וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערות שחולמות להצליח בגדול ולהשפיע בעולם ההייטק והטכנולוגיה

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 12:58

האקתון שנערך בתל אביב, בהובלת עמותת "קווין בי" הפגיש בין נערות מכל שכבות החברה הישראלית, שניסו לפתור בעיות ערכיות וחברתיות, באמצעות אפליקציות

סידרא ג'והרי (מימין). יח"צ,
נערות שהששתפו בהאקתון שנערך בתל אביב/יח"צ

לאחרונה נערך בתל אביב האקתון טכנולוגי בהשתתפות 500 נערות יהודיות וערביות, בהובלת עמותת QueenB, עמותה חינוכית-טכנולוגית לקידום נשים ונערות במדעי המחשב.

ההאתקון הוא למעשה יריד תוצרים מרכזי המהווה את שיאו של תהליך חינוכי שארך כ-3 שבועות בו החניכות נפגשו על בסיס כמעט יומיומי ועסקו בתכנות. הנושא השנה הוא: Begood ובמסגרתו החניכות מנסות לפתור בעיות ערכיות וחברתיות שמטרידות אותן כבנות נוער בעזרת אפליקציות. החניכות עוברות תהליך מעמיק של חשיבה, אפיון, תכנון והוצאה לפועל וכן מתרגלות יכולות של עמידה מול קהל, עיצוב, סטוריטלינג, הצגת פיץ' ועוד.

ההאקתון היה האקתון דו לשוני ומועבר ב-2 שפות: עברית וערבית. לאחר סיום ההאקתון, שמענו מארבע נערות צעירות ושאפתניות, על הפיתוח שלהן, על החלום הגדול ועל החוויה הכוללת. הכירו את הנערות השאפתניות ביותר שפגשנו: איה דקה מקלנסווה, תמר ידגר מהוד השרון, אור רמרז מהרצליה, וסידרא ג'והרי ממג'דל שמס.

איה דקה מקלנסווה. יח"צ,
איה דקה מקלנסווה/יח"צ

איה דקה, תלמידת כיתה ח', קלנסווה:

"החלום שלי הוא להתפתח הלאה בתחום מדעי המחשב וללמוד את המקצוע בטכניון בעתיד, וגם ללמוד שפות מחשב באופן נרחב. החוויה שלי ב-QueenB בסניף ווסטרן דיגיטל כפר סבא, הייתה השנה אחת החוויות המהנות ביותר והיא זו שהניעה אותי ועודדה אותי ללמוד מדעי המחשב בעתיד. בכל פעם שלמדנו נושא חדש, נהניתי והופתעתי יותר ויותר מהחומר שלמדנו.

אחד הרגעים המרגשים שהיו לי במסגרת הפעילות הוא כתיבת הקוד ולבדוק אותו אם הוא עובד או שלא. לאחר שנה של למידה ועבודה קשה, הגיעו שבוע הסבה ושבוע ההאקתון, שהיה אחד מאירוע השיא מבחינתי. הקבוצה שלי עבדה על פרויקט טכנולוגי שקראנו לו "שפת הסימנים". מדובר באתר שמספק מידע נרחב על אוכלוסיית החירשים וכבדי שמיעה בישראל, הכולל פעילות אינטראקטיבית, סרטונים ועוד. הצגנו את האתר שלנו בהאקתון והרבה אנשים ממש התעניינו והתרשמו ממנו לטובה."

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תמר ידגר. יח"צ,
תמר ידגר/יח"צ

תמר ידגר, תלמידת כיתה ח', הוד השרון:

"החלום שלי הוא לעבוד בנאס"א ולחקור חיים מחוץ לכדור הארץ, ואני חושבת שללמוד תכנות זו התחלה ממש טובה בדרך לחלום.

בתחילת הדרך שלי ב-QueenB היו לי חששות שזה יהיה קשה מידי. לא ידעתי מה זה קוד בכלל. בכל זאת ניסיתי והיה ממש כיף. היו פעמים שהיה גם מאתגר וקצת קשה, אבל המדריכות תמיד היו שם בשבילנו והסבירו ועזרו, ונתנו לי להרגיש שזה בסדר אם אני לא יודעת מונח מקצועי או לא מצליחה לפעמים. אני יודעת שכדי להשיג משהו ממש טוב, צריך לעבוד קשה. ועכשיו כשסיימתי את הפרויקט, ואפילו הרציתי עליו בפני בכירים בחברות היי טק, כמו מייקרוסופט, ווסטרן דיגיטל ועוד, אני כל כך גאה בכל התהליך ובתוצאה וכבר מחכה להמשיך בשנה הבאה.

החברות שלי ואני נתקלנו במקרים שהיינו צריכות או רצינו להתנדב והיה לנו קשה למצוא מקום מתאים להתנדב בו, אז חשבנו לבנות אתר שבו נסקור את כל מקומות ההתנדבות באתר אחד ובעיר שלך, קראנו לאתר Volunteer here ובאתר יצרנו גם שאלון שעוזר להבין מה התחום שהכי מתאים לך להתנדב בו. בעמוד הבית אפשר למצא את העיר שלך ואת התחומים השונים בעיר ולכל תחום יש קישור לאתר ההתנדבות באזור שבחרת והסבר קצר עליו. אני שמחה שזה נושא האתר שלנו, ושיש לו גם משמעות חשובה לקהילה.

ב-QueenB נחשפתי לעבודה הטכנולוגית במשרדי חברת ההייטק ווסטרן דיגיטל כפר סבא, הכרתי הרבה חברות ושמחתי להכיר גם חברות חדשות מקלנסווה שהיו ממש נחמדות, ואפילו שרנו ביחד שירים בערבית."

אור רמרז (מימין). יח"צ,
אור רמרז (מימין)/יח"צ

אור רמרז, תלמידת כיתה ט', הרצליה:

"בשנתיים האחרונות השתתפתי בפעילות של עמותת QueenB בהרצליה. בתוכנית נחשפתי לעולם ההיי-טק, למדתי לתכנת במספר שפות כמו HTML , CSS, JAVA SCRIPT ועוד. במהלך המפגשים המדריכות העבירו לקבוצה תוכן, ואחר-כך יצא לנו לקודד ולהתנסות בחומר החדש ובאותו זמן גם לתרגל את מה שכבר למדנו.

תמיד במהלך העבודה המדריכות עזרו לכל מי שהייתה לה בעיה ותמיד הייתה עבודת צוות. כל שבוע מחדש חיכיתי למפגש בשביל לפגוש את החברות מהקבוצה וללמוד חומר חדש. במיוחד השנה יצא לי לחוות איך זה מרגיש לעבוד בהיי-טק, יצא לי לחוות את סביבת העבודה, אנשים, ועוד. זאת הייתה חוויה כיפית מאוד לבקר במשרדים של חברות היי-טק.

למרות שלא תמיד הכל בא בקלות, הייתי יוצאת מהמפגשים בתחושה טובה בזכות העובדה שהקבוצה תמיד תמכה בי והיינו מאוד מגובשות. השנה הגענו להאקתון כבוגרות לאחר התנסות ראשונית בשנה שעברה. היה לנו חודש אינטנסיבי לפני ההאקתון שבו כל שבוע נפגשנו כמה פעמים ועבדנו על האתר, במהלך ההכנות למדנו עוד חומר שלא היה במפגשים בשביל שהאתר יצא הכי טוב שאפשר.

הצלחנו תוך חודש להקים אתר שמנציח את חללי צה"ל בדרך נגישה בעזרת הצגת אתרי זיכרון כמו אנדרטאות, מוזיאונים, תצפיות וסיפור על החללים באתרים שציינו. אני הייתי מנהלת המוצר של הקבוצה - הרגשתי שהתפקיד שלי בקבוצה היה חשוב ומשמעותי. תכננתי איך נציג את האתר, הייתי אחראית על לוח הזמנים של המפגשים, ואחראית להרים את האווירה בקבוצה. בשיעור האחרון נכנסתי לאולם הרצאות במיקרוסופט ותרגלתי את הצגת האתר בהאקתון מול המון כיסאות ריקים וזה עזר לי להיכנס לאווירה ולחשוב על דרך טובה להציג את האתר שלנו.

אני מרגישה שבשנה הזו למדתי המון. כשסיימנו את האתר התמלאתי תחושת גאווה וסיפוק שהצלחנו לבנות אתר בעצמנו. זה היה שווה את המאמץ של כל השנה וחוויה מדהימה שלא כל ילד או ילדה זוכים לחוות. בשנה הבאה אני מתחילה תיכון בכיתת סייבר. הידע בזכות הפעילות ב-QueenB עזר לי להתקבל ונותן לי הרגשה שאני יודעת לקראת מה אני הולכת."

סידרא ג'והרי (מימין). יח"צ,
סידרא ג'והרי (מימין)/יח"צ

סידרא ג'והרי (מימין), תלמידת כיתה ח', מג'דל שמס:

"החלום שלי הוא לעבוד בתחום המחשבים והתכנות ולהצליח. זו הייתה שנה מלאה בחוויות ולמדתי המון דברים חדשים גם בתחום הטכנולוגי אבל לא רק, הכרתי הרבה נערות חדשות, והכי חשוב שלמדתי לכתוב קוד.

הפרויקט שלנו היה סטודנטית מלמדת סטודנטית באמצעות סרטונים קצרים המסבירים נושאים שונים ובצורה פשוטה יותר (אנחנו אלה שעשינו את הסרטונים ).

ההאקתון היה מעולה ונהנינו מאוד, במהלך הצגת הפרויקט שמחנו שאנשים באו לראות מה עשינו ונתנו את דעתם."


עמותת QueenB משתפת פעולה עם מגוון חברות הייטק, ובשנה זו מובילה תוכנית ייחודית עם חברת ווסטרן דיגיטל להעלאת מודעות לעולם הטכנולוגי גם בקרב נערות צעירות בחברה הערבית.
שיתוף הפעולה בין העמותה לחברה החל לפני כשלוש שנים בפתיחת מוקד העמותה באתר החברה בכפר סבא שמארח כיום עשרות נערות מקלנסווה ומהוד השרון. השנה הוחלט להרחיב את שיתוף הפעולה וליזום תוכניות חדשות בפריסה ארצית: קמפיין טיקטוק גדול לכבוד יום הנערה במדע, שמטרתו ליצור חשיפה והתנסות חיובית עם אתגר טכנולוגי בקרב מאות אלפי נערות ונשים מכל הארץ, ותוכנית רב שנתית נוספת אשר נועדה להרחיב את פעילות העמותה בחברה הערבית ברמה הארצית, ולהגדיל את קהילת הנערות והסטודנטיות. בזכות התמיכה נפתח השנה מוקד חדש לנערות דרוזיות במג'דל שמס, והשאיפה היא לפתוח עוד מוקדים באזורים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully