וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש חושף: האתגרים הגדולים בדרך לחופה

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 10:07

81% מהזוגות מתווכחים על כסף, 85% נעזרים בהורים. לאחר שנתיים בצל הקורונה, נערך בימים אלו ענף האירועים לעונת החתונות שצפויה בקיץ הקרוב לשבור שיאי ביקוש והוצאות מצד הזוגות הצעירים

סקר מיוחד שנערך ע"י איזי טו גיב באמצעות מכון הסקרים פאנלס, חושף לראשונה את השינויים שעבר הענף בשנתיים האחרונות, וכיצד השפיעה מגפת הקורונה הזוגות המתחתנים בישראל.

85% מסתייעים בהורים, כשליש מהזוגות בישראל נכנסו לחובות בעקבות החתונה, למעלה מ40%מהזוגות צמצמו את מספר המוזמנים בעקבות הקורונה, 81% מהזוגות התווכחו לא מעט בדרך לחופה, הגורם העיקרי לוויכוח: כסף!

איזי טו גיב. יח"צ,
81% מהזוגות המתחתנים מתווכחים על כסף/יח"צ

עושים הכל כדי לא לדחות את האירוע

הזוגות הצעירים שמתרגשים לקראת החתונה עושים הכל כדי לא לדחות את ערב החתונה, גם במחיר של צמצום משמעותי במספר המוזמנים.

הסקר, בו השתתפו 100 זוגות אשר התחתנו בשנתיים האחרונות מעלה ראשית כי 40% מהזוגות נאלצו לדחות את החתונה, כש-15 אחוזים מהם עיכבו את האירוע לתקופה של עד שנה מהתאריך המקורי. אצל זוגות דתיים המצב שונה, שם 96% מהאירועים התקיימו במועד המתוכנן שלהם ולא נדחו כלל.

יחד עם זאת, ניתן לראות מהנתונים שכמחצית מהאירועים התקיימו במתכונת מצומצמת יותר, כש- 30% מהנשאלים השיבו כי צמצמו עד חצי מכמות המוזמנים המקורית, וכ-10% טענו שצמצמו 90% אחוזים ומעלה ממספר המוזמנים וקיימו חתונה מצומצמת.

איזי טוב גיב. יח"צ,
20% מהזוגות המתחתנים מדווחים על בעיות תזרימיות/יח"צ

חולמים להרוויח מהאירוע אך בפועל נקלעים לחובות

הזוגות, שחולמים על התחלה זוגית חדשה ומרגשת, חולמים גם להרוויח כסף מהפקת האירוע ולחסוך ממנו לטובת תכניות עתידיות שיש להם אך בפועל רבים מהם נקלעים לחובות בעקבות ההוצאות לקיום האירוע.

הסקר מלמד כי 38% מהזוגות תכננו להשתמש בכספי האירוע במטרה לייצר עבורם חיסכון ראשוני לחיים המשותפים, כש- 45% מהנשאלים סיפרו כי לפני החתונה קיוו לכל היותר לכסות את הוצאות החתונה.

למרות הרצון הטוב, הנתונים מראים שכשליש מהזוגות חרגו מהתקציב, כשרוב החריגה עמדה על כ- 30%.

אגב - כאשר הקורונה עיכבה את החתונה, רק 55% הצליחו לעמוד בתקציב שהציבו להם.

איזי טו גיב. יח"צ,
30% מהזוגות לא ניהלו תקציב להפקת האירוע/יח"צ

האירוע בחסות ההורים?

מתחתנים שאינם יכולים להיעזר במימון ההורים, לוקחים הלוואות במידת הצורך.

הסקר מלמד כי 85% מהזוגות הסתייעו בהוריהם במימון החתונה, כש-62% מתוכם מעידים כי ההורים עזרו במידה רבה או רבה מאד.

בחתונות של זוגות בוגרים יותר בגילאי 30+ נרשמה באופן יחסי פחות עזרה מההורים לעומת בקרב הזוגות הצעירים יותר.

הנושא הכלכלי הופך לא פעם לנושא מרכזי, כשחמישית מהמתחתנים דיווחו על בעיות תזרימיות של מזומן בתקופה שלפני החתונה, זו גם הסיבה כנראה שכ-20% מהזוגות נאלצו לקחת הלוואה לפני האירוע כשמחצית מלוקחי ההלוואות דיווחו כי לקחו עד 50 אלף שקל הלוואה, כשברוב מוחלט של המקרים ההורים הם אלו שלקחו את ההלוואה עבור הזוג.

עוגת חתונה חצויה. ShutterStock
81% מהזוגות שמתחתנים מתווכחים על כסף/ShutterStock

על מה מתווכחים בדרך לחופה ומי לא מוכן לוותר על הסכם ממון?

61% מהזוגות דיווחו כי ערכו את ההכנות לחתונה במשותף, זאת לעומת 25% מהזוגות שם האישה היא זו שתפסה את ההובלה.

הדרך לחופה כך עולה מהסקר לא תמיד קלה ופשוטה, ובדרך ישנם לא מעט מוקשים, כש-30% מהזוגות סיפרו כי בתקופה שלפני החתונה התווכחו על נושאים כספיים, 14% על בחירת האולם, ו- 11% על סידורי ההושבה. ה

נושא הכספי אגב משחק תפקיד גם בגזרת הסכמי הממון שהלכו ותפסו תאוצה בשנים האחרונות בישראל, כש-25% מהזוגות המתחתנים העידו כי ערכו הסכם ממון.

גיף הינומה בחתונה. Giphy
חולמים לצאת עם רווח ולחסוך לתכניות עתידיות/Giphy

מימון על חשבון מתנות עתידיות

גיא גיאור מנכ"ל Easy2Give: "הסקר שערכנו לקראת עונת החתונות מלמד על מגמה ברורה של זוגות צעירים אשר מתקשים לממן את החתונה, זאת לצד צוואר בקבוק של אירועים שנדחו מתקופת הקורונה ויצרו ביקוש גבוה ב- 30 אחוזים, ביחס לתקופה שלפני הקורונה".

"ההבנה של המגמות החדשות הביאה אותנו באיזי טו גיב, לעשות גם כן התאמות ומשירות להענקת מתנות ואפליקציית אישורי הגעה הפכנו לראשונה בישראל לגוף שמקצה מימון עבור זוגות בדמות ארנק דיגיטלי שיטען במסגרת של 10,000 שקלים, באמצעותם הם יכולים לשלם לספקים מקדמות על חשבון מתנות עתידיות, מה שמקל על תכנון וניהול ההוצאות הכספיות שלהם בתקופה הכי חשובה", הוסיף גיאור.

המחקר החדשני נערך כאמור ע"י איזי טו גיב, אשר משיקה בימים אלו בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל, יחד עם חברת הפינטק PayMe, ארנק דיגיטלי ייעודי לזוגות מתחתנים אשר זקוקים למימון לפני האירוע.

גיא גיאור. ליאור קסון,
גיא גיאור: תכנון וניהול ההוצאות הכספיות בתקופת האירוע/ליאור קסון

קל לתת וקל לקבל

הארנק יחבר בין הזוגות לספקים ולאולמות המחוברים לארנק, ויאפשר לזוגות לשלם מקדמות לספקים השונים ולבצע תשלומים לפני האירוע. בצורה זו מבקשים באיזי טו גיב לסייע לזוגות הצעירים באחד המכשולים המרכזיים אשר עומדים בפניהם בדרך לחופה.

הזוגות אשר נמצאים בשלבי ההכנות לחתונה יקבלו תקציב של לפחות 10,000 שקל לתשלום לספקים, כאשר ההחזר ייעשה על בסיס המתנות שיקבלו הזוגות באירוע בכרטיסי אשראי, באמצעות המערכת של איזי טו גיב, אשר עובדת עם ישראכרט ו-PayMe כבר 8 שנים.

השירות החדש ניתן לכלל לקוחות איזי טו גיב כחלק ממערכת רחבה שמסייעת לזוגות בשלבי ההכנה וכוללת בין היתר כלים פיננסיים - ארנק דיגיטלי ומערכת בניית תקציב, וכלים ארגוניים כגון: מערכת ניהול מוזמנים, בחירת ספקים, ביצוע אישורי הגעה סידורי הושבה, מתנות באשראי לאורחים ועוד.

השאיפה היא שכל הנ"ל יהפכו ביחד את ההכנות לאירוע המרגש לקלות בהרבה, ובעיקר לכאלו שמאפשרות לזוג להיות עם האצבע על הדופק ולהימנע מלהיכנס להוצאות כספיות מיותרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully