וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הכוונה להדיח את קליין: הדולר עולה והבורסה יורדת

ליאור כגן

19.2.2003 / 16:54

הדולר עולה ל-4.863 שקלים; הבורסה יורדת בכ-2%; סוחר: "המשקיעים הזרים רואים במהלך כזה ערעור היציבות הכלכלית"; בנק ישראל: "אנו עובדים כרגיל"

הידיעות באמצעי התקשורת על כוונת ראש הממשלה להדיח את נגיד בנק ישראל, דוד קליין, משפיעות על השווקים, אם כי לא באופן יוצא דופן. הדולר עולה בשעה זו לרמה של 4.864 שקלים - כ-0.3% לעומת השער היציג שנקבע אתמול על 4.846 שקלים, ובבורסה נרשמות ירידות שערים של כ-2% לאחר העליות של היומיים האחרונים.

סוחרים בשוק המט"ח חלוקים בדעותיהם לגבי השפעת הדחת הנגיד על השווקים. חלק מהסוחרים מעריכים כי פיטוריו של הנגיד קליין עשויים להתפרש כצעד חיובי, שכן הצהרותיו האחרונות גרמו לזעזועים בשווקים. אולם חלק מהסוחרים מציינים כי מהלך כזה עלול להתפרש כצעד של ערעור היציבות הכלכלית.

סוחרים מציינים כי מהלך הדחת נגיד אינו מקובל במדינות מערב אירופה, וכי עובדה זו יכולה לגרום לביקושים לדולר מצד משקיעים זרים. אחד הסוחרים מציין כי הפעילים בשוק המט"ח מייחסים חשיבות גבוהה יותר לנושא המלחמה בעיראק ולנושא הקיצוץ בתקציב והגירעון הממשלתי.

יצחק גלנור, פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטה העברית ומי שכיהן כנציב שירות המדינה לפני יעקב הולנדר, אומר כי אין לראש הממשלה שום עילה להדיח את הנגיד. גלנור מעריך שמהלך כזה לא יעמוד במבן בג"ץ ועשוי לגרום למהומה בשווקים.

בבנק ישראל משדרים "עסקים כרגיל", אם כי הידיעות על הדחת קליין הן הנושא המדובר ביותר היום. בבנק אומרים כי לא התקבלה שום הודעה רשמית. בשעות אלו מתנהלת ישיבה של צמרת בנק ישראל. בבנק אומרים כי מדובר בישיבה שגרתית במסגרת הדיונים המוניטריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully