמו בית שני שלו), וחופשת בטן-גב במלונות עם ים, בריכה, פארקי מים, אוכל טוב ומנוחה".

• חופשה משפחתית מפנקת: "הייתה במלון 5 כוכבים Paragraph Resort & Spa שבעיירת הנופש שקווטילי (Shekvetili), הנמצאת במרחק 40 דקות נסיעה מבאטומי שבגאורגיה. זו הייתה החלטה ספונטנית לגמרי. הייתי בישיבה במשרדי אשת טורס באוגוסט 2019 ודיברו על מלון קסום בגאורגיה עם פארק מים ואקווריום ענקי שמקיף את כל החדר אוכל.

ראיתי שנותרו בדיוק ארבעה מקומות בטיסה. בעלי היה צריך לטוס באותו סוף שבוע לטיסת עבודה, אז החלטתי שאקח את שלוש הבנות ונטוס לסוף שבוע ארוך ומפנק, ואכן כך היה. נהנינו ממלון עם אוכל מצוין, חדרים גדולים ומפוארים, ספא מפנק, מגלשות מים לילדים, גן בוטני ענק. כל זאת במרחק קצר מבאטומי, שם אפשר היה ליהנות מכל האטרקציות שיש לעיר להציע: מופע דולפינים, רכבל ועוד".

• מחיר: "זוג + 2 ישלם ל-4 לילות במלון באוגוסט, כולל טיסות, 1,099 דולר לאדם".
• הקיץ הזה: "אנחנו מתכננים לטוס לחבל אומבריה באיטליה עם כל המשפחה".

גיא רווה רביעי מלמעלה ומשפחתו. גדי רווה, באדיבות המצולמים
קרוז בים הבלטי - גיא רווה (רביעי מלמעלה), מנכ"ל מסעות - טיולי איכות גיאוגרפים/באדיבות המצולמים, גדי רווה

גיא רווה, מנכ"ל מסעות - טיולי איכות גיאוגרפים. נשוי, אב לשלושה ילדים בגילים 16, 13 ו-9

* שגרת חו"ל: "כל קיץ (עד לפני הקורונה) נהגנו לצאת לטיול משפחתי משותף ליעדים שונים באירופה יחד עם ההורים שלי ומשפחתה של אחותי".

* חופשה משפחתית מפנקת: "בקיץ האחרון שלפני הקורונה, חגגנו 70 שנה לאבא שלי. בחרנו לציין את האירוע בקרוז בים הבלטי בספינת פאר של חברת הקרוזים MSC. הספינה הייתה בחירה מושלמת למבוגרים ולילדים כאחד, כללה מגלשות מים, פארק חבלים, מגרש כדורסל, ג'קוזי, בריכה פנימית וחיצונית, הופעות מושקעות בכל ערב ועוד. מבחינה קולינרית ההיצע היה אינסופי וכלל מטבחים שונים ומגוונים.

ניתנה לאורחים בחירה בין תפריט בהגשה (אליו הילדים פחות התחברו) לבין ארוחות בופה - האלטרנטיבה האולטימטיבית עבורם, שכן כל אחד יכול היה לבחור בדיוק את הכמויות ואת האוכל האהוב עליו מקשת רחבה של טעמים. במסגרת השייט טיילנו בקופנהגן, בטאלין טיילנו באופניים, היינו בסנט פטרסבורג, בהלסינקי וגרמניה. נסענו בהרכב של 12 איש, ישנו בשלושה חדרים שונים. ילדים מתחת לגיל 12 התארחו בחינם (שילמנו רק מסי נמל וטיפים עבורם)".

*מחיר: "כיום עלות טיול דומה, כולל טיסות, נאמדת סביב ה-2,500 אירו לאדם ל-8 ימים".
*הקיץ הזה: "השנה טרם החלטנו לאן נטוס, שכן העבודה חזרה בגדול, כך שאני לא יכול להרשות לעצמי להיעדר שבוע ימים מהמשרד. יתכן שניסע לסיני לוויקנד ארוך, בדגש על חוויה אותנטית בחושה כדי לחוות את סיני במלוא הדרה".

שרית שביט ומשפחתה בקרפטוס. פרטי, באדיבות המצולמים
שרית שרביט ומשפחתה בחופשה בקרפטוס/באדיבות המצולמים, פרטי

יוון לפני הקורונה - שרית שרביט, סגנכ"לית איילה נסיעות

שרית שרביט, סמנכ"לית חברת איילה נסיעות. נשואה, אמא לשני ילדים בגילים 26 ו-23.

* שגרת חו"ל: "אני נמצאת בענף התיירות 32 שנים. לאורך שנות הקריירה המקצועית שלי נהגתי לטוס כארבע פעמים בשנה בממוצע לחו"ל: נסיעת עבודה אחת; פעם בשנה נסיעה עם בן זוגי לוויקנד קצר; ופעם-פעמיים בשנה נסיעה עם המשפחה המורחבת. ברבות הימים זה השתנה וככל שהילדים התבגרו זה הותאם ללו"ז שלהם (צבא, אוניברסיטה וכדומה).

היעדים המועדפים שלנו הם ערי בירה (ניו יורק, לונדון, רומא, ברצלונה) ופעם בשנה יעד נופש, כגון כרתים ביוון, תאילנד וגם ארה"ב".

* חופשה משפחתית מפנקת: "הייתה ביוון, באוגוסט 2019, לפני שהקורונה נכנסה לחיינו. היעד היה האי קרפטוס. זהו אי קסום, פיסת גן עדן במרחק 1.15 שעות טיסה מישראל, שמזכיר בנופים המרהיבים שלו ובמפרצים המשגעים שלו את סיני. נסענו אני, בעלי והילדים עם משפחה נוספת.
היעד הזה זכור בעיניי כחוויה מטורפת ממספר סיבות.

זה היה היעד האחרון שטסנו אליו לחופשה משפחתית לפני הקורונה, ומאז החוויות סביבו רק התחזקו לאור הגעגוע לחופש. כמו כן, הנסיעה הייתה ספונטנית ללא תכנון מקדים, ממש ברגע האחרון.

"זהו אי יווני ששמר על האותנטיות שלו ולא ממוסחר. הוא שמר על אופיו הבתולי עם חופים ומפרצים מרהיבים ביופיים. התושבים המקומיים מסבירי פנים, אנשים פשוטים ללא שום מניירות, המסעדות משגעות עם מאכלים מקומיים טעימים ביותר. הציפיות שלנו לא היו מטורפות, אבל החוויה הייתה עוצרת נשימה. לנו ב- Alimounda Mare, מלון 5 כוכבים מפנק, במיקום סופר מרכזי, עם בריכת אינפינטי מרהיבה ומהפנטת, נוף עוצר נשימה ושירות מדהים.

"אטרקציה מדהימה שזכורה לי במיוחד בטיול הזה הוא הכפר אולימפוס. זוהי עיירה כפרית ציורית, צבעונית ומרהיבה, כפר מבודד מהאי שרק לאחרונה סללו כביש גישה אליו. בעבר היו מגיעים אליו בשיט. בתי הדיירים מפוזרים על צלע ההר וצבועים בצבעים משגעים: כחול, אדום, ורוד. המקום שופע בדוכנים, חנויות מזכרות, ומאכלים ביתיים מקומיים. התושבים עדיין לבושים בתלבושת המסורתית שלהם, וזאת פשוט הייתה הרגשה של מסע בזמן וחוויה מטורפת".

*מחיר: "חופשה דומה הקיץ בחודש יולי תעלה 600-900 אירו לאדם לאמצע שבוע, 4 לילות; או 500-700 אירו לסוף שבוע, 3 לילות".
*הקיץ הזה: "השנה היעדים שלי לחופשה משפחתית הם עיירת הנופש פרוטראס בקפריסין ו... ניו יורק".

יוני וקסמן ורעייתו בסלובקיה. פרטי, באדיבות המצולמים
יוני וקסמן, משנה ליו"ר חברת אופיר טורס ורעייתו, בסלובקיה/באדיבות המצולמים, פרטי

שווייץ שבסלובקיה - יוני וקסמן, משנה ליו"ר חברת אופיר טורס

יוני וקסמן, משנה ליו"ר חברת אופיר טורס. נשוי, אב לשלושה ילדים בגילים 19, 17 ו-13
* שגרת חו"ל: "אנחנו טסים לחו"ל כפעמיים בשנה. היעדים המועדפים על המשפחה אלו יעדים קצרים באירופה ופעם בכמה שנים טיול גדול ליעד רחוק. אנחנו אוהבים חופשות שמשלבות נופים, אטרקציות וגם מקום לקניות, יעדים כמו סלובקיה (הרי הטטרה), הולנד, צרפת, בולגריה, צפון איטליה".

* חופשה משפחתית מפנקת: "אחת החופשות הטובות שהיו לנו הייתה בשנת 2015 להרי הטטרה שבסלובקיה. נסענו כל המשפחה, ישנו במלון Demanova Resort שממוקם באזור מקסים מוקף הרים עם פארק מים ופעילויות לכל המשפחה.

מרחק חצי שעה נסיעה מהמלון יש גם את טטרהלנדיה, פארק מים מטורף. הסלובקים קוראים להרי הטטרה 'Switzerland in affordable price', ולא סתם. אלה נופים מרהיבים במחירים זולים, כמו שהישראלים אוהבים. לאוהבי השופינג יש גם מרכז קניות קרוב לברטיסלבה עם כל המותגים הכי נחשבים. ניתן לנסוע גם לוינה למרכז הקניות Parndorf".

* מחיר: "כיום למשפחה בהרכב שלנו, בת חמש נפשות, המחיר לטיסה + מלון + רכב הוא החל מ-845 אירו לאדם ל-7 לילות בחדר של 5 איש".

*הקיץ הזה: "הקיץ הזה נטוס לבנסקו שבבולגריה. היעד אמנם נחשב יעד חורף לסקי, אבל בקיץ ניתן לנפוש בו במלונות 5 כוכבים, כמו למשל מלון קמפינסקי. מבחינת אטרקציות יש שם טיולי אופניים, סיורי יין, רכיבה על סוסים ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully