וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5,000 דולר מענק לכל משפחה פיליפינית שתעזוב את ישראל מרצון

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 10:22

רשות האוכלוסין וההגירה תפתח בסוף השבוע במבצע שיעניק לכל משפחה פיליפינית ששוהה בישראל שלא כחוק, את האפשרות לעזוב מרצון ולזכות במענק של 5,000 דולר. בקרוב צפוי מבצע דומה גם לשוהים אריתראים וסודנים

עובדים זרים בתל אביב 14 ביוני 2020. ראובן קסטרו
עובדים זרים בדרום תל אביב. אחרי המבצע לעזיבה מרצון לפיליפיניים, יעברו למדינה אפרקאית ששמה טרם נחשף/ראובן קסטרו

ביום שישי הקרוב,1 ביולי, תפתח רשות האוכלוסין וההגירה במבצע יציאה מרצון לאזרחים ואזרחיות פיליפיניות השוהים שלא כחוק בישראל. המבצע שימשך עד סוף נובמבר. יקרא למשפחות עם ילדים להסדיר את יציאתן מישראל מרצונן, כאשר בתמורה יקבלו העוזבים-מרצון מענק של 5,000 דולר, שייפרס על פני שנה.

לפני יותר מעשור נעשה ניסיון אכיפה שנועד לגרש מישראל משפחות של אזרחים פיליפיניים, בעיקר אימהות פיליפיניות עם ילדיהן, אך המבצע עורר התנגדות ציבורית עזה ולא צלח.

ברשות האוכלוסין וההגירה הסיקו מסקנות ויצאו ביוזמה החדשה, בשיתוף עם ממשלת הפיליפינים והשגרירות הפיליפינית בישראל. משפחות שיהיו מעוניינות לצאת מהארץ, יוכלו לפנות למרכז מיוחד שיבצע עבורן את ההליך.

תומר מוסקוסיץ', מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה. ראובן קסטרו
תומר מוסקוביץ', מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה. הריאיון המלא מחר בוואלה/ראובן קסטרו

בראיון שיתפרסם מחר ב"וואלה", אומר מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, תומר מוסקוביץ': "עד כמה שזה מעצבן, אני חושב שאנחנו צריכים לשלם לאנשים כדי שיעזבו, זה בסופו של דבר הפתרון הזול ביותר".

מוסקוביץ' גם מספר על עוד יוזמה שתצא בקרוב לדרך: "רוב השוהים הבלתי חוקיים הם כאלה שנכנסו כתיירים, אריתראים, וסודנים. אנחנו עובדים במרץ על מבצע יציאה מרצון, למדינה של נתינים ששוהים פה - ומקדמים הסדר שפרטיו יפורסמו בעתיד הקרוב".

על פי הנתונים הרשמיים, נכון לשנות 2020, נמצאו בישראל כ- 30,000 מהגרים לא חוקיים, אותם מנסות ממשלות ישראל להרחיק מכאן. בינואר 2018 אישרה הממשלה הסכם לגירושם למדינה שלישית, בדיעבד התברר שזו הייתה רואנדה. גם אז הובטח מענק של 3,500 דולר למי שהסכימו לעזוב מרצונם עד למרץ באותה השנה. רואנדה הייתה אמורה לקבל עבור כל אדם שתקלוט 5,000 דולר נוספים.

בסופו של דבר התכנית לא יצאה לפועל בגלל לחץ אירופאי שהופעל על נשיאת רואנדה וההסכם קרס. על הרקע הזה ניתן להבין את סירובה של רשות האוכלוסין לחשוף את שמה של המדינה השלישית שאיתה מתקיימים המגעים להרחקה מרצון, מחשש שגם ההסכם הנוכחי יתבטל עוד לפני שיצא לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully