וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שכר של עשרות אלפים לחודש, עבור מי מי נלחמת יפה בן דויד?

הדס לוי, ארגון יציגים

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 12:30

עם שכר שכזה לחודש ותנאים מפליגים, מזכ"לית הסתדרות המורים לא יכולה להיות הנציגה האמיתית של מי שמשלמים מדי חודש את שכרה מדמי החבר המופרשים ממשכורתם הזעומה. טור דעה

יפה בן דוד, כיתה ריקה. יונתן זינדל, פלאש 90
יפה בן דויד. גם אם מאמינים למספרים שהציגה כשכרה "האמיתי", הרי שאפילו זה מנופח - בוודאי בהשוואה לשכר המורים/פלאש 90, יונתן זינדל

ע"פ פרסומים בכלי התקשורת השונים בימים האחרונים, מגיעה משכורתה של יפה בן דוד לכתשעים אלף שקל. גם אם מדובר, כפי שהציגה בריכוז נתונים מתוך תלוש השכר שלה, לכאורה - וכפי שפורסם בתגובת הסתדרות המורים, בכמחצית השכר, הרי שעדיין מדובר במשכורת שערורייתית של בין 5-10 מורים ובתקציב שנתי של 486 מיליון שקל לגוף שבראשו היא עומדת. לכן נשאלת השאלה: האם הסתדרות המורים והעומדת בראשה מייצגים באמת את האינטרסים של אנשי החינוך?

היום, סוף סוף, גילינו את האמת. בחודשים האחרונים (למעשה בשנים האחרונות) הצעקות של יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דויד, מרעידות את מהדורות החדשות, מכניסות הורים לחרדה ואת משרד האוצר למגננה. והנה, היום, אחרי שנים של צעקות גילינו שהמלך הוא עירום. הנתונים שנחשפו באתרי החדשות השונים מרמזים (בקול חזק וברור) שאת הארגון הזה - הסתדרות המורים וגם את מי שעומד בראשו - יפה בן דויד הגיע הזמן להחליף, ויפה שעה אחת קודם.

יו"ר הסתדרות המורים, שמנהלת בימים אלו משא ומתן עיקש וקרבי מול האוצר על הסכם שכר המורים, דורשת ממנו שקיפות, טוענת שהוא משקר, מרמה ומציג מציאות מעוותת, אבל בסוף גילינו שהמציאות מעוותת דווקא בגללה: היא אוהבת להצטייר כפה של החלשים - אבל האם היא יכולה לדאוג לאינטרסים שלהם?

ככל שמתבררים יותר פרטים, עולה כי המורים מעולם לא היו הסיבה לשביתה - האינטרס האישי של הסתדרות המורים והעומדת בראשה, כנראה שכן.

עם חשיפת נתוני השכר (נזכיר כי לשכר הנדיב, ברמה של מנכ"ל בכיר בחברה ממשלתית - עם לא מעט הטבות, נהג צמוד וחברות בכמה דירקטוריונים של חברות הקשורות לגוף שבראשו היא עומדת) של יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד, מתחילה להתבהר הסיבה העיקרית לפרובוקציה המתמשכת ולשביתה.

הדס לוי. מיטל אירני,
הדס לוי, ארגון יציגים/מיטל אירני

התשובה לשאלה האם יפה בן דוד יכולה לייצג את האינטרס של המורים, מושפעת גם מהשכר שלה. אלא שאפילו זה הוא רק סימפטום של בעיה רחבה יותר, "בעיית הנציג". כל נציג, גם כאשר הוא פועל ללא שיקולים זרים, ולאחר התייעצות, עדיין פועל לפי שיקול דעתו האישי.

בעבר לא ניתן היה לגלות את הרצון הקולקטיבי בקהילות, ולכן נאלצנו להסתפק בנציגים. אך מי הם אותם נציגים שמייצגים את האינטרסים של המורים במו"מ מול האוצר? האם הם אלה שהתעשרו, לכאורה, על גבם של החלשים שבשמם הם כביכול פועלים?

תקציב העתק של הסתדרות המורים והמשכורת הגבוהה של העומדת בראשה הם תוצאה של תשלומים שאותם משלמים להם המורים והמורות. במקום שהמורים והמורות ילחמו בעבור משכורת גבוהה ומכבדת, הם משלמים במשך שנים, למשל את שכר הנהג ואת הרכב של יפה בן דוד.

נזכיר שוב שעלות שכרה של בן דוד שקולה בערך לשכרם של 10 מורים ומורות - והוא משולם לה באופן אירוני בדיוק מהם, מדמי החבר שהם מפרישים ממשכורתם הצנועה.

ללא ספק, מאבקם של המורים הוא נכון ומוצדק אבל הדרך שבה הוא נעשה לא תורמת להם, להפך. הם משלמים עבורו, ביוקר. זה הזמן לעשות שינוי יסודי באופן בו המורים מיוצגים.

כעת יש חלופות זמינות, כמו ארגונים מבוזרים אוטונומים, שפונים באמצעות שאלונים בינאריים (כן או לא) לכל חברי הארגון בכל נושא. על בסיס זה הוקמה "יציגים" המציעה מודל חלופי מבוסס טכנולוגיה, שפותר את בעיית הנציג וקבלת החלטות על-ידי היחיד.

אחרי שנגלה את הרצון הקולקטיבי של המורים, אף אחד לא יתווכח אתנו: כל אחד מציע וכל אחד מצביע. אנו מזמינים את כל הארגונים והעובדים בתחומי החינוך והסיוע החברתי להצטרף אלינו להתאחדות.

הכותבת, הדס לוי, עומדת בראש ארגון "יציגים", המייצג מורים וקורא להקמת התאחדות עובדי חינוך וסיוע חברתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully