וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויזה מהמדינה ותשואה שנתית גבוהה: למה כולם נוהרים להשקיע בדובאי?

בשיתוף Dubai.co.il

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 13:33

0% מס הכנסה, 0 % מס שבח ומחירים נגישים: איך הפכה דובאי ליעד מבוקש בקרב משקיעים ישראלים ואילו הטבות מחלקת המדינה? כל הפרטים על השקעות נדל"ן באיחוד האמירויות, שנמצאת במרחק טיסה קצר במיוחד

דובאי. ShutterStock
דובאי נחשבת לאחת המדינות הבטוחות בעולם עם אחוז פשיעה אפסי/ShutterStock

מחירי הנדל"ן בישראל הרקיעו שחקים בשנים האחרונות וניפצו כל שיא אפשרי. אם עד לפני שנים לא רבות, זוגות ישראלים רבים הצליחו לעמוד באתגר ובסופו של דבר להגיע לרכישת דירה, כיום נראה שעבור הרוב המוחלט של הישראלים, מדובר במשימה בלתי אפשרית. זו כנראה אחת הסיבות שרבים שחלמו לרכוש נכס החלו לחפש אלטרנטיבות מעבר לים - שם החלום לרכישת דירה עדיין חי וקיים.

האופציות עבור מי שהחליט לרכוש נדל"ן בחו"ל רבות ומגוונות, אך נראה שהיעד החם מכולם בתקופה האחרונה הוא דובאי, הנסיכות שנמצאת במרחק טיסה קצר של פחות משלוש שעות. אז למה כדאי לבצע השקעות נדל"ן בדובאי, אילו הטבות מעניקה המדינה למשקיעים, מה לגבי ויזה ומה גובה התשואה? דיברנו עם רועי רוזנפרב מחברת Genesis, הפועלת בשיתוף פעולה עם Dubai.co.il, על היתרונות הבולטים של השקעה בדובאי וההטבות השונות.

דובאי. ShutterStock
בשנים האחרונות עברה דובאי סוג של מהפכה/ShutterStock

אז למה להשקיע דווקא בדובאי?

"ראשית, מס ההכנסה עומד על 0 אחוז וכך גם מס השבח והתשואה השנתית גבוהה, בין 5 ל-15 אחוז בשנה, תלוי בפרויקט כמובן", אומר רוזנפרב, המתמחה בהשקעות נדל"ן בדובאי בפרט ובאיחוד האמירויות בכלל. "ישנם פרויקטים שעשו תשואה של 10 אחוז בחמישה חודשים ומדובר בנתונים יוצאי דופן. מעבר לכך, ישנה הכנסה גבוהה גם משכירות - בכל שנה בעל נכס יכניס כ-5-10 אחוז ממחיר הרכישה משכירות בלבד. כמובן שלא מעט משקיעים בוחרים להשכיר את נכסיהם לטווח קצר, שם פוטנציאל הרווח גדול הרבה יותר".

בשנים האחרונות עברה דובאי סוג של מהפכה; הושקעו בה כספים רבים במבני יוקרה, תשתיות, אזורי מסחר ועוד, ובנוסף היא נחשבת לאחת המדינות הבטוחות בעולם עם אחוז פשיעה אפסי. בדובאי תושבים מכל העולם וגם אם תחפשו היטב, לא תמצאו ויכוחים או מתח פוליטי.

אין לממשלה התנגדות לכניסה של משקיעים זרים?

"להיפך, היא מעודדת את זה - בדובאי הקימו גוף מדיני שעוסק בדיוק בזה: הוא נקרא DLD (משרד הקרקעות של דובאי) והוא מלווה כל משקיע מא' ועד ת', על פי החוק. הכלכלה כאן יציבה מאוד, יש יציבות ממשלתית ונראה ששוק הנדל"ן כאן ממש מתפוצץ - בכל פעם שקבלן משיק מבנה, שלושה ארבעה ימים אחר כך כל הדירות כבר סולד אאוט".

הביקוש לחופשה בדובאי ובאיחוד האמירויות זינק בצורה מטאורית בשנים האחרונות, ולא רק בקרב ישראלים. בשנה החולפת ביקרו במדינה עשרות מיליוני תיירים, מכל רחבי העולם.

במה שונה רכישת דירה בדובאי לבין רכישת דירה בישראל?

"בניגוד לישראל, באיחוד האמירויות בעלי דירות יכולים לדרוש את התשלום בכמה דרכים - צ'ק בכל חודש בדומה לארץ, במספר פעימות או בתשלום אחד בתחילת ההתקשרות - כלומר השוכר ישלם את מלוא הסכום בעת החתימה על החוזה. בנוסף, יש אפשרות לשלם בתשלומים ואין צורך לשים את כל הסכום בעת רכישת דירה בדובאי, אלא בצורה של פעימות".

דובאי. ShutterStock
"דירות סטודיו מתחילות כאן באזור 600 אלף ש"ח"/ShutterStock

אם החלטתי להשקיע בדובאי, אני מחויב להגיע למדינה?

"ממש לא, כיום ישנה אפשרות לרכוש נכס באיחוד האמירויות עם הלפטופ, מהסלון בישראל. לעניות דעתי, רוב הלקוחות שרוכשים נדל"ן במדינה עושים זאת בצורה הזו".

אין צורך בוויזה?

"לא רק שמשקיעים לא מחויבים בוויזה, חלקם אף זכאים לוויזה לאחר רכישה של נכס. משקיעים בגובה של למעלה מ-750 אלף דירהאם (קצת יותר מ-700 אלף ש"ח) זכאים לוויזת משקיע, להם ולבני משפחתם. המשמעות היא, שאותו משקיע ובני משפחתו יוכלו לגור במדינה, לפתוח חשבון בנק ולחיות כמו מקומיים, ויש לך לא מעט יתרונות".

למה לבחור דווקא בכם?

"לחברת ג'נסיס, שזכתה בפרסים על ידי קבלנים מקומיים, ניסיון רב בתחום ההשקעות מעבר לים בכלל ובדובאי בפרט. בג'נסיס, לה ניסיון עשיר בתחום הנדל"ן בדובאי, יודעים לחבר בין משקיעים, למצוא נכסים שווים ולנהל משא ומתן מול בעלי דירות או קבלנים. אנחנו אף מתמחים במציאת שוכרים וכמובן גם מוכרים נכסים".

למה בעצם לא ללכת ישר לקבלן? ומה לגבי המחירים?

"ברור שישנה אפשרות ללכת ישירות לקבלן, אבל אל תשכחו שאתם משקיעים במדינה זרה ותצטרכו לשבור את הראש מול לא מעט בירוקרטיה. בנוסף, הקבלן לא ימצא עבורכם שוכרים ולא ימכור את הנכס כשתחליטו שהגיע הזמן. בנוגע למחירים, דירות סטודיו מתחילות כאן באזור 600 אלף ש"ח".

מרינה בדובאי איחוד האמירויות הערביות. Shutterstock, ShutterStock
עם מחירים נגישים, מרחק טיסה קצר במיוחד והטבות משתלמות מהמדינה, נראה שדובאי הופכת לגן עדן בקרב משקיעים ישראלים/ShutterStock, Shutterstock

מחירים נגישים והטבות מהמדינה

עם מחירים נגישים, מרחק טיסה קצר במיוחד והטבות משתלמות מהמדינה, נראה שדובאי הופכת לגן עדן בקרב משקיעים ישראלים. אם גם אתם מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על השקעות נדל"ן בדובאי, לחצו כאן, השאירו פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם.

בשיתוף Dubai.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully