וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכי מחיר למשתכן בירושלים קיבלו הודעה על עיכוב בחתימת החוזים

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 14:54

העיכוב הוא בשל ביטול ההצמדה למדד תשומות הבנייה, עליו החליטה הממשלה. חברת גיא ודורון לוי, שהודיעה על העיכוב: "החברה רוצה להמשיך להחתים את הדיירים על החוזים, רק לאפשר לה להכניס סעיף סביר מאוד שאם הבג"ץ יתקבל, יעודכן המדד בהתאם לפסיקה"

הודעה שנשלחה לזוכים בדירה בהנחה. ללא, צילום מסך
הודעת החברה הקבלנית כפי שהתקבלה על ידי זוכים בדירות ב"מחיר למשתכן"/צילום מסך, ללא

האם התיקון לחוק המכר שמבטל את ההצמדה למדד תשומת הבניה יגרור אחריו עיכובים בחתימות החוזים של זוכי הגרלת מחיר למשתכן?

זוכי מחיר למשתכן בירושלים קיבלו השבוע מייל שמודיע להם כי מועדי חתימת החוזים עם הזוכים בדירות מבוטל. הסיבה לביטול, כך לפי המייל ששלחה חברת "גיא ודורון לוי הנדסה בניה השקעות בע"מ", היא: "לאור פניית התאחדות הקבלנים לשר הבינוי והשיכון". עוד נכתב כי "זוכים שיגיעו למשרדים, לא יוכלו לחתום על חוזים, מועד אחר לגבי חתימת החוזים יועבר בהקדם", לשון המייל.

הרקע להודעת החברה הוא מכתב ששלחה התאחדות הקבלנים לשר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, לפני יומיים ובו ההתאחדות קובלת על התיקון לחוק המכר לפיו רק איחור במסירת דירה שנגרם כתוצאה ממעשה או מחדל של הרוכש ייחשב לאיחור מוצדק שלא גורר תשלום פיצויים. וכן קביעת הגבלה של הצמדה למדד תשומות הבניה או למדד תשומות הבנייה למסחר, לרכיב הבנייה בלבד כמו גם איסור על הצמדה של שאר רכיבי העסקה.

לפי המכתב בהתאחדות הקבלנים מתכוונים להגיש בג"ץ נגד התיקון לחוק המכר. עם זאת, דובר התאחדות הקבלנים הדגיש בפני וואלה! כי ההתאחדות אינה מנחה אף קבלן לא לחתום על חוזים עם זוכי מחיר למשתכן.

אמנם סיכויי העתירה לכשתוגש, להתקבל על ידי בג"ץ, אינם ברורים דיים, אך בהקשר זה יש לציין כי חלק מהזוכים קיבלו טיוטת חוזה בה נכתב כי "ההצמדה למדד תיעשה בהתאם לשיעור העלייה ממדד הבסיס הקבוע ביום חתימת החוזה ועד למדד הידוע ביום ביצוע התשלום".

זוכים בדירות שביקשו לא להזדהות פן יבולע להם, ידעו לספר לוואלה כי התחושות בעקבות החלטת החברה שלא לחתום על החוזה, "מהיום להיום" כלשונם וכי גם ככה הם מחכים כבר מספר שנים לחתימה על החוזה

זוג מחובק בדירה חדשה. ShutterStock
חולמים על דירה חדשה? רגע, יש עיכוב (אילוסטרציה)/ShutterStock

מחברת גיא ודורון לוי נמסר כי "החברה החלה להחתים את הזוכים בפרויקט על החוזים כבר לפני מספר ימים תוך רצון ליישום תנאי החוק החדש. אולם, אתמול נודע כי התאחדות הקבלנים מגישה בג"צ, דבר שהופך את הקערה על פיה. ומתוך הבנה כי אי הבהירות חושפת את החברה לסיכון כלכלי גדול, של מיליוני שקלים בכל פרויקט, וזאת לאור עליית המדד ועליות מחירי חומרי הגלם, הודענו לדיירים כי ההחתמות נעצרות. עם זאת בכוונתנו להגיש היום

מכתב של היועץ המשפטי של החברה אל חברת הבקרה מטעם משרד השיכון, בה אנו מבקשים לחזור ולהחתים את הדיירים תוך הוספת סעיף בגוף החוזה שאומר כי והיה והבג"צ יאושר אזי הדיירים ישלמו לפי פסיקת בג"צ או להבדיל ההחתמות והתנאים ישולמו על פי תנאי החוק החדש".

תגובת משרד הבינוי והשיכון תפורסם לכשתתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully