וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שכבשה את הלב הישראלי: שחל טלרפואה נכנסת ללב האמריקאי

צלי גרינברג, בשיתוף The Investor

29.6.2022 / 13:47

משתפת פעולה עם ענקיות רפואה אמריקאיות לכיבוש שוק הא.ק.ג האמריקאי, שצפוי לצמוח באופן משמעותי בשנים הקרובות: שחל בנתה תשתית לפריסת טכנולוגיית ה-SmartHeart שלה ברחבי ארה"ב וממוצבת בצורה המיטבית להובלת הקטגוריה בשוק האמריקאי

מרחיבה את העורקים הפיננסים: חברת שחל טלרפואה הישראלית התקשרה בהסכם שיתוף פעולה עם 'הנרי שיין', ספקית מוצרי ופתרונות הרפואה מובילה בארה"ב, להפצה של מכשיר א.ק.ג הנייד שפיתחה - ה- SmartHeart. מכשיר זה, אשר הינו חלק מפלטפורמה מקיפה, מאפשר לכל אדם (הגם שאינו מיומן), לבצע א.ק.ג. מלא באיכות בית החולים, בכל מקום. הפלטפורמה מאפשרת גם לגורם רפואי שנמצא במקום מרוחק לקבל את הא.ק.ג. ולפענח אותו בזמן אמת.

במסגרת ההסכם הנרי שיין תפיץ את ה-SmartHeart לרופאים וקליניקות באמצעות רשת ההפצה שלה בארה"ב, שכוללת אלפי חברי צוות מכירות ויועצים, ונותנת מענה לכמיליון לקוחות ברחבי העולם עם מעל לכ-300 פתרונות.

ההסכם מסמן אבן דרך נוספת בסדרה של הסכמים אסטרטגיים עליהם חתמה החברה בתקופה האחרונה עם גופים רפואיים, מהמובילים בארה"ב, ביניהם המרכז הרפואי Mayo Clinic - מוסד רפואי מוביל, מהגדולים בעולם, וכן רשת בתי המרקחת CVS Pharmacy, חברת הבת של ענקית שירותי הרפואי האמריקאית CVS Health הנסחרת בבורסת ניו יורק ארה"ב לפי שווי של כ-116.2 מיליארד דולר, ומונה כ-9,000 בתי מרקחת הפרוסים ב-49 ממדינות ארה"ב.

עד עתה נאלץ נבדק להגיע למוסד רפואי בו טכנאי א.ק.ג. מוסמך עושה שימוש בעגלת א.ק.ג. להנחת אלקטרודות במקומות ספציפיים על גוף הנבדק. עם סיום הבדיקה מפענח הטכנאי את תוצאותיה ומעבירן לצוות רפואי. כעת, כל איש צוות הנמצא בקליניקה, כולל הפקידה האחראית על קבלת החולים, יכולים לבצע בדיקת א.ק.ג באמצעות טכנולוגיית ה-SmartHeart, הנעשית למשל בפרוצדורות למטופל הכרוכות בהרדמה מקומית דוגמת הסרת גידול שפיר. פיענוח הבדיקה מתבצע על ידי קרדיולוג שהינו חלק מרשת המפענחים שמחוברים וירטואלית לפלטפורמת ה- SmartHeart של שחל.

באמצעות הנרי שיין פלטפורמת ה-SmartHeart תגיע לכל רופא בארה"ב ותאפשר לו לעשות שימוש בבדיקת א.ק.ג. הנדרשת במספר רב של מקרים. אפשרות זו לא היתה זמינה לו עד היום ובעקבות זאת תהליכי הטיפול התארכו מאוד ופגמו ביעילותו.

SmartHeart. יח"צ,
SmartHeart/יח"צ

על פי חברת המחקר והייעוץ האמריקאית-הודית Grand View Research, שוק מכשירי הא.ק.ג. האמריקאי הוערך ב-2018 בכ-1.8 מיליארד דולר בשנה, המהווה כ-18% מכלל שוק מכירות ותחזוקת מכשירי בדיקות הלב העולמי, שעל פי חברת הייעוץ והמחקר הבינלאומית Markets and Markets נאמד באותה תקופה בכ-10.5 מיליארד דולר בשנה.

קצב הצמיחה של השוק הבינלאומי עומד על כ-5.7% בממוצע לשנה, וצפוי להוביל את היקף השוק לכ-10.5 מיליארד דולר בשנת 2024. עיקר המכירות בשוק זה הם לבתי חולים ולחברות טיפול אמבולטורי, והוא נשלט כיום בעיקר על ידי החברות האמריקאיות General Electric, פיליפס וסימנס, אשר מכשירי הא.ק.ג. המסורתיים שלהם ממוקמים על גבי עגלות א.ק.ג. במוסדות הרפואיים השונים.

מגפת הקורונה יצרה צורך בבדיקות א.ק.ג. מרחוק, בין היתר על ידי כוח אדם שאינו מיומן, לרבות החולים עצמם. פלטפורמת ה-SmartHeart מהווה מענה מדויק לצורך זה - ניתן לבצעה בעזרתה בדיקות א.ק.ג. מכל מקום, אף מהבית, במכשיר פשוט ונייד עם מהימנות של א.ק.ג. של בית חולים, לצד פיענוח מהיר.

הביקוש הגובר לבדיקות א.ק.ג. לא נעלם מעיניהם של החברות והארגונים המובילים בארה"ב המעוניינים לקחת חלק גם בשוק הצומח הזה. כך, על רקע הקורונה והרוח הגבית מצד הארגונים והחברות בתחום, מאמצי השיווק של שחל בארה"ב הובילו לקידום שיתופי פעולה אסטרטגיים.

השימוש ב-SmartHeart בארה"ב כולל ניטור שוטף של מטופלים לאחר אשפוז, דבר החוסך לבתי החולים קנסות עקב חזרת מטופלים לחדרי המיון (שנועדו להבטיח טיפול מלא ואיכותי) וכן מניעת המתנה בתורים, חסכון בכוח האדם תפעולי והפחתת עלויות גבוהות של רכישת ותחזוק מכשירי א.ק.ג. מיושנים ומסורבלים. כמו כן, מכיוון שבדיקת א.ק.ג נדרשת במספר רב של פרוצדורות רפואיות, השימוש ב-SmartHeart מפשט ומאיץ את התהליכים תוך אספקת פתרון נוח וזמין.

ה-SmartHeart אושר על ידי מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) ולכן מאפשר אימוץ ושימוש מיידי בארה"ב. בנוסף, הוא כבר הוגש לבחינת ה-FDA לאפשר רכישתו ללא מרשם או הפנייה רפואית (מעבר לדלפק - OTC), דבר הצפוי להגדיל את הנגישות והשימוש בו.

כחלק מהאסטרטגייה של שחל להרחיב משמעותית את השימוש בטכנולוגיית SmartHeart בארה"ב, החברה איישה תפקידי מפתח בטריטוריה זו. באחרונה הודיעה על מינוי של ג'ייסון בוטיליירי לתפקיד מנכ"ל חברת שחל טלרפואה USA, אשר לו ניסיון של למעלה מ-25 שנה בתפקידי ניהול ושיווק בכירים בחברות מכשור רפואי העוסקות בתחום הקרדיווסקולרי.

מניית שחל, הנסחרת בבורסה השוויצרית, נהנתה גם היא במהלך הקורונה, לאחר שזינקה בכ-277% מאז מרץ 2020 בעקבת פעילות החברה, שהובילה את שוויה לכ-225 מיליון דולר.

החברה צפויה להשלים רישום למסחר כפול של מנייתה בבורסת נאסד"ק במהלך שנה זו, וההערכה היא כי טכנולוגית ה-SmartHeart תרכז עניין מצד משקיעי תחום הרפואה הדיגיטלית, הגדל בקצב מהיר מאז הקורונה.

הכנסות החברה עמדו על כ-50 מיליון דולר בשנת 2021, המהווים עלייה של כ-17% לעומת כ-42 מיליון דולר הכנסות בשנת 2020. ה-EBITDA המתואם שהציגה החברה לשנת הכספים האחרונה עמד כ-7 מיליון דולר, לאחר שירד מעט לעומת ה-EBITDA בשנת 2020 בשל גידול בהוצאות מכירות ושיווק בארה"ב.

צלי גרינברג, בשיתוף The Investor
  • עוד באותו נושא:
  • שחל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully