וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנונית הראשונה של תקן 15: ליברטי פרופרטיס מבצעת הפחתה של 7 מיליון שקל בגין ירידת ערך שניים מנכסיה

גולן פרידנפלד

19.2.2003 / 15:04

ליברטי, שפירסמה את דו"חותיה לפני כניסת התקן לתוקף, לא היתה חייבת לבצע ההפחתה - אך בחרה לבצעה מטעמי שמרנות



חברת ליברטי פרופרטיס מקבוצת אלקו היא החברה הראשונה שביצעה הפחתה בדו"חותיה השנתיים בגין תקן 15. החברה, שדיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לשנת 2002, מציינת כי ביצעה הפחתה בהיקף 7 מיליון שקלים בגין ירידת ערך של שניים מנכסיה הממוקמים באשדוד ובחיפה.



"למרות שאנו עדיין לא מחוייבים לבצע את ההפחתה הזו, החלטנו להקדים את המאוחר ולבצעה בהתאם לעצת רואה החשבון שלנו", אמר היום מנכ"ל החברה בועז קמור.



משמעותו של תקן 15, שהתקבל במוסד לתקינה חשבונאית לפני כשלושה שבועות, הוא שבכל מקרה בו יהיה פער משמעותי בין שווי השוק של השקעה בחברה מוחזקת לשווי בספרים, החברה המחזיקה שתבקש להימנע מביצוע הפחתה לירידת ערך תידרש להביא הערכת שווי שתתמוך בטיעוניה. בנוסף קבעה הוועדה המקצועית של המוסד לתקינה כי היא תעודד גילוי להנחות המפתח ששימשו בקביעת הסכום בר ההשבה של נכסים, אם כי לא תחייב את החברות לבצע זאת. בכל מקרה, קובע התקן, החברות שיפרסמו את הדו"חות השנתיים שלהן לאחר ה-27 בפברואר 2003 - מועד כניסת התקן לתוקף - יצטרכו להתייחס להשפעה של יישומו על מאזניהן כבר בדו"חות הרבעון הרביעי של 2002.



ליברטי, שמפרסמת את דו"חותיה לפני כניסת התקן לתוקף, לא היתה חייבת לעשות זאת, אך בחרה לבצע את ההפחתה מטעמי שמרנות.



ליברטי דיווחה היום על רווח של 5.7 מיליון שקל בשנת 2002 לעומת רווח של 2.9 מיליון שקל בשנת 2001. הכנסותיה של החברה בשנת 2002 עמדו על 39.4 מיליון שקל ומשקפים גידול של 46% לעומת ההכנסות שרשמה בשנת 2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully