וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לשקל דיגיטלי? מאסטרקארד קיימה כנס קריפטו בישראל

27.6.2022 / 11:45

מדובר בכנס הקריפטו הבינלאומי הראשון של החברה. עומר אונגר, מנכ"ל מאסטרקארד ישראל: "בשנתיים האחרונות ישנה עלייה משמעותית ברכישות קריפטו בישראל עם היקף רכישות קריפטו במאי 2022 שגדול פי 27 לעומת יולי 2020"

מאסטרקארד בשיתוף מעבדת FinSec Innovation, ערכו כנס קריפטו ומטבעות דיגיטליים בינלאומי ראשון בישראל. הכנס עסק בירידות בערך מטבעות דיגיטליים ומיזמים בתחום הקריפטו ובקורלציה להשפעת סימני ההאטה בשווקים המסורתיים, אתגרי ניהול סיכונים בשוק הקריפטו ועל ההזדמנויות לשיתופי פעולה בין השחקנים השונים.

עומר אונגר, מנכ"ל מאסטרקארד ישראל הציג נתונים ראשונים לגבי השימוש בקריפטו בישראל והראה כי הוא נמוך משמעותית ביחס לעולם; שיעור בעלות על מטבעות קריפטו בישראל עומד על 2-3% ביחס ל- 3%-4% ממוצע בעולם ולעומת מדינות מובילות כמו סינגפור כ- 10% וארה"ב עם 9%. עם זאת בשנתיים האחרונות ישנה עלייה משמעותית ברכישות קריפטו בישראל כאשר למרות הירידות סך העסקאות שביצעו ישראלים ברכישת קריפטו במאי 2022 גדול פי 27 לעומת יולי 2020.

בכנס הציג דניאל חחיאשוילי סגן המפקח על הבנקים, מנהל אגף טכנולוגיה וחדשנות את המעורבות של הפיקוח על הבנקים בתחום המטבעות הדיגיטליים בהיבטי הרגולציה, סקר את החדשנות בתחום המטבעות הדיגיטליים (STO, CBDC ,DeFi, NFT) את השפעתם על מוצרים פיננסיים אחרים (תשלומים, השקעות, כרטיסי תשלום, ברוקרג' ועוד) ואת היתרונות השונים שהם מביאים, ואת האתגרים העומדים בפני הרגולטורים של פיקוח וניטור החדשנות בתחום אל מול הגנת הצרכן ופיקוח על הסיכונים.

בנוסף התייחס חחיאשוילי לאפשרות שישראל תשיק שקל דיגיטלי וסקר את היתרונות של מהלך כזה. לדבריו היתרונות הם תשלום יעיל, מתקדם וחלופה מאובטחת לאמצעים קיימים וחדשים של תשלום. בנוסף, מעבר לשקל דיגיטלי יתמוך במדיניות הממשלה לתמיכה בהפחתת השימוש במזומן והמאבק נגד ה"שוק השחור". יחד עם זאת טוען כי במידה ומשהו משתבש המוניטין של הבנק המרכזי עלול להיות בסיכון.

בתמונה משמאל לימין: עומר אונגר, מנכ"ל מאסטרקארד, ננסי ווד מהמחלקה המשפטית של ה- FBI בתל אביב, סטפני ראמזן,  דירקטורית פיתוח עסקי בבורסת הקריפטו Gemini, מרטין אטרידג',  סגן נשיא לנכסים דיגיטלים ובלוק. perspective_21st,
בתמונה משמאל לימין: עומר אונגר, מנכ"ל מאסטרקארד, ננסי ווד מהמחלקה המשפטית של ה- FBI בתל אביב, סטפני ראמזן, דירקטורית פיתוח עסקי בבורסת הקריפטו Gemini, מרטין אטרידג', סגן נשיא לנכסים דיגיטלים ובלוק/perspective_21st

יוהאן גרבר, סגן נשיא לסייבר וחדשנות במאסטרקארד הסביר כי "יש הזדמנות לקריפטו לעשות דברים גדולים, העתיד של התחום יכול לכלול תשלום משכנתא, שכר דירה וחשבונות שונים. בשנת 2021, מאסטרקארד ראתה גידול של כ 900% ברכישות מטבעות דיגיטליים לעומת 2020. עם הגידול ברכישות, נרשם גם גידול בסך ההונאות שהסתכמו ב-14 מיליארד דולר בשנה זו ובסיכונים לבנקים וגופים פיננסיים אשר נעשה על ידי יחידים, קבוצות ואף מדינות.

ננסי ווד מהמחלקה המשפטית של ה- FBI בתל אביב ציינה כי ה- FBI עובד בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות בישראל במציאת הונאות קריפטו וכי בישראל יש חברות סטארט-אפ רבות שיכולות לעזור במשימה.

דייב ג'יבנס מנכ"ל CipherTrace, חברה שנרכשה לאחרונה על ידי מאסטרקארד ושעוסקת במניעת פשעי קריפטו ובהגנה על ארגונים אמר כי " ל- 50% מכל הבורסות למטבעות קריפטוגרפיים ברחבי העולם יש תהליכי זיהוי לקוח חלשים וכי שיעור ההונאות במטבעות קריפטוגרפיים לעומת עסקאות שאינן במטבעות קריפטוגרפיים גדול פי 4. בצד החיובי ציין כי " ישנם כיום כבר יותר מ- 300 מיליון משתמשים במטבעות קריפטוגרפיים ברחבי העולם וכי נרשמה עלייה בנפחי הרכישה של נכסי מטבעות קריפטוגרפיים ברשת של מאסטרקארד מ-1.6 מיליארד דולר ב- 2020 ל- 15.8 מיליארד דולר ב- 2021".

בנוסף 6 חברות סטארטאפ את הטכנולוגיות שלהן בפני בכירי החברה על מנת לבנות גשר לשיתופי פעולה, השקעות והסכמים. הסטארטאפים Believeyn, Carambola , Crymbo, Kirobo, TalisArt ו-Zengo נמצאים בשלב של אחרי גיוס פוסט סיד או סבב A או B ועם התאמה מוכחת של מוצר לשווקים המתמקדים בנכסים דיגיטליים, ארנקים, מטאוורס, NFT ובלוקצ'יין.

  • עוד באותו נושא:
  • קריפטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully