וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת המורים: העמותה שמורים יכולים רק לחלום על השכר שמרוויחים בה

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 15:17

המורים נדרשים לעבודה קשה ובלתי מתגמלת מול כיתות שמונות 40 ילדים, אבל ב"עמותת המורים" המשכורות לא היו מביישות מנהלים בהייטק. פרק נוסף בתחקיר וואלה! על הסתדרות המורים והארגונים הקשורים אליה

יפה בן דוד בהפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. ראובן קסטרו
יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים. האם מעורבותה במינויים במסגרת "עמותת המורים" תקינה?/ראובן קסטרו

מורה ישראלי שרוצה לחיות ברווחה ולבלות את זמנו בעבודה נעימה ומסודרת, במקום לעמוד מול ארבעים ילדים חסרי מנוח ולהסתפק בכמה אלפי שקלים לחודש, צריך לשאוף להיות מנהלת המשרד של "עמותת המורים". מי שיצליח להתקבל למשרה הנחשקת הזאת, יזכה בשכר מפנק של 324,248 שקלים לשנה, שהם 28,260 שקלים בחודש, כמעט פי חמישה משכר מורה מתחיל.

יתכן שעבודתה של מנהלת המשרד מפרכת, אבל ספק אם היא מצדיקה את השכר המנופח הזה. תלונה שהוגשה לרשם העמותות על התנהלותה של "עמותת המורים", שנוסדה אמנם על ידי "הסתדרות המורים", אבל אמורה להיות גוף נפרד, מעלה תהיות באשר להתנהלותה התקינה ולמעורבותה של מזכ"לית ההסתדרות, יפה בן דויד, בניהולה. בתלונה שהוגשה לרשם העמותות לפני שלוש שנים ונמצאת בתיק העמותה, מסתתרים כמה פרטים מדאיגים.

"עמותת המורים לקידום ההוראה והחינוך", הוא גוף עצמאי שהוקם על ידי הסתדרות המורים במטרה לדאוג לקידומם המקצועי של 92,000 עובדי ההוראה, לטפח את רמתם המקצועית ולהרחיב אופקים באמצעות הרצאות ואירועי תרבות בבתי מלון, מפגשים וסיורים לימודיים, הרצאות, קורסים ולימודי שפה מקוונים.

תקציבה השנתי של העמותה עומד על למעלה מ- 45 מיליון שקל, מתוכם מעביר משרד החינוך כ- 35 מיליון שקל בשנה, מה שאמור היה להעמיד אותו תחת זכוכית מגדלת, שהרי מדובר בכספי ציבור.

הפגנת מורים ועובדי הוראה, רחבת מוזיאון תל אביב, 30 במאי 2022. שרון ענבי סקיישיפ, אתר רשמי
הפגנת מורים ועובדי הוראה לפני כחודשיים. מאבק המורים מוצדק, אבל הגוף שמנהל אותו מתגלה כבעייתי/אתר רשמי, שרון ענבי סקיישיפ

והנה מתברר שלא רק שאין חומה סינית בין הסתדרות המורים, אגודה עותומנית שאינה מחויבת בשקיפות, לבין עמותת המורים, שלה מטרות אחרות לגמרי. פעילות ההסתדרות והעמותה שלובות זו בזו ובעמותה מכהנים בכירים בהסתדרות המורים המקורבים לסיעת אמ"י בראשותה של יפה בן דויד. כך שיוצא שהסתדרות המורים ועמותת המורים נשלטות למעשה על ידי אותם האנשים ממש.

על פי תקנון העמותה, לעמיתים אין זכות לכהן במוסדות, ואסור להם להשתתף באספות ולהצביע. כדי להתגבר על הקושי, מי שרוצה להירשם כעמית, מוחתם על "בקשה לחברות". כך יכולים עמיתים לכהן כחברי הנהלה, שהרי אינם עמיתים אלא חברים. מרבית עובדי ההוראה משוכנעים כי את מס הארגון הם משלמים בעצם להסתדרות המורים, בראשותה של המזכ"לית.

את שמות חברי האסיפה הכללית של "עמותת המורים", המונה 23 חברים, מציעה המזכ"לית יפה בן דויד, זאת על פי פרוטוקול אחת הישיבות אותה היא ניהלה בעצמה ובו מונתה אסיפה ומנכ"ל חדש, גבע שגיא (שהוחזר לעבודה בעמותת המורים לאחר שהיה מנכ"ל הסתדרות המורים והוגשה נגדו תלונה על הטרדה מינית, בתיק שנסגר מחוסר ראיות).

"כך נוצרו שני מנגנונים אבנורמליים", נכתב במכתב התלונה לרשם העמותות, "העמותה, בה חברים 92,000 'עמיתים', המהווים צינור להעברת כספי ציבור למנגנון השני, הנהלת האגודה העותומנית של הסתדרות המורים. הנהלת ההסתדרות נתפסת כחבורת פילנטרופים תמימה המנהלת את העמותה".

עוד עולה מהתלונה חשד לכאורה כי בשנת 2018 הפיקה העמותה סרטוני תדמית לקידום תדמיתה של בן דויד. מנכ"לית העמותה אז, ג'ינה מרום, דיווחה לפרוטוקול על הכוונה להמשיך בהפקת סרטוני "דקה לשמונה", ששודרו בערוץ 12. אחרי ביקורת קשה שנמתחה על עובדי ההוראה ברשתות החברתיות, הופק על ידי העמותה, שפרסום ושיווק אינם ממטרותיה, סרטון נוסף שיצא נגד משרד החינוך שמממן את העמותה...

ההתנהלות בעמותת המורים, היא רק עוד נדבך לאופן הבעייתי שבו שולטת הסתדרות המורים בגופים שלא רק שאינם כפופים לה, אלא אמורים להיות עצמאיים לגמרי, באמצעות שיטות הניהול הריכוזיות והכוחניות של המזכ"לית, יפה בן דויד.

המורים מצדם, ששבויים בתוך מבוך הארגונים, יכולים רק להתפלל שבגלגול הבא לא יהיו מורים, אלא מנהלי משרד בעמותת המורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully