וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובוט שישטוף לכם את הבית? ניסינו את ה-RoboVac X8 Hybrid

דוד רוזנטל

6.7.2022 / 23:57

Anker Innovations, אחת החברות האהובות בשוק מוצרי הטעינה והמכשירים החכמים, השיקה רובוט ששואב וגם מנגב. ניסינו אותו וחזרנו עם רשמים, טובים וכאלה שפחות

לפני כעשור נכנסו לחיינו השואבים הרובוטיים ונראה היה שהם יהיו הדבר הבא בתחזוקת הבית. גם כניסתם הסוערת והאגרסיבית של השואבים האלחוטיים לא נראתה מאיימת. אחרי הכול, מה עדיף - לתת לשואב לרוץ בבית או לעשות את העבודה בעצמך?

לפחות בגזרה שלי, השואב הידני ניצח לבסוף. התמכרתי לדייסון, על אף שיש לי גם את רובוט הדגל - רומבה 980, המפלצת של iRobot שהוכיחה לא אחת את יעילותה. הבעיה הייתה בעבודת ההכנה. הרמת הכיסאות ופינוי החוטים עלו לי על העצבים. הרובוט עומד כבר מספר שנים כאבן שאין לה הופכין ומדי פעם מופעל לסיבוב דאווין כדי להראות שהוא קיים.

רובווקס של אנקר. יחצ,
יש לו הרבה תכונות חיוביות, אבל גם חסרונות. ה-RoboVac X8 Hybrid/יחצ

כשהציעו לי לנסות את ה-RoboVac X8 Hybrid של Anker Innovations התנגדתי תחילה. הרי יש לי כבר רובוט בבית, בשביל מה אני צריך עוד אחד? אלא ששני פקטורים הכריעו בעד, האחד רציונלי והשני אמוציונלי. הרציונל מאחורי ההחלטה טמון בפעולה של ה-8X - הוא גם שוטף, ושואבים שוטפים תמיד מתקבלים בברכה. ומדוע אמוציונלי? בגלל היצרנית. יש לי חיבה עצומה לאנקר, שידועה בפיתוח טכנולוגיות טעינה ומכשירים חכמים מכל הסוגים, לצרכי בידור, טיולים ומוצרים לבית החכם. יש לי אוזניות ומטען שלהם והתמכרתי.

השואב הרובוטי מציג, לטענת היצרנית, את העידן החדש של שואבי האבק הרובוטיים שגם שוטפים את הרצפה. הדגם הזה מצטרף לנבחרת השואבים של מותג הבית החכם eufy, הכוללת גם שואב אלחוטי Home vac s11 GO EUFY ושואב הידני קל משקל HomeVac H30.

ה- X8 Hybridמציג לראשונה בשואבים רובוטיים עוצמת שאיבה כפולה של 2,200pa, המתבצעת דרך שתי טורבינות הפועלות במקביל, מה שמאפשר זרימת אוויר גדולה ב-80% לעומת טורבינה בודדת, וזמן ניקוי קצר יותר, שוב - לטענת היצרן. בפועל, לא הרגשתי שהמכשיר מנקה מהר יותר, אבל מלבד שאיבת אבק, הוא גם מציע ניגוב רטוב של הרצפה, הודות למיכל מים של 250 מ"ל המספיק ל-140 דקות ניגוב. שימו לב לניואנס - "ניגוב" ולא "שטיפה". אם אתם רוכשים מכשיר כזה מתוך מחשבה שהוא גם שוטף, נכונה לכם אכזבה. מדובר בשכבה מאוד, מאוד דקה של לחות על הרצפה ותו לא. במקרה הטוב, המכשיר מספק הכנה לשטיפה.

נפח מיכל האבק הוא 400 מ"ל (לעומת 600 מ"ל של הרומבה. מערכת ניווט הלייזר הקניינית של Anker, 'iPath ™' משתמשת במספר חיישנים ללמידת שטח השאיבה והכרת הבית, ולאחר מכן בונה מפה וירטואלית הכוללת אפשרות להגדרת שטחים אסורים לשאיבה, מחסומים וירטואליים ואזהרות שונות. טכנולוגיית AI.Map ™ 2.0 מציעה למשתמש איסוף של מפות שונות לפי קומות הנוצרות באופן אוטומטי, כך שה- X8 Hybridיידע היכן לנקות, בין אם זה בקומה הראשונה, במרתף או בעליית הגג. השימוש באפליקציה קל ופשוט, עם תמיכה של סירי וגוגל אסיסטנט, חיי הסוללה ארוכים (היצרן טוען שעד 3 שעות, לא ניסינו בפרק זמן ארוך כל כך) ובסך הכול השאיבה יעילה, עד כדי כך שהופתענו מהסדר המופתי של הלכלוך והאבק בתוך המיכל.

מה לא אהבנו במכשיר?

ראשית, העובדה שהוא לא באמת שוטף. למעשה, עדיין לא נתקלתי ברובוט שמספק שטיפה אמיתית, בניגוד לשואבים אלחוטיים שדווקא עשו עבודה לא רעה. בסופו של דבר, למרות שיווקו כ"היברידי" המכשיר הזה הוא שואב, או אם תרצו, שואב פלוס.

שנית, הוא לא מצליח לדלג על התכונות הישנות והשנואות של הרובוטים - גם הוא נתקע מתחת לספות ולמיטות וגם הוא מסתבך בכבלים וחוטים. לא מעורר כלל געגוע לטכנולוגיה הזאת.

מה אהבנו במכשיר?

אם אתם בכל זאת חובבים של רובוטים וחיים עם המגבלות, זה מכשיר ששווה את הכסף, אפילו אם הוא "רק" שואב. הוא עולה 2,399 שקל (לעומת 3,200 של רומבה 980), ומגיע עם ערכה נרחבת שכוללת בסיס טעינה, ספק כוח, מברשות צד, מסנן נוסף, כלי ניקוי, מיכל מים, מטלית ניתנת לניקוי, 5 מטליות ניגוב חד פעמיות, רפידה עמידה למים, 5 קשרי כבלים, מדריך למשתמש והוראות ואחריות למשך 12 חודשים על ידי היבואן הרשמי, פיוצ'ר סל. השימוש באפליקציה נעים ונוח וחוץ מזה, הוא של אנקר, ואנקריסטים בוודאי יחבבו אותו.

השורה התחתונה

מכשיר משתלם כרובוט שואב וככזה מומלץ לחובבי הז'אנר, אבל כשוטף אל תצפו ליותר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully